Toon posts:

DNS valt uit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Haai mede-tweakers,

Ik heb nu al 4 jaar lang dezelfde error, dat mijn DNS voor 3 dagen regelmatig uitvalt. Ik ben er nu echt op uitgekeken, wij zaten destijds bij Planet (is nu KPN geloof ik). Iemand op XBL zei dat ik dan een schadevergoeding kan krijgen.

Maar mijn probleem is, ik kan ze nu wel gaan bellen maar ik weet totaal geen settings van ons internet? Heeft iemand hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,

Fishticks :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 20:08 ]

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

probeer anders eerst openDNS:
208.67.222.222
208.67.220.220

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-03 22:18

GeeBee

Oddball

Iets duurdere en stabielere router er tussen?
Ik had namelijk eens een dergelijk probleem met een Sweex routertje.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2025

afraca

Open Source!

schaduw schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:09:
probeer anders eerst openDNS:
208.67.222.222
208.67.220.220
+1

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Speedtouch 5xx (weet niet precies welke, maar stamt af van de prehistorie) en daar tussen een USR 5451

edit: hoe zet ik die DNS in 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 20:12 ]

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 20:12
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:12:
Ik heb een Speedtouch 5xx (weet niet precies welke, maar stamt af van de prehistorie) en daar tussen een USR 5451

edit: hoe zet ik die DNS in 8)7
Het makkelijkst is op je eigen PC bij je netwerksettings ? En anders in het boekje van je Speedtouch kijken waar je dat kan instellen.

[ Voor 10% gewijzigd door ParaNoiMia op 27-11-2009 20:25 ]

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:01
Wat voor besturingssysteem draai je?

Windows 7:

Start->zoeken->Netwerkverbindingen->Netwerkverbindingen weergeven

Rechtermuisknop op je NIC->eigenschappen ->TCP/IPv4 ->eigenschappen, en dan aanvinken de volgende DNS servers gebruiken. Daar kun je de DNS servers instellen die schaduw aangaf.

Windows XP etc weet ik zo gauw even niet uit me hoofd, als iemand me even kan aanvullen, graag. Stappen schelen trouwens niet veel. :9

[ Voor 18% gewijzigd door Erulezz op 27-11-2009 20:29 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Misschien is het wel handig als je wat meer details geeft over je probleem.
Hoe weet je zeker dat het een DNS probleem is ?

Verwijderd

Topicstarter
dutch_warrior schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:29:
Misschien is het wel handig als je wat meer details geeft over je probleem.
Hoe weet je zeker dat het een DNS probleem is ?
Omdat hij dat bij MSN zegt ;) en ik heb Windows XP pro, en heb niet zo veel verstand en heb het boekje niet meer (is al 4 jaar geleden weggegooit) 8)7

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als je zo'n oude router hebt, bel de KPN eens op. Toen ik laatst een nieuw modem nodig had voor een Tele2 klant werd me verteld dat iedereen die z'n contract met een jaar verlengde een nieuw modem kreeg.

Verwijderd

Topicstarter
En dan? Ik weet nog niet eens wat mijn hostnaam is en wachtwoord :S hoe kan ik die vinden

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-03 21:59
Als je DNS problemen hebt moet je toch echt met je provider bellen, daar kunnen wij je niet bij helpen. Ze hebben niet voor niets een helpdesk.
Kan je ook niet internetten als MSN aangeeft een DNS probleem te hebben?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Mocht je weer storing hebben, probeer dan eerst eens een ping commando om te zien of het wel echt aan je DNS ligt.

Ga naar start -> uitvoeren en tik in "cmd" (zonder de quotes)
Druk op enter, krijg je een zwart dos scherm voor je neus

tik in: ping 213.75.12.42

Normaal krijg je zoiets:

Reply from 213.75.12.42: bytes=32 time=9ms TTL=249
Reply from 213.75.12.42: bytes=32 time=8ms TTL=249

Als er staat: timeout of destination host unreachable ligt het niet aan je DNS maar aan je complete internet verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg Timeout, maar dan snap ik niet dat MSN zegt dat het aan mijn DNS ligt :S

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 21:08 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:06:
Ik kreeg Timeout, maar dan snap ik niet dat MSN zegt dat het aan mijn DNS ligt :S
Dat komt omdat MSN niet verder kijkt dan DNS.

Heb je een aparte router of zit dat bij je modem erin? Zo ja, haal je router er tussenuit en sluit je pc direct aan op het modem. Heb je dan het probleem niet meer, dan is je router niet goed meer. Heb je het probleem nog wel, bel dan je provider en zeg dat verbinding wegvalt.

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons gaat het eigenlijk zo:

router -> wireless modem -> netwerk

Maar bij de router valt het lampje dan uit, knippert geel en daarna knippert hij groen en dan doet hij het weer
Ping-aanvraag kan host www.google.nl niet vinden.
Controleer de naam en probeer het opnieuw.
Dit kreeg ik.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:42:

Maar bij de router valt het lampje dan uit, knippert geel en daarna knippert hij groen en dan doet hij het weer

[...]

Dit kreeg ik.
Maar heb je ook op ip-adres een ping gedaan?

Ik zie dat je ADSL hebt....welke snelheid? En hoever zit je van de centrale?

[ Voor 11% gewijzigd door Oogje op 29-11-2009 13:52 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Je hebt een router en dus waarschijnlijk meerdere PC's. Heb je je probleem op alle PC's?
En wat is precies het probleem, kun je niet MSNnen, maar verder wel internetten?

• Coolrob
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02-2025

Coolrob

Lekker hoor...

Heb je wel de meest recente msn?
want de oude msn (ouder dan 9.0) werken niet meer.

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

Verwijderd

Topicstarter
schaduw schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:53:
Je hebt een router en dus waarschijnlijk meerdere PC's. Heb je je probleem op alle PC's?
En wat is precies het probleem, kun je niet MSNnen, maar verder wel internetten?
Ik heb dit op meerdere PC's, heb het probleem ook op mijn Wonderdoos. Ik niet meer MSN'en nee, en ik kan ook niet gamen/internetten.
Oogje schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:50:
[...]

Maar heb je ook op ip-adres een ping gedaan?

Ik zie dat je ADSL hebt....welke snelheid? En hoever zit je van de centrale?
Snelheid is volgens mij 700 kbyte per seconde. En de dichtstbijzeinde centrale weet ik niet uit mijn hoofd, weet uberhaupt niet waar die centrale zit 8)7

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Erulezz schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:28:
Wat voor besturingssysteem draai je?

Windows 7:

Start->zoeken->Netwerkverbindingen->Netwerkverbindingen weergeven

Rechtermuisknop op je NIC->eigenschappen ->TCP/IPv4 ->eigenschappen, en dan aanvinken de volgende DNS servers gebruiken. Daar kun je de DNS servers instellen die schaduw aangaf.

Windows XP etc weet ik zo gauw even niet uit me hoofd, als iemand me even kan aanvullen, graag. Stappen schelen trouwens niet veel. :9
Heb je de (openDNS) DNS gegevens hier al ingevoerd? Je kunt het ook in je router opgeven, dat gelden deze gegevens voor je hele netwerk.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Long shot...maar het kan zijn dat je verbinding te snel is tov de afstand tot de centrale. Gevolg: modem wil zo hoog mogelijk qua snelheid de verbinding opzetten en door de grote afstand is dat niet al te stabiel, dus telkens disconnects.
Zelf namelijk ook zoiets gehad, lager adsl-abo en ik had ineens geen disconnects meer.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Als je wil weten of je DNS werkt, gebruik dan een IP adres voor een test.
Vul ipv. google.nl het IP adres 74.125.77.104 in je adres balk.
Krijg je dan wel Google.nl te zien, dan is je DNS niet actief.
Long shot...maar het kan zijn dat je verbinding te snel is tov de afstand tot de centrale. Gevolg: modem wil zo hoog mogelijk qua snelheid de verbinding opzetten en door de grote afstand is dat niet al te stabiel, dus telkens disconnects.
Zelf namelijk ook zoiets gehad, lager adsl-abo en ik had ineens geen disconnects meer.
Dat vind ik vreemd, dat betekend dus een hele hoop "lost pakage`s"
Je modem overlegt (negotiation) met de centrale wat de verbinding moet/kan zijn. Daar stelt de modem zich op in.
Het kan nooit sneller zijn dan de centrale.

Edit: Als je lampje van je router steeds uitvalt, dan denk ik dat je router z`n langste tijd heeft gehad (lijkt me).

[ Voor 65% gewijzigd door marquis op 29-11-2009 15:24 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 11:44
Welk lampje?

Verder eens met Oogje. Het ligt niet aan je DNS, het ligt aan je verbinding.

[ Voor 14% gewijzigd door AlterMann op 29-11-2009 14:26 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05

[...]

Dit kreeg ik.
Is dat het lampje met het @ erop? En is dat lampje toevallig 1 van de 3 bovenop? En de modem is een Speedtouch 510(i)?

Dat is namelijk het probleem met de 510-serie: Lekke condensatoren waardoor ze steeds vaker gaan haperen. Gevalletje modem defect, en dat ga je niet redden met dns servers en andere gein ;)

Je bent iig niet de enige:
http://www.google.com/sea...condensator&start=10&sa=N

Modem kun je, als je handig bent met de soldeerbout, zelf fixen, maar ik raad aan om gewoon een andere modem te halen. Jouw modem is nog ADSL1, en nieuwere modems zijn adsl2. Als je dus een sneller abbonement (overweegt) kun je die snelheid niet halen met je huidige modem.
Eventueel kun je ook je provider bellen voor een nieuwe modem, bij een overstap krijg je ook een nieuwe modem gratis, dus als je klant bij hun blijft mag een nieuwe modem er ook wel vanaf (als je het een beetje slim brengt lukt dat vaak wel, de andere optie voor een gratis modem is weggaan en dat willen ze misschien ook niet)
Pagina: 1