[iMac 24"] Wat te kopen om televisie te kijken?

Pagina: 1
Acties:

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08-2025
Geachte mede tweakers,

Ik ben op zoek naar een goede manier om tv te kunnen kijken op mijn zeer geliefde Imac 24".

Ik heb al 1 product gevonden wat mij perfect kan helpen hierbij.

Dit is de EyeTV Hybrid (digitaal + analoog). Nou vind ik dit product alleen (129,95) een beetje duur.

Zijn er producten die hetzelfde bieden en pefect werken met macs maar dan voor een lagere prijs? Voor mij is analoog zeer van belang en digitaal (dvb-c) een fijne bijkomstigheid.

Ik hoop op een paar goede aanraders.

Groeten,

Remco

p.s. Ik ga even MW2 (ps3) spelen dus over een uurtje zal ik hier weer even kijken en eventueel reageren :)

[ Voor 8% gewijzigd door Clementine op 27-11-2009 19:37 ]

Macbook Pro 15" 

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-12-2025

siemenz

Koetje

mooi apparaatje is dat inderdaad..

had ze nog niet eerder gezien... ik zoek voor mijn 27" ook een optie voor TV..

ik hou het topic in de gaten...

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-01 11:09
Zelf werkzaam bij een APR is de eyetv serie toch eigenlijk de enige die langs is gekomen. Terratec maakt ook een tv tuner, maar die werkt zelfs met de eyetv software. http://www.terratec.net/e...ato_EyeTV_Lite_86668.html

Onthoud wel dat je met de EyeTV Hybrid niet zomaar alle digitale zenders kan ontvangen, er kan namelijk geen smartcard in.

Wil je dit wel kunnen dan heb je het volgende nodig:
http://macplus.nl/pages/detail.php?productID=4952 Maar das nog weer een stukje duurder.

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-01 09:54
heb zelf voor me vader een Eyetv hybrid en daar is hij helemaal blij mee. Hij zegt zelf dat hij geen hoge eisen stelt echter als hij hapert/niet werkt/raar doet wordt hij al gek en dat is hier nog niet mee gebeurt :) (Heb hem zelf gekocht toen ik bij een APR als AASP werkte, scheelde een leuke bedrag.)

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik heb ook een hybrid (uit 2007) maar deze is niet helemaal lekker. Het is een veel voorkomend probleem (google maar eens naar eyetv hybrid usb1.1) dat hij niet in usb2 modus gaat.
Verder is het wel een mooi product, vooral de eyetv software is goed, waarschijnlijk de beste wat je op Mac kan krijgen.

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-12-2025

siemenz

Koetje

das wel een dure optie.. 300 euro..

dan kan je beter een losse 24/27' TV kopen voor dat geld...

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• sjun
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-01-2025
Is de Terratec T3 niks voor je?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:42
Je hebt niet toevallig internet van Ziggo? Dan kun je namelijk via internet een aantal TV zenders kijken:

https://www.ziggo.nl/#spotlight

• Clementine
Bedankt voor al jullie ideeen!

Die terratec T3 is alleen maar DVB-T. Welke zender kan je daarmee ontvangen in nederland?

Daarnaast heb ik het idee dat de EyeTV Hybrid voor mij de beste keuze is aangezien deze ook analoog ondersteund en daarnaast kan ik mijn PS3 ook nog op de iMac aansluiten en mijn iMac gebruiken als beeldscherm.

Wat is overigens het grote verschil tussen DVB-C en DVB-T en wat kan ik waarmee ontvangen?

@Ziggo: ik heb inderdaad ziggo maar aangezien je dan alles met flip4mac moet afspelen vind ik het maar lastig.

Macbook Pro 15" 

• atze
hoe wil je je ps3 aansluiten op je mac? via composief of s-video? .. Niet doen .. kwaliteit is dan echt om te huilen. Voor dat geld kun je toch beter een lcdtv kopen.

• Clementine
atze schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:16:
hoe wil je je ps3 aansluiten op je mac? via composief of s-video? .. Niet doen .. kwaliteit is dan echt om te huilen. Voor dat geld kun je toch beter een lcdtv kopen.
Ik heb mijn ps3 nu ook al via scart aangesloten (op mijn televisie) en de kwaliteit ziet er prima uit naar mijn idee.

Overigens is dit gewoon de goedkoopste oplossing die ik kan vinden samen met het feit dat ik op mijn kamer eigenlijk geen ruimte heb voor een tv.

Macbook Pro 15" 

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Wacht, even, sinds wanneer heeft de 24" iMac een video-input?

• Clementine
osc4r schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:38:
Wacht, even, sinds wanneer heeft de 24" iMac een video-input?
Het gaat via USB :)

Macbook Pro 15" 

• atze
Ah ok, je hebt je ps3 nu aan je tv hangen. Anyweg zoals ik zo net al zei, de s-video/composite/scart input van de hybrid is flink huilen... dus wees gewaarschuwd.

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

atze schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:31:
Ah ok, je hebt je ps3 nu aan je tv hangen. Anyweg zoals ik zo net al zei, de s-video/composite/scart input van de hybrid is flink huilen... dus wees gewaarschuwd.
Is dat slechter dan op een normale TV dan? Want ik wil hier van die logge bak af en mijn PS3 op mijn iMac aansluiten, maar ben een beetje huiverig voor slechte kwaliteit.

• atze
ik heb alleen ervaring met een ps2 op een beeldbuis versus ps2 via eyetv hybrid op mn monitor (dell 24") via eyetv en dat is zeker slechter.

• Clementine
atze schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:56:
ik heb alleen ervaring met een ps2 op een beeldbuis versus ps2 via eyetv hybrid op mn monitor (dell 24") via eyetv en dat is zeker slechter.
Van wat ik op youtube en the interwebs kan vinden over xbox 360's op imac's zegt dus totaal niet dat de kwaliteit omlaag gaat. Sterker nog er schijnt bijna geen kwaliteits verlies op te treden.

Maar goed ik zie het meer als een extra, die overigens wel erg intressant is aangezien ik nu al scart signaal kwaliteit gewend ben en eigenlijk geen ruimte heb op mijn kamer voor een tv (de huidige staat in een andere kamer die binnenkort verhuurd zal worden).

Ik krijg het idee dat er geen andere betere producten zijn die analoog + digitaal aanbieden voor dezelfde prijs. Ben ik gewoon het beste af met een EyeTV Hybrid?

[ Voor 11% gewijzigd door Clementine op 29-11-2009 18:21 ]

Macbook Pro 15" 

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

vergeet niet dat je hoogstwaarschijnlijk heel veel last van lag krijgt. Heel veel lag.

[ Voor 7% gewijzigd door Ra5a op 30-11-2009 09:20 ]

Imperfectionist.

• atze
Ra5a schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:19:
[...]

vergeet niet dat je hoogstwaarschijnlijk heel veel last van lag krijgt. Heel veel lag.
er wordt geen compressie toegepast door de hybrid, alle vertaling wordt door de cpu gedaan. Van lag heb je geen last.

• Clementine
atze schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:21:
[...]

er wordt geen compressie toegepast door de hybrid, alle vertaling wordt door de cpu gedaan. Van lag heb je geen last.
Eventuele lag die er ontstaat valt op te lossen door 1 vinkje in de software (zo wordt verteld op de verschillende filmpjes).

Ik ga er zeer binnenkort (deze week waarschijnlijk) 1 aanschaffen en dan zal ik mijn bevindingen hier weer plaatsen :)

Macbook Pro 15" 

Pagina: 1