'windows 7 - .exe bestanden openen niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort een vreemd probleem met mijn pc. Als ik een willekeurig .exe bestand download en openmaak krijg ik de volgende error: C:\...\programma.exe is geen geldige win32 applicatie :'(
Ik heb sinds kort windows 7 op mijn pc, ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft, maar een tijdje terug werkte alles nog goed (ook op windows 7).
Bestaande .exe bestanden die al geinstalled zijn kan ik wel open maken, het draait alleen om .exe bestanden die ik download.
Reageer a.u.b. met elke mogelijke oplossing die je kan bedenken :>

greetz,
Rawen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Geef eens een linkje van een exe bestand wat je probeerd te downloaden, dit kan van alles zijn maar zal voornamelijk gewoon om corrupte exe bestanden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat heb je zelf al gezocht, Rawen92? :)
En welke Windows-versie heb je?

Je zegt dat je het eerder niet had? Misschien een idee om systeemherstel te doen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
anandus schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:50:
Wat heb je zelf al gezocht, Rawen92? :)
En welke Windows-versie heb je?

Je zegt dat je het eerder niet had? Misschien een idee om systeemherstel te doen?
Ik heb sinds kort windows 7 op mijn pc
Home Basic of Ultimate maakt geen hol uit bij windows 7, iig niet voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mental schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:54:
[...]

[...]

Home Basic of Ultimate maakt geen hol uit bij windows 7, iig niet voor dit probleem.
offtopic:
Maar 32- of 64-bit zou wel uit kunnen maken ;) (als z'n WoW64-systeem kaduuk is, bijv.)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows 7 ultimate (32-bit)
Mental schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:48:
Geef eens een linkje van een exe bestand wat je probeerd te downloaden, dit kan van alles zijn maar zal voornamelijk gewoon om corrupte exe bestanden gaan.
ik heb het probleem met ELKE .exe bestand die ik probeer te downloaden.
ik probeer op dit moment het voornamelijk op te lossen zodat ik PartyPoker.exe kan installen (ik heb deze daarvoor al eens geinstalled gehad (ook op windows 7) , maar had het een tijdje terug geuninstalled. Daarnaast download ik het van hun eige site, dus denk niet dat het aan het bestand ligt. (www.partypoker.com)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:05
Ik heb dit probleem jaren geleden op xp eens gehad. Toen was het eenvoudigweg een virus. Wellicht is dit heel iets anders, maar heb je al een virusscan uitgevoerd?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:07
Met welke browser download je het bestand? Het kan zijn dat je browser alles corrupt maakt. Probeer het is te downloaden met een andere browser.

edit: nvm, als je ook geen exe bestanden kan openen die al geïnstalleerd zijn... Misschien heb je a) teweinig rechten om het bestand te lezen of b) een virus (Sality/Virut?)

De laatste twee virussen zijn slordige file infectors, waardoor heel wat .exe's kapot gaan in plaats van geïnfecteerd te worden. Toen mijn broertje dit had, kon hij ook geen enkele .exe meer openen.

Ik zou in ieder geval systeem herstel proberen.

[ Voor 65% gewijzigd door X_lawl_X op 27-11-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
edit: nvm, als je ook geen exe bestanden kan openen die al geïnstalleerd zijn... Misschien heb je a) teweinig rechten om het bestand te lezen of b) een virus (Sality/Virut?)
ik kan al geinstaleerde .exe bestanden wel openen, maar als ik de install van die zelfde .exe bestand download kan ikm niet opnieuw instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 01:47:
[...]

ik kan al geinstaleerde .exe bestanden wel openen, maar als ik de install van die zelfde .exe bestand download kan ikm niet opnieuw instaleren.
Register probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mu-sick
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07-2024
Virus-, virus scanner-, trojan- or registerprobleem denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry, maar wat is een register probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Dit is het register: wiki: register

Het probleem wat jij hebt kan ongetwijfeld opgelost worden door de fout in je register te fixen.
Hoe vaardig jij daarmee bent (aangezien je niet weet wat het is, niet) kan het veel tijd kosten om te fixen.

Je bestanden backuppen en windows opnieuw installeren is dan vaak de snellere oplossing.
Misschien wat rigoreus, maar wel effectief.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 28-11-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Voor jou is misschien het browsergedeelte interessant? http://en.kioskea.net/faq...a-valid-win32-application

Beetje googlen op .exe not a valid win32 application doet wonderen...zijn vast nog wel meer hits met fatsoenlijke info.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Pagina: 1