Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met de laptop van mijn vriendin. Op somigge momenten flipt de boel. Ik kan hem wel nog enigszins normaal gebruiken, maar somigge menus gaan knipperen en als ik op start klik gaat ie automatisch naar het menu met afsluitopties. Ook reageert de pijltjestoets naar rechts plots op een hele lichte aanraking. Daarbij gaat het scherm niet meer uit als ik deze dichtklap. Wanneer ik instel dat slaapstand moet worden ingeschakelt bij deksel dicht, dan doet ie dat wel normaal. Dus het licht niet aan het schakelaartje. Overigens is het probleem zowiezo weg bij reboot. Soms duurt het lang voordat ik het weer krijg, soms duurt het maar 5 minuten. Is niet afhankelijk van wat ik doe. Meestal merk ik het pas als ik de startknop gebruik.

De laptop is pas geleden gerepareert. Sindsdien is dit probleem (harde schijf is vervangen, windows is er opnieuw opgezet, dit is door de fabrikant gedaan).

Weet iemand een oplossing hiervoor? Pijltjestoets lijkt me iets hardwarematigs, dat de contactpunten vrijwel gelijk worden geraakt bij aanraking toets, is wellicht simpel op te lossen.

Ik heb ook een probleem met codecs. Men kent het wel, geen beeld, wel geluid. Maar dit bljft zo. Zelfs na installatie van k-lite codec pack full, de nieuwste met de standaard instellingen. Ene film werkt wel, andere weer niet. Ik heb verschillende dingen geprobeert, zoals codec pack opnieuw installeren, andere codec packs proberen en windows media player proberen opnieuw te installeten. Het derde is niet mogelijk in windows vista, want daar zit het ingebakken. De andere zaken leveren geen resultaat op.

Via google krijg ik enkel dat het installeren van een codecpack de oplossing zou bieden, maar dit is dus geen waar bij deze pc. Vind het heel vreemd, mijn eigen laptop heeft dat codecprobleem niet, zit hetzelfde codec pack op met dezelfde instellingen.

computer waar het om gaat:
Fujitsu Siemens Amilo PI 2515
1,8ghz intel dual core processor
2gb ddr2 ram
320gb hdd (was origineel 200 of 250)
nogmaals, hij is pas gerepareerd. Maar ik vermoed niet dat het daar aan kan liggen (op die knop na)

Hopelijk weten jullie een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Voor codecs: K-Lite deïnstalleren en ffdshow tryout codec installeren, eventueel een alternatieve mediaspeler zoals GOM, VLC of Media Player Classic proberen.
Voor je pijltjestoetsen, of het hardwarematig is valt te testen door te booten vanaf een Ubuntu Live CD

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ook ffdshow heb ik geprobeert, leverde net zo min resultaat op.
Andere speler moet ik met mijn vriendin overleggen, want ik weet niet of zij dat wel wilt, en of het uberhaupt een oplossing is weet ik ook niet.

Ik huiver een beetje bij een linux bootcd. Ik heb er wel, maar bij mijn vorige laptop was het steeds zo dat windows niet meer te starten was als ik die livecd had gebruikt. Dus windows recovery. Ik wil dit voorkomen bij deze laptop.

Het lijkt iig hardwarematig, want ik hoef de toets nog niet eens in te drukken of hij reageert al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
Je noemt nu een hoop vage problemen wat lastig te troubleshooten is.
Wat betreft je media. Installeer VLC. Als gangbare files het daar niet in doen dan zit er iets krom in je installatie. VLC gebruikt nl. alleen zijn eigen codecs en niet diegene die jij hebt geinstalleerd.
Voor je andere problemen check of je drivers up-to-date zijn.

Linux boot cd zoals Knoppix kan geen invloed hebben op je windows installatie. Er wordt niet naar je HDD geschreven. Dus niets om je over druk te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Polster op 27-11-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels vlc player geinstalleert, werkte gelukkig wel naar behoren. Alle AVI films worden nu automatisch met dat programma afgespeeld.

Wel is het probleem met het flippen er nog (het wordt wel steeds minder) en met de pijltjestoets. Maar dat laatste probeer ik zelf op te lossen.

met flippen bedoel ik dus dat menus van bijvoorbeeld start en in programmas het menu bestand (en de andere dus ook) knipperend worden weergegeven of je naar een bepaald menu laten gaan. Help menu bijvoorbeeld blijft meestal wel gewoon staan.

Ik kan er natuurlijk geen screenshot van maken, want dat heeft geen nut. je ziet het dan niet knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
Probeer even je videokaart drivers te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Polster schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:22:
Probeer even je videokaart drivers te updaten.
Ik zal het eens proberem, tis enkel het menu wat knippert. Niet het hele scherm.
Pagina: 1