• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-02 15:31
Probleem....heb nieuw systeem gebouwd maar start niet door......MSI Logo blijft op beeld staan, verder gebeurd er niets , toestenbord reageert ook niet

- Harde schijf ( maakt niet uit, aangesloten of niet )
- DVD , zelfde verhaal
- Geheugen , verschillende soorten getest, maakt niet uit
- Videokaart: MSI Nvidia Geforce 9800GT, maar andere kaart maakt niet uit, ook in ander slot niet

De rest:

Voeding: Cooler Master 600W
CPU: Intel Quadcore Q8300
Moederbord: MSI P7N Zilent

Waar zou het aan liggen en wat zou ik nog kunnen testen ? Heb hier op forum al gekeken, gegoogeld maar kom er dit keer echt niet uit.....

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Het MSI logo verbergt de POST. Kijk eens of je het vendor logo uit kan zetten in de BIOS, misschien krijg je dan nog een zinniger melding.

Krijg je piepjes van de POST overigens? Zo nee, wat spint er al dan niet op wanneer je 'm aanzet?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Wat voor hardware heb je precies (geheugen, cpu etc).
Boot eens zo kaal mogelijk en zorg ervoor dat je geheugen hebt dat op de QVL staat.

• ewal
TERW_DAN schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 21:36:
Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Wat voor hardware heb je precies (geheugen, cpu etc).
Boot eens zo kaal mogelijk en zorg ervoor dat je geheugen hebt dat op de QVL staat.
Probleem is dus dat ik niet in de bios kan komen!!! Omdat het toetsenbord ook niet reageert.

Ik start zo kaal mogelijk op, dus zonder harde schijf en zonder dvd, voor de rest kan ik er niks uithalen lijkt me. Processor staat in de topic gemeld, geheugen wat ik er in heb is Kingston KVR800D2N5K2/4G

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je niet in de bios kan komen is het juist verstandig Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen, want dan zal 1 van de onderdelen problemen geven. Belangrijk dus om uit te sluiten welke dit is.

• ewal
TERW_DAN schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 21:44:
Als je niet in de bios kan komen is het juist verstandig Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen, want dan zal 1 van de onderdelen problemen geven. Belangrijk dus om uit te sluiten welke dit is.
Ja, heb ik al gedaan. Het enige wat overblijft is de processor of moederbord, maar aangezien er wel beeld uit komt lijkt het me sterk dat het stuk is, misschien dat iemand een tip voor me heeft die hetzelfde eens heeft mee gemaakt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Vervang het mobo eens en kijk wat het ding dan doet, als dit de enige 2 mogelijkheden zijn maar het ding start wel een deel op kun je er vanuit gaan dat je mobo problemen geeft.

• ewal
TERW_DAN schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:01:
Vervang het mobo eens en kijk wat het ding dan doet, als dit de enige 2 mogelijkheden zijn maar het ding start wel een deel op kun je er vanuit gaan dat je mobo problemen geeft.
Ja, da's makkelijk gezegd, je moet ook maar net een bord hebben liggen;) Maar voeding heb ik zojuist ook nog geprobeerd zonder resultaat, dus dat is dan ook uitgesloten.

• Ganondorf_875
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
Probeer eens je pc te starten zonder CPU, dus in principe alleen het moederbord, voeding en eventueel een reepje geheugen. Als het goed is dan moet het moederbord gaan piepen als je de pc start zonder CPU, als je moederbord dan ook niets doet, dan is jouw moederbord waarschijnlijk defect. Piept het moederbord wel, dan moet je kijken of je de CPU in een andere PC kan testen.

Als ik vezels moet eten dan vreet ik mijn trui wel op...

• silitek
  • Laatst online: 21-02 21:12

silitek

Tubes Only

Alle stekkers goed?..afstandsbusjes juist.

Tubes....It's what make music music!

• ewal
t is al opgelost. Omdat het msi logo er wel voor kwam kon ik me niet voorstellen dat de processor stuk was, en het moederbord was ook niet geheel dood. Buurjongen met een oude pentium dualcore heb ik de cpu van geleend en daar start ie toen wel goed mee op, toen een bios update gedaan en mijn eigen er weer op en toen deed alles zoals het hoorde met mijn eigen er op.

Ik dacht altijd dat wanneer een cpu (nog) niet ondersteund werd door de bios, dat het moederbord dan helemaal niet meer osptartte, vandaar dat deze optie niet meteen mijn aandacht kreeg, maar bleek dus toch anders te zijn.

bedankt voor al jullie reacties
Pagina: 1