schijven toevoegen in stripe set

Pagina: 1
Acties:

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-02 10:19
hallo,

ik heb net vandaag mijn 2 nieuwe hitachi schijven ingebouwd om een raid 0 van 4 schijven te maken.
ik had al een raid0 van 2 schijven, en nu ik de schijven ingebouwd hebt en mijn pc opstart
begind mijn nvidia conroller te vragen of ik de 2 nieuwe schijven wil toevoegen aan mijn bestaande raid set.
nu komt mijn vraag, als ik dat doe wordt dan alle data verdeelt die ik al had of gaat hij dan vanaf dat moment verdelen over 4 schijven en blijft de oude data op 2 schijven staan?

alvast bedankt voor de reactie.

ps: ik wil geen raid5 en dat raid0 gevoeliger is voor verlies van data scheelt mij niet ik heb een back-up, dus vertel mij a.u.b niet dat ik verstandiger doe aan raid5;) ik wil gewoon pure snelheid.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Als t goed is rebuild hij de array, dus komt je data verdeeld te staan over de 4 schijven. Ik weet niet hoe lang t gaat duren.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-02 10:19
hmm dat zou mooi zijn scheelt mij een install ;) want daar ben ik al niet zo gek van haha.
tijd is van geen belang van mij part doettie er 24 uur over.
maar dat zal wel niet want er zat 2x 320gb in en ik heb um net 2-3 maand

wacht nog even een extra goedkeuring af ;) en dan word het rebuilden

bedankt voor je reactie iig

hmm ik gok het er wel op ;)
ill let u know if it worked.

nope werkt niet.... hij voegt ze niet goed toe en ik kijg een bsod ;)
wordt toch een reinstall

kan op slot

[ Voor 20% gewijzigd door Axewi op 27-11-2009 21:58 . Reden: moest wat bij ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.