Windows 7 sluit niet af

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 00:51
Ik draai sinds een paar dagen Windows 7 ultimate 64bit, en hij wil niet uitschakelen, zowel herstarten als afsluiten werkt niet. Zodra ik dat doe krijg ik netjes het venster "shutting down" en dit blijft voor eeuwig staan, als ik hem dan reset of gewoon uit druk krijg ik bij het opstarten de melding dat hij verkeerd is afgesloten.
Ik heb al wat rond gezocht en kon geen oplossing vinden, mijn idee waren de mobo drivers, maar dat lijkt het niet te zijn, dingen die ik tot nu toe heb geprobeerd zijn:

* Alle niet microsoft services disabelen --> geen resultaat
* USB devices loskoppelen --> geen resultaat
* Firewire uitzetten in de bios --> geen resultaat
* Chipset en LAN drivers updaten met drivers van de asus site --> geen resultaat

sys specs:

Windows 7 ultimate x64
P5Q-Pro
Q9550
4GB ram
paar hdd's
8800GTS met de laatste whql drivers

Ik weet niet meer precies wanneer het systeem niet meer wilde afsluiten en wat ik toen eventueel geinstalleerd zou hebben, maar services zijn het dus iig niet.
Iemand nog een briljante ingeving wat ik nog meer zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
echt niemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

In save mode werkt 't wel?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 20:12
probeer is bij je firewire in apparaatbeheer aan te vinken dat het apparaat uitgeschakeld mag worden om energie te besparen (tabje energiebeheer).

Ik heb een paar pcs met een p5kpl-am gehad die wel afsloten, maar niet uit gingen. Dit loste het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Geen meldingen in je eventlog staan? En met eeuwig staan bedoel je uren of?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Mag ik even vragen welke antivirus je gebruikt? En gebruik je per toeval MagicDisc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:35

M2M

medicijnman

en kun je eens de process explorer downloaden, en met die proberen af te sluiten (process explorer openen en kiezen voor file --> shutdown)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
Bedankt voor de reacties, ik ben al iets verder nu.

Ik gebruik geen Magicdisk, maar wel Deamontools lite, die heb ik gedeinstalleerd, helaas zonder succes.
Mijn firewire staat uitgeschakeld op het mobo, dus die word niet getoont in windows momenteel
Ik gebruik Norton Internet Security.
En met eeuwig aan staan bedoel ik dan dat hij na een nacht aan te hebben gestaan nogsteeds op "shutting down" staat.

Ik heb ook in mijn event log gekeken, stom dat ik daar niet zelf aan heb gedacht, maargoed, ik krijg iedere keer als mijn systeem afsluit als laatste een melding in mijn event log. Wat ik er tegen kan doen weet ik overigens niet.
Is er iemand die weet wat hier de oorzaak van kan zijn?

klik:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2719/4153475585_fbd14ec435.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door HKS-Skyline op 03-12-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

HKS-Skyline schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:59:

Ik gebruik geen Magicdisk, maar wel Deamontools lite, die heb ik gedeinstalleerd, helaas zonder succes.
Mijn firewire staat uitgeschakeld op het mobo, dus die word niet getoont in windows momenteel
En met eeuwig aan staan bedoel ik dan dat hij na een nacht aan te hebben gestaan nogsteeds op "shutting down" staat.

Ik heb ook in mijn event log gekeken, stom dat ik daar niet zelf aan heb gedacht, maargoed, ik krijg iedere keer als mijn systeem afsluit als laatste een melding in mijn event log. Wat ik er tegen kan doen weet ik overigens niet.

klik:
[afbeelding]
Maar is dat de allerlaatste melding in je Application log en daarna gebeurd er niets meer? (Niets in je System log wat later is dan dat?)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boolean
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-05 12:27
Wellicht een probleem met je ACPI driver? Hier al eens naar gekeken?

Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/1827/devmanq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:35

M2M

medicijnman

HKS-Skyline schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:59:

zou je ook nog eventjes mijn geforceerde afsluitmethode kunnen proberen?
En daarnaast, Norton troep er tijdelijk afgooien en het nogmaals proberen. Norton (staat) stond bekend om problemen te hebben met een kleine berg overige software. En de combinatie van software is waarschijnlijk de oorzaak van het afsluitprobleem.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boolean
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-05 12:27
Voer "shutdown -s -f -t 0" eens in de cmd prompt in, zonder accolades..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

M2M schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:20:
[...]

zou je ook nog eventjes mijn geforceerde afsluitmethode kunnen proberen?
En daarnaast, Norton troep er tijdelijk afgooien en het nogmaals proberen. Norton (staat) stond bekend om problemen te hebben met een kleine berg overige software. En de combinatie van software is waarschijnlijk de oorzaak van het afsluitprobleem.
Mja eraf gooien is wellicht wat overdreven, maar de meeste virusscanner hebben de neiging 'scan on shutdown' aan te hebben staan. W7 heeft daar aardig wat problemen mee (zelfde had ik met NOD 32 bijv op W7 x64)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
die melding is het laatste wat gebeurd.
Mijn ACPI driver lijkt in orde te zijn zover ik kan zien.
Geforceerd herstarten geeft nogsteeds het zelfde probleem.
Norton gedeinstalleerd, helaas ook zonder succes.
En ook mijn geluidskaart deinstalleren veranderde niets.
Ik kan niet echt achterhalen wat het probleem zou kunnen veroorzaken, echt veel programma's heb ik er ook niet op staan, ik zou mijn adobe programmas kunnen deinstalleren, misschien dat dat iets uit maakt, maar dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 14:01
Is het ondertussen gelukt?
Heb zelf hetzelfde probleem sinds dat die weg is geweest voor reparatie (nieuw moederbord). Maar kan bios niet updaten want hij sluit de computer niet af, Firewire uitzetten heeft geen zin aangezien ik die niet heb...

iemand nog ideeën? anders bel ik van de week even met de Dell helpdesk...

Nu doet mijn laptop het opeens weer goed :).

[ Voor 6% gewijzigd door Flexicon op 09-12-2009 18:05 ]

Pagina: 1