Nep toner VS echte HP toner

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben op het moment op zoek naar een nieuwe toner voor mijn HP P1006 Laserjet. Natuurlijk is de originele CB435A toner van HP overal te koop. Ook zijn er diverse (o.a. van Pelikan) "nep" toners te koop, die een hogere capaciteit beloven (namelijk 1750 pages ipv 1500) voor een lagere prijs (rond de 34 euro ipv 54).

Heeft iemand misschien ervaring met deze "nep" toners? Zijn ze goed of mollen ze je printer? Ik kan via google niet echt een duidelijk antwoord op de vraag vinden, en via GoT kwam ik alleen op een antwoord als "voor een 10tje meer zou ik de originele kopen"... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Heb tijdje bij HP printer helpdesk gewerkt.
Of je originele cartridges gebruikt is een van de eerste vragen die ze zullen stellen als je problemen met drukken hebt omdat de meeste van mindere kwaliteit zijn ... indien het een duurdere printer is best originele gebruiken, als het een goedkoop ding is ... namaak..., waarom ... omdat je tegenwoordig voor de prijs van een cartridge al een volledige printer hebt bij wijze van spreken.
Kunnen veel problemen komen van namaak, ook al zijn er massa's mensen die er nooit last mee zullen hebben.
Originele cartridges gaan ook langer mee en je hebt betere print kwaliteit.

Edit:
En voordat mensen beginnen, ik haaaaaat HP printers dus is geen salespraatje :)

[ Voor 6% gewijzigd door Graviton12 op 27-11-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194998

Graviton12 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:31:
Heb tijdje bij HP printer helpdesk gewerkt.
Of je originele cartridges gebruikt is een van de eerste vragen die ze zullen stellen als je problemen met drukken hebt omdat de meeste van mindere kwaliteit zijn ... indien het een duurdere printer is best originele gebruiken, als het een goedkoop ding is ... namaak..., waarom ... omdat je tegenwoordig voor de prijs van een cartridge al een volledige printer hebt bij wijze van spreken.
Kunnen veel problemen komen van namaak, ook al zijn er massa's mensen die er nooit last mee zullen hebben.
Originele cartridges gaan ook langer mee en je hebt betere print kwaliteit.

Edit:
En voordat mensen beginnen, ik haaaaaat HP printers dus is geen salespraatje :)
Ik ben het helemaal eens met Graviton12. Zelf service ik oa ook al jaren HP printers en kan alleen maar zeggen hierop goedkoop is meestal duurkoop.

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

dodo79

witte dikke tonnie

ik ga hier tegenin.

Bij ons op het werk hebben we altijd imitatiecardridges gehad zonder al te veel problemen.
Bij ons het verschil dat er wel een servicecontract op de printers zat.
En de meeste printers hadden al 600000+ prints achter de rug

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
En dan praat je dus over series boven 4000 waarschijnlijk, als ik aantal paginas zie zelfs 5xxx of 6xxx, als je ooit problemen hebt en ze komen te weten dat je namaak gebruikt weigeren ze support afaik.
Maar die dingen zijn niet kapot te krijgen, kunnen vlot 1 000 000 paginas aan mits goed onderhoud/maintenance kits maar daar betaal je dan ook wel 10-20 keer meer voor, zeker met service contract.

We hebben het hier wel over de goedkopere variant met slechtere fusers, transport rollers en noem maar op, dus gevoeliger voor slechte cartridges ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94580

wAls je fake toners gebruiker voor een HP printer gebruikt en je krijg problemen dan moet je eerst nieuwe toner aan kopen en dan pas krijg je support zoals ze hier boven aan geven, mijn voor keur gaat altijd uit naar orgine toners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Wij gebruiken al een lange tijd namaak in onze HP all-in-one, tot op heden geen problemen en toch al wat inkt-toners er door gejaagd...
Pagina: 1