Babyfoon kiezen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232840

Topicstarter
Hallo allemaal,
Na het speuren op diverse fora en info inwinnen in winkels ben ik er achter dat goed aankoopadvies niet te vinden is. Het zijn voornamelijk echte 'moeders' die uiteraard hun eigen babyfoon fantastisch vinden, maar goede onderbouwing is moeilijk te vinden. Bij de Prenatal weten ze van toeten noch blazen en elektronicawinkels hebben geen ervaring.
Wie kan mij advies geven? Budget is tussen de 50 en 100 euro. Belangrijke zaken: bereik en vormgeving.
DECT of PMR? Camera/beeldscherm onontbeerlijk of onzin? etc.
Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:23
DECT lijkt mij beter dan PMR

Ik heb zo'n setje met 2 PMR 446 portofoons (walkie-talkies), en kan de babyfoons die ook van het PMR systeem gebruik maken mee afluisteren (niet dat ik dat doe hoor, heb wel wat beters te doen :P )

Let daar dus op als je je privacy wil houden

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 27-11-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:33
pmr,

wat geschreven wordt klopt.
pmr is afluisterbaar. Maar het bereik van een DECT is ronduit ruk. paar 100 meter open lucht. maar owee als er een muur of raam tussen zit.
Dect heeft wel de mogelijkheid tot temperatuur control, muziek op afstand, terugpraten.

Heb met mijn 2de het dect toestel van de eerste naar de prullenbak verwezen en nu een pmr toestel.
Voordeel is echt de afstand je kan met de hond een ruim rondje lopen of met de oudste even de eendjes voeren.
heb nu een alecto DBX-82
(1 nadeel het volume kan niet uit/op stil bij dit model)

meer punten die belangrijk kunnen zijn
of beide ook op accu werken denk aan op bezoek of vakanties...

[ Voor 4% gewijzigd door joosd op 27-11-2009 22:31 . Reden: additionele info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 15:10
In plaats van een "mamma mening" krijg je nu een papa mening ;)
Wij hebben thuis een angelcare en zijn hier zeer tevreden over.
Vele prijzen gewonnen, en zeker voor kersverse ouders een hele
geruststelling met de sensor matjes (registeren ademhaling).
Ook niet onbelangrijk is dat je vanaf de ouder unit de temperatuur
af kan lezen.
hier wat meer info: http://www.angelcare.nl/index1.html

Btw is hij wel wat buiten budget, maar een beetje slim internet
zoeken kan je hem voor rond de 100E vinden.

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Doe jezelf een lol en koop geen babyfoon. :)

Wij hebben er een gekocht bij de geboorte van onze twee dochters en we hebben hem een week gebruikt voor hij diep in de kast verdween. Niet omdat hij slecht was... integendeel. We hebben zo'n Philips DECT geval (nee, niet met camera en tempsensor :') ) en hij werkt prima. De vraag is: wat moet je ermee? Als je kind(eren) liggen te huilen hoor je ze echt wel. Als je ze niet hoort, hoef je je ook nergens druk om te maken. Die kinderen lopen echt niet in zeven sloten tegelijk. ;)
Babyfoons zijn gemaakt op de onzekerheid van jonge ouders. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 15:10
Edmin schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:16:
Babyfoons zijn gemaakt op de onzekerheid van jonge ouders. :Y
Maar is dat erg? Zeker bij je 1e kindje ben je onzeker over alles. Nu is mijn kleine 14 maanden en gebruiken we dat ding alleen nog als babyfoon als hij overdag slaapt. Maar zeker in het begin was het voor ons een hele geruststelling. Onzekerheid is niet altijd iets slechts... het is menselijk ;)

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

wij gebruiken zelden de babyfoon. Alleen als we bij de buren borrelen of als we op visite zijn en de kleine slaapt in een slaapkamer ergens.

Van alle toeters en bellen waardeer ik de meeste als leuk maar misbaar. Alleen de VU-meter die een visuele indruk geeft van het geluid is echt een superuitvinding.

Verder DECT en op batterijen zijn ook wel ideaal.

Ik heb gekozen voor een Alecto DBX-88

Afbeeldingslocatie: http://www.babyvergelijk.nl/wordpress/wp-content/uploads/2009/05/alecto-dbx-88-300x225.jpg

erg tevreden mee!

Overigens maakt Alecto volgens mij voor alle andere merken ook de babyfoons. Bepaalde Philipsen zijn 1op1 hetzelfde als bepaalde Alecto's (op de kleur na)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wij kregen een tweeling en dat waren ook onze eerste kinderen ;)

Of het erg is? Persoonlijk vind ik van wel. 'We' maken ons veel te druk over dat soort zaken. Ik hoor van veel jonge ouders dat ze zich zorgen maakten, omdat ze hun kindje niet hoorden ademen. Persoonlijk vind ik dat behoorlijk absurd. Zo klein en kwetsbaar als je kind is in die eerste weken/maanden, hij of zij houdt er echt niet 'zomaar' mee op. Zie het als de eerste stap in je leerproces als ouder: leer los te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Als mod AUD zou ik een babyfoon nemen met minstens Dolby TrueHD met 7.1 ondersteuning aan boord én upscaling van de babybeeldjes naar 1080p. Dit voor de meest intense babyfoon-ervaring :+

Maar zonder gekheid: iets (of iemand) zegt mij dat dit beter in Overige Hardware past :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232840

Topicstarter
Dank voor het juist plaatsen FeaR!
Heb nu nog niet echt een keuze kunnen maken overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
Edmin schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:57:
Zo klein en kwetsbaar als je kind is in die eerste weken/maanden, hij of zij houdt er echt niet 'zomaar' mee op.
en daarbij, mocht het ondenkbare gebeuren (wiegendood) helpt een babyfoon er niets aan.

voor de beschreven situaties waarbij je in de buurt, maar wel buiten gehoorafstand bent is het wel een uitkomst. Vandaar lijkt het me ook logisch dat je het apparaat met het beste bereik verkiest boven toeters en bellen.

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-05 00:59
Wij hebben ook zo'n Alecto DBX-88 en die bevalt echt super. Ik weet niet meer precies wie me nu dit ding aangeraden heeft, maar het ding heeft een behoorlijk bereik en is behoorlijk degelijk qua materiaal. We hebben hem nu anderhalf jaar in gebruik en hij gaat wekelijks in de koffer mee naar oma & opa.

Ik zou in ieder geval voor een DECT gaan en niet voor een PMR. De enige reden zou zijn dat je verder dan een paar honderd meter weg kunt. En dat vind ik sowiezo niet verantwoord eerlijk gezegd.

Een camera erop is misschien wel handig als je net zo'n draaikont als ons hebt, maar even om de deur gluren zo nu is nou ook weer niet zo'n probleem.

Wat we wel heel handig vinden is het terugspreken en de temperatuurweergave.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

nou die temperatuurweergave is ronduit slecht. Ding zit er graden en graden naast (en dat hoor ik ook van andere Alecto bezitters).

Camera erop wilde ik zelf niet: en duurder en volgens mij word je er alleen maar onrustig van

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:53

arie_papa

Running on Ubuntu

Volgens mij hebben wij ook een Alecto, maar zou het zo niet zeker kunnen zeggen. Visueel lijkt hij in ieder geval op die van de Prenatal Dect versie.
Zoals al eerder aangehaald werd, voor het huilen hoef je geen babyfoon aan te schaffen. Dat gaat wel door een paar muren / plafonds heen.
Wat wij wel erg handig vinden is temperatuurweergave, ook al wijkt hij nogal wat graden af van de werkelijkheid.
Ook het terugpraten kan wel eens makkelijk zijn, vooral als mama bijvoorbeeld boven is. Scheelt toch weer door het huis heen brullen.
Waar wij ook dankbaar gebruik van maken is het afspelen van muziek. Ons dochtertje wil nog wel eens moeiljik in slaap vallen, en met een standaard liedje, of Woezel en Pip aangesloten via een MP3 speler gaat dat al een stuk beter.
Camera zou misschien wel handig zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee. Voor de meerprijs wat ze daarvoor vragen vind ik het een beetje onzin.
Wat ik ook wel erg handig vind, maar dat zal wel zowat standaard op elke ontvanger zitten, is de indicatielampjes voor de geluidsintensiteit. Zo kun je soms toch het geluid uitzetten en je kleine toch een beetje in de gaten houden.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Pagina: 1