Toon posts:

Router wifi en vpn pass through

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben opzoek naar een goeie router die ook wifi ondersteuning biedt met vpn pass through. Liefst een beetje eenvoudig te installeren dat ik niet dagen er zoet mee ben. Het is voor de zakelijk markt en hij komt achter een glasvezel verbinding te hangen. Budget 200 a 300 euro.

gr,

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Netwerkapparatuur in de Pricewatch, daar kun je filteren op prijs en features. Daarna kun je reviews opzoeken om te kijken wat goed is :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord maar ik ben naar iets goeds voor de zakelijk markt. Ik zie ook wel een netgear van 120 euro er tussen staan die een goed wifi bereik heeft, maar ik wil even een aantal ervaringen horen van andere mensen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:24
Ik denk dan niet dat je op het juiste forum zit. Er wordt hier wel van je verwacht zelf inzet te tonen. Mocht je wat modellen hebben uitgezocht en daar onderling niet helemaal uitkomen kan je alsnog om advies vragen waarom een juist wel en een juist niet.
Voor ons is het ook moeilijk een specifiek model aan te raden als we heel wat info missen zoals wat is de snelheid (up en download), wat voor type vpn (pptp/ipsec+l2tp/ssl enz..).

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:47:
Bedankt voor je antwoord maar ik ben naar iets goeds voor de zakelijk markt. Ik zie ook wel een netgear van 120 euro er tussen staan die een goed wifi bereik heeft, maar ik wil even een aantal ervaringen horen van andere mensen.
Welke heb je al bekeken, en waar heb je gezocht? Zoals DukeBox aangeeft is het de bedoeling dat je eerst zelf gaat zoeken en reviews bekijkt, en als je ergens niet uitkomt het dan te vragen. Ook dan wordt er verwacht dat je dan verteld wat je al geprobeerd hebt :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb deze gevonden de Netgear Prosafe SRXN3205. Heeft iemand ervaring met de router?

gr,

Sander

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Hoe snel is die glasverbinding?
Als het een beetje snelle verbinding is kan je router de bottleneck zijn, niet elke router kan hogere snelheden goed aan.

VPN passthrough ondersteunen de meeste routers wel.

Maar goed, wat zijn je exacte eisen en wat heb je zelf al bekeken? Je topic staat hier in professional networking & servers. Moet die router ook vlans ondersteunen, failover hebben, specifieke firewall rules, heb je meerdere wan ip's enz?
Ik gok dat je aan een eenvoudige router genoeg hebt, en daar zijn andere subfora voor.

Ik zelf heb goede ervaringen met Sonicwall, maar goed, zonder meer info is daar niets zinnigs verder over te zeggen. (Kijk eens bv naar de TZ200 serie)
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 10:34:
Nou ik heb deze gevonden de Netgear Prosafe SRXN3205. Heeft iemand ervaring met de router?

gr,

Sander
Waarom ga je een VPN router uitzoeken als je dat niet nodig hebt? In je TS noem je vpn passthrough, nu kom je aan met een ding wat zelf vpn kan?

Misschien een idee om gewoon je vaste systeembeheerder/it toko dit te laten regelen?

[ Voor 26% gewijzigd door DJSmiley op 28-11-2009 15:55 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-03 21:59
De meeste huis-tuin-en-keuken routers die je noemt voldoen aan jouw eisen. Ik zou eens lekker in de pricewatch kijken of http://www.smallnetbuilder.com afstruinen. Er is genoeg te vinden!
Wij kunnen jou niet vertellen wat het best is voor jou, dat moet je toch echt zelf doen. Daarom een slotje op dit topic.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.