Verschil tussen sata kabels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 13:58
Ik zit op Azerty te kijken en ik moet nog wat sata kabels hebben:
(de huidige sata kabels die ik gebruik zijn de te kort, ze moeten minimaal 50 cm zijn, liever zelfs 60.)

Sata kabel 1:
ICIDU C-707632 - SATA Data kabel - 7-pens seriële ATA - 7-pens seriële ATA - 60 cm
Per stuk € 9,95 (directe link)

Sata kabel 2:
Revoltec - Seriële ATA / SAS kabel - 7-pens seriële ATA - 7-pens seriële ATA - 1 m
Per Stuk € 3,99 (directe link)

De bovenste lijkt een reguliere sata kabel, maar is wel 6 euro duurder. De 2e lijkt een kabel zowel geschikt voor normaal sata (zoals de 1e kabel) en als zijnde serial attached scsi.

Wat maakt die 1e kabel nu zoveel duurder dan die tweede? Ik zie het gewoonweg niet.. :|
Kun je ze beide gebruiken voor een reguliere sata2 7200 hd?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zijn beide prima geschikt.
Icidu is gewoon duur.

Moest vandaag een utp kabel hebben. Cat6, 5m voor 12E.... tsja. Ik had hem meteen nodig ,maar anders ;).
Die revoltec heeft een haakse connector, dat is het enige verschil (en hij is blauw ipv rood).
Haakse connector is soms heel handig (low profile sata kaart in een 2U kast bijv...)

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 13:58
Het is dus een merk kwestie. :)

Maar het is niet zo dat met betrekking tot levensduur en doorvoersnelheid er enig verschil zit tussen de kabels? Voor standaard gebruikt (ja, wat is dan niet-standaard gebruik?), voldoet de Revoltec dan prima? Die haakse connectoren zijn alleen maar prettig.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 21:47
Laatst had ik een wat dunnere Sata kabel, deze haalde maar 40-50 MB/s nieuwe kabel en de snelheid liep op naar 60-70 MB/s. (met oud schijfje) Er dus weldegelijk verschil in Sata kabels.

De kabel in kwestie:
Sata kabel
Verschil in Sata kabels
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Mi8FaXGvzHB86iLaheOtYjdn/thumb.jpg
Smal - breed
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ThvvVwzcE37k1ou8DrPYD0Re/thumb.jpg
Afwijkende style

[ Voor 84% gewijzigd door Puch-Maxi op 28-11-2009 01:38 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosttech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 19:17
Normaal maakt geen verschil, integendeel: "ICIDU" is in mijn ogen zelfs minder waard, daar het een retail merkje van een grote distributie speler van computerondelen is: terwijl Revoltec toch stukje meer zich richt op het case (tune/fans/licht) etc richt.
Zover mijn Google-kennis na wat research rijkt in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb 2 setjes van die Revoltec's en raad ze echt af.
Ze klikken niet op de sata poort en zijn zo stijf dat ze al snel scheef gaan staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.tersteege.net/tweakers/server1.JPG

Ik heb ze inmiddels verwijderd omdat ik ze niet vertrouw en vervangen door satakabels die flexibeler zijn en clips hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door arjants op 28-11-2009 01:11 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Pagina: 1