Toon posts:

Splitter probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik ben net bij mijn oom en tante geweest die op hun 60 jarige leeftijd nog Internet wouden, dus had ik al eerder een abbonement afgesloten bij Online en vandaag was dan de dag dat het werd opgeleverd.

Dus heb ik alles aangesloten, aangezien ze gewoon normaal analoog bellen hebben heb ik de splitter moeten gebruiken.

Dus van telefooncontactdoos naar splitter, en van splitter naar de telefoon en naar de router.
De telefoon werkt prima, maar de router kan niet verbinden met internet, het lampje blijft knipperen en blijft nooit op vast groen staan.

Als ik de splitter er tussenuit haal en de router direct met de telefooncontactdoos verbind werkt het wel!
Dus ligt het probleem bij de splitter.

Ik heb het ook nog even geprobeerd in de meterkast bij de directe ingang van de telefoonkabel maar daat hetzelfde effect.
Ook heb ik meerdere kabel geprobeerd maar bij allemaal hetzelfde resultaat.

Ben ik nou gek of is de Splitter echt niet goed? Ben ik iets vergeten?
Zover ik weet zou die het gewoon moeten doen maar de router heeft alleen internet als ik hem direct op de telefoonlijn aansluit zonder splitter. Terwijl telefoon wel werkt met de splitter.

Nog ideeën? Gebeurd het vaker dat splitter niet goed werkt?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:54

RammY

Dát!

2 Dingen...

- Of splitter kapot (vraag je buurman cq iemand anders om een splitter (let wel even op ISDN of POTS)).
- Of je sluit hm verkeerd aan...

Ik neem aan dat je LINE gebruikt om de kabel vanaf je ISRA in te drukken, Phone om naar je telefoon te doen en ADSL naar je modem gebruikt.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
RammY schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 10:49:
2 Dingen...

- Of splitter kapot (vraag je buurman cq iemand anders om een splitter (let wel even op ISDN of POTS)).
- Of je sluit hm verkeerd aan...

Ik neem aan dat je LINE gebruikt om de kabel vanaf je ISRA in te drukken, Phone om naar je telefoon te doen en ADSL naar je modem gebruikt.
Uiteraard zitten de plugs in de juiste in en uitgangen.

Ik zal wel even bellen naar online voor een nieuwe splitter.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Van wat ik de laatste tijd begrepen heb, is een splitter de laatste jaren eigenlijk helemaal niet meer nodig. Het enige waar dat nog voor gebruikt wordt is om even tijdelijk het signaal te scheiden wanneer er sprake is van het overstappen van provider.

Ik ken je situatie niet precies (mijn glazen bol is stuk ;) ) maar heb je toevallig de mogelijkheid om je telefoon op het ADSL modem aan te sluiten? En doet de telefoon het dan wel? Ook bellen via Online aangevraagd toevallig? In dat laatste geval bel je namelijk via IP, en moet je de telefoon op je modem aansluiten (tel1 ingang).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
Hier de oplossing:

Je oom en tante hebben een Speedtouch 706 gekregen.
Die heeft een ingebouwde splitter. Dus de losse splitter mag weg!

Sluit de telefoonkabel uit de WCD direct aan op de DSL poort en de telefoon op de Phone1 poort. Klaar.

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:52:
Hier de oplossing:

Sluit de telefoonkabel uit de WCD direct aan op de DSL poort en de telefoon op de Phone1 poort. Klaar.
Vreemd genoeg heb ik dat ook geprobeerd maar toen had ik geen beltoon.

Verwijderd

Probeer is vanuit de splitter naar de modem te gaan.
En dan zowel de dls als de pots aan te sluiten op de modem.
Tel dan in phone1.

Verwijderd

Topicstarter
Het is trouwens een Thomson TG712 router, geen Speedtouch 706.

Ik ga straks weer even naar ze toe om nog wat meer dingetjes te proberen die hier zijn genoemd.

Edit:
Van de TG712 handleiding:
Als een conventionele telefoon en de DSL-service gelijktijdig beschikbaar zijn via hetzelfde koperpaar, hebt u
een centrale splitter of meerdere filters nodig om het DSL- en telefoonsignaal van elkaar te scheiden.

Ik heb dus de splitter wel nodig. Maar zelfs als ik alleen de router aansluit op de splitter en de line ingang aansluit, dan heb ik nog geen internet.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 14:19 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
cornfed99111 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:52:
Hier de oplossing:

Ik zou TS wel de correcte info geven. Een 706 heeft helemaal geen ingebouwde splitter. Jouw setup geld als TS gebruik zou gaan maken van voip. De phone 1 poort heeft helemaal niets te doen met de DSL poort. In het geval van voip kan de splitter idd weg, want dan is er geen analoog signaal meer (dsl-only)

Dat TS geen kiestoon krijgt kan kloppen als ie geen voip gebruikt.... TS heeft gewoon de splitter nodig, hij blijft het analoge signaal houden wat ik begrijp.

Als het een overstap is naar dsl+voip dan moet je volgens de bijgevoegde handleiding ook de splitter gebruiken. Uitbellen zal dan via voip gaan, inkomend via pstn. Pas na het bellen van <omschakelnr> wordt je lijn omgezet, en verdwijnt je analoge signaal. Dan kan in principe de splitter weg (maar goed, dat maakt op zich niet uit)

[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 28-11-2009 14:40 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:31:
Uiteraard zitten de plugs in de juiste in en uitgangen.

Ik zal wel even bellen naar online voor een nieuwe splitter.
Ach je zou niet de eerste zijn die het toch verkeerd aansluit.
Line gaat naar je isra, phone gaat naar de telefoon.

Genoeg mensen die de lijn vanaf het isra aansluiten op de phone aansluiting (maar het gaat toch om het telefoon signaal).
Dus kijk daar voor de zekerheid nog eens naar :)

Of je splitter is inderdaad stuk.. komt wel vaker voor.
Loop vandaag met het ding even een primafoon winkel binnen en je krijgt meteen een nieuwe mee.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
@ DJSmiley

Je zal je wel vergissen van model, want je slaat hier toch de plank volledig mis.

De Thomson Speedtouch 706 heeft wel een ingebouwde splitter!
De Thomson Speedtouch 706 heeft een ingebouwde FXO poort.

Als je direct de telefoonlijn aansluit van uit het IS/RA punt op de DSL poort van de router en
de normale telefoon op de Phone poort, kan je bellen. Zelfs zonder dat de router aan staat.
Als je daar ook VOIP diensten hebt draaien, zal die de Phone poort delen met de analoog signaal.

Als de TS geen beltoon hoort als hij het aansluit zoals ik aangeef is de router kapot of de bedrading in de WCD klopt niet. De router hoort immers direct aan het IS/RA punt te zitten en niet ergens in een vertakking.

Verwijderd

Topicstarter
Straks even gebeld naar Online waar een dame met een warme en lieve stem me verder hielp.

Ik kon merken dat ze nieuw was maar ze deed haar best voor me. Ze had het even aan collega's gevraagd tijdens een wachtpauze en deelde me mee dat het waarschijnlijk toch een defecte splitter was.

Ze deelde me mee dat ik het beste naar het dichtsbijzijnde Primafoon ga en een nieuwe splitter op kom halen.
Dus zal ik er Maandag even langs gaan, nu hoop ik maar niet dat het toch uiteindelijk een stomme fout was geweest maar dat lijkt me niet. Zoveel kan er niet fout gaan aan een splitter aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag bij kpn Primafoon langs geweest..

Nou dat was ook niet erg productief
"Die splitter ken ik niet, wij hebben anderen , kpn en online kunnen niet samen, het zijn verschillende signalen"
Volgens mij had die niet goed begrepen dat ik alleen internet heb van online, bellen gewoon via kpn.

Andere verkoper gevraagd:
"Het zou kunnen, maar ik weet het niet zeker, een splitter kost je €24, maar ik kan niet garanderen dat het gaat werken"
Nou das dan ook lekker.

Ik bel maar weer eens naar Online, laten ze maar een nieuwe splitter opsturen, waarom betalen voor iets wat hun defect leveren?
Pagina: 1