Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

XP CD boot niet & No operating system found

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op een Toshiba laptop wilde de explorer niet meer starten na het starten van Vista. Ik heb toen system recovery gedaan, mocht helaas niet baten.

Toen heb ik de Toshiba recovery Cd gebruikt - dan maar mn data weg - maar ik krijg dan een foutmelding, iets met RAID 0. Toen ik daarna opnieuw startte, kreeg ik de foutmelding: "No operating system found". Ik heb er toen een XP boot-CD in gedaan en tegen BIOS gezegd dat hij van de CD moet opstarten, maar hij gaat heel lang lezen en vervolgens weer "No operating system found".

Ik heb de Boot-CD op een andere comp getest, daar doet hij het wel.

Iemand enig idee hoe dit te fixen? Ik denk niet dat de harde schijf is gecrashd, aangezien windows in eerste instantie wel half laadde, maar de Toshiba-CD de nekslag heeft gegeven.

Bvd!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
Ben je bekend met de BIOS?
Staat je CD / DVD speler wel als BOOT Device en niet je HDD's?
Staan je Hardeschijven niet in RAID ingesteld?

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
Ja met BIOS ben ik wel bekend, CD/DVD staat als 1e boot device, HDD als tweede.

Harde schijven in Raid ingesteld? geen idee.

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
Om wat voor een laptop gaat het? Wel even handig om te weten.

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Toshiba Sattelite L30-10T

Als ik er een andere HDD inzet doet hij het overigens wel... HDD toch gecrashed/beschadigd?

Verwijderd

Topicstarter
Hm... originele Toshiba C teruggevonden, die pakt hij wel! gaat eerst tot 100%, maar daarna gaat hij weer procenten optellen en dan hangt hij bij 62% en begint de HDD onregelmatig te tikken en klakken...

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:51:
Hm... originele Toshiba C teruggevonden, die pakt hij wel! gaat eerst tot 100%, maar daarna gaat hij weer procenten optellen en dan hangt hij bij 62% en begint de HDD onregelmatig te tikken en klakken...
Tikken en klakken klinkt niet goed, denk dat je HD stuk (aan het gaan) is... Heb je er nog belangrijke data op staan?

https://powershellisfun.com

Pagina: 1