Wanneer monitoren prijsdaling? waarom amerika zo goedkoop?

Pagina: 1
Acties:

• Moongoat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-01-2018
Hoi,

I zat te kijken naar een nieuw, groot scherm, maar het viel me op dat de beeldschermen bijna niet in prijs verlagen.
Ik zag bv dit scherm: pricewatch: Hanns.G HG281DJ
Dit is de goedkoopste 28" scherm. Maja, als je naar de grafiek kijk, zie je dat het scherm al een jaar lang op ongeveer 300 euro staat. Waarom daalt dit niet?

Kijk ik op newegg, daar hebben ze: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16824254026
is hetzelfde merk, zelfde grootte, (het type verschilt alleen 1 letter)
Maja, die kost dus maar $259.99, omgerekend 174 euro.

Dit is 1 voorbeeld, maar er zijn meerdere van dit soort voorbeelden.

Ik vraag me dus af waarom de schermen hier zo belachelijk duur zijn (bijna 2 keer zoveel) in vergelijking met Amerika, en wanneer daar verandering in komt. :/

Bedankt alvast :)

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-01 15:02
Ik denk omdat er bijna geen 28inch schermen worden gemaakt.. Er zijn dus heel weinig in omloop en je ziet nu dat de gangbare maat is 22 inch geworden en omdat er nu heel veel 22inch schermen zijn zakken de prijzen ook :)

En waarom ze zo duur zijn denk maar aan alle kosten die er bij komt kijken transport/import enzo..

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dalen de andere schermen ook niet meer, volg het eigenlijk niet zo? Ik denk dat het komt omdat 28"zo een beetje de top is qua grote, en er gewoon niks voor in de plaatst is gekomen het afgelopen jaar?

Europese markt is anders dan de vs, fabrikanten zetten het zelfde product voor andere prijs op de markt omdat onze markt dat toelaat en wij de draagkracht hebben, Azië is het nog goedkoper daar zetten de fabrikanten het zelfde product vaak nog goedkoper op de markt, dit is omdat ze anders niks verkopen. Sommige producten zul je daar dan ook niet aantreffen omdat het bijna door niemand gekocht zal worden.

Europa (west) is nu eenmaal erg rijk, we hebben veel geld te besteden in verhouding dus gaat de prijs ook omhoog.

[ Voor 59% gewijzigd door mad_max234 op 27-11-2009 23:37 ]

• Moongoat
Ik weet niet of andere schermen veel dalen, heb daar ook niet echt op gelet nee.
En ja, ik weet dat 22 inch nu de gangbare maat is, maar ik heb al een 20 inch, maar wil eigenlijk groter.

24" vind ik dan ook niet echt een hele grote vooruitgang, en de goedkoopste 26 inch pricewatch: Iiyama ProLite E2607WSD-1 is 280 euro. dus voor die 20 euro extra dacht ik, kan ik net zo goed een 28 inch scherm kopen

Maja, het "er zijn 28 inch schermen" antwoord verklaart waarom er geen prijs daling is gekomen... maar waarom is het in Amerika 2 keer zo goedkoop? Als ik nu een scherm in Amerika zou kopen, is het inclusief vervoer kosten goedkoper dan in nederland -.-
edit: Zag je edit :P -- Nouja, "Europa is nou eenmaal rijker, en daarom zijn dingen duurder" lijkt me ook nogal lame. Veel andere producten schelen ook niet zo heel veel van prijs, en zijn zeker niet 2 keer zo duur

[ Voor 12% gewijzigd door Moongoat op 27-11-2009 23:47 ]

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 09:50
Het kost weinig, en is goedkoop ;)

OnT:
Is je scherm trouwens nogsteeds zo goedkoop, met verzendkosten, inklaringskosten, douanerechten en omzetbelasting ?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Volgens mij heeft de EU ook belachelijke importheffingen op monitoren... Maar misschien is dat niet (meer) zo :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De EU heeft importheffingen op monitoren zodra er digitale aansluitingen opzitten. Daarnaast is het zo die prijzen in de US waarschijnlijk zonder tax zijn, dat scheelt ook nog wel wat.

Overigens past dit beter in SF.

• Moongoat
BastiaanCM schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:44:
Het kost weinig, en is goedkoop ;)

OT:
Is je scherm trouwens nogsteeds zo goedkoop, met verzendkosten, inklaringskosten, douanerechten en omzetbelasting ?
eamelink schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:47:
Volgens mij heeft de EU ook belachelijke importheffingen op monitoren... Maar misschien is dat niet (meer) zo :P
Yea right... alsof iemand al die belastingen gaat betalen... Heb wel meer spullen gekocht uit andere continenten... Als er niet op staat wat erin zit ofzo, komt het gewoon gratiz door de douane :P
edit: @mod.. oh, oke, sorry.. ik kom hier niet zo heel vaak, en zag "Videokaarten & Beeldschermen" staan, dus dat dat het daar wel bij hoorde
En, ik denk dat die prijsen inc tax zijn hoor. Toen ik probeerde af te rekenen hoefde ik ook maar 259 dollar te betalen. Helaas versturen ze niet buiten amerika...

[ Voor 17% gewijzigd door Moongoat op 27-11-2009 23:55 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Moongoat schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:51:
[...]

[...]

Yea right... alsof iemand al die belastingen gaat betalen... Heb wel meer spullen gekocht uit andere continenten... Als er niet op staat wat erin zit ofzo, komt het gewoon gratiz door de douane :P
Als jij een container monitoren uit Azië laat komen... dan wordt er toch echt wel op gelet hoor :P. Daar zitten juist die heffingen.

• Moongoat
TERW_DAN schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:54:
[...]

Als jij een container monitoren uit Azië laat komen... dan wordt er toch echt wel op gelet hoor :P. Daar zitten juist die heffingen.
Ja... duh.. op een container wel ja :P maar op gewoon 1 monitor niet
Als je bv spullen bij DealExtreme bestel (hong-kong) staat er op de verpakking dat het een "gift" is, en betaal je ook geen invoer belasting op hardware :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Moongoat schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:59:
[...]

Ja... duh.. op een container wel ja :P maar op gewoon 1 monitor niet
Als je bv spullen bij DealExtreme bestel (hong-kong) staat er op de verpakking dat het een "gift" is, en betaal je ook geen invoer belasting op hardware :P
Ja ok dat wel. Maar het gaat juist om het feit dat de monitor hier in de winkel door zijn door die heffingen.
Daarbij is het zo dat ik vaker meuk uit Azië laat komen, dat geeft nooit gezeik bij de douane. Bij spullen uit de US vaker gepakt :(

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 09:50
[...]

[...]

edit: @mod.. oh, oke, sorry.. ik kom hier niet zo heel vaak, en zag "Videokaarten & Beeldschermen" staan, dus dat dat het daar wel bij hoorde
En, ik denk dat die prijsen inc tax zijn hoor. Toen ik probeerde af te rekenen hoefde ik ook maar 259 dollar te betalen. Helaas versturen ze niet buiten amerika...
Je kan voor weinig een tussenbedrijf inschakelen die het wel wereldwijd verzend, dan zorg je dat je monitor naar hun word verstuurt. (D of T ? ) Trouwens, dat met dealextreme mag af en toe wel werken, maar mijn horloge van 140 euro kwam er echt niet doorheen hoor. Woppa nog eens 55 euro erbij.

• Moongoat
Hehe... weet je toevallig een Aziatische verkoop site die ook goedkoop monitors verkoopt dan? :P

edit: @ BastiaanCM ohh, dat zuigt dan. Ik had al iets van 5 of 6 dingen besteld, maar er is nog nooit iets tegen gehouden. Je moet misschien mazzel hebben

[ Voor 45% gewijzigd door Moongoat op 28-11-2009 00:07 ]

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Yea right... alsof iemand al die belastingen gaat betalen...
Euhm, als jij hem hier in de winkel koopt dan zijn die heffingen betaald. Mede daarom zijn ze hier duurder. En daar ging het over in de TS :)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:13
Moongoat schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 00:04:
Hehe... weet je toevallig een Aziatische verkoop site die ook goedkoop monitors verkoopt dan? :P

edit: @ BastiaanCM ohh, dat zuigt dan. Ik had al iets van 5 of 6 dingen besteld, maar er is nog nooit iets tegen gehouden. Je moet misschien mazzel hebben
Een grotere doos zoals een monitor wordt veel eerder gecontroleerd dan een klein pakketje. Dus ga er maar vanuit dat er BTW (ook over transportkosten) en inklaringskosten erbovenop komen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Je geeft aan dat je die 28" vrij duur vindt, maar eigenlijk is die spot goedkoop. Om een paar redenen;
  • 28" paneel voor 300 euro is uberhaupt goedkoop
  • Er zit een digitale aansluiting op (HDMI met HDCP)
  • Er zitten (al dan niet goede) speakers in
  • Bij deze monitor krijg je 3 jaar on-site garantie
Deze monitor wordt eigenlijk gewoon el-cheapo aangeboden, ook als je gaat vergelijken met een Apple paneel of een Dell paneel, welke een stuk duurder is en vaak rond de 700 - 800 euro zitten. Daarnaast is de prijs van monitoren de laatste jaren wel degelijk flink gedaald. Vier jaar geleden kocht ik een 22" monitor voor 400 euro. Daarnaast zijn er ook al verschillende redenen gegeven waarom de monitor goedkoper lijkt in Amerika dan dat deze hier is. Je betaald namelijk - gegarandeerd - invoerbelasting en BTW hier overheen.

Zelf heb ik deze monitor ook, en hij bevalt echt super goed voor deze prijs, dus het is zeker een aanrader.

Verwijderd

Moongoat schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:59:

Spullen die je bij DX bestelt zijn vaak minder waard dan de voet die geldt voor belasting. Zoek anders even wat meer info op de site van de douane.

Overigens heb ik geen behoefte aan een discussie over het niet betalen van belasting. De discussie die nu plaats vindt, is natuurlijk prima.
Pagina: 1