Twee basisstations in een huis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:18

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Even een vraagje, al een beetje op internet lopen zoeken, maar kom er ff niet uit.

Normaal huis met beneden een telefoon aansluiting van KPN en op de eerste etage een aansluiting die doorgelust is vanaf beneden. Beide een gewone analoge kpn telefoon aansluiting.

Beneden een basisstation DECT van philips met een handset. Deze handset is niet toerijkend voor de ontvangs op zolder. Nu is mijn vraag, kan ik een tweede basisstation aansluiten op de eerste etage en hierop ook een handset koppelen. Iemand enig idee hoe dit met het opnemen van een gesprek gaat?

Het gaat om een Philips 617 (basis) en 613 (handset) setje.

Nu is ook het telefoonboek gedeel hiertussen.

Bedankt

Martin

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Ik weet er niet veel van maar ik dacht dat je je handset kan koppelen aan maar één basisstation. Bestaan er geen repeaters voor dat type ?

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 11:36
wat is het probleem dan om het basisstation op de 1e verdieping te plaatsen??
Dan kun je zowel naar boven als naar beneden met een handset, dat zal het wel redden waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Idd, meerdere basistations op 1 kabel gaat prima, maar is nogal irritant met gemiste oproepen enzo, als je 'm boven opneemt staat beneden een gemiste oproep, erg verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:18

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
SA007 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:06:
Idd, meerdere basistations op 1 kabel gaat prima, maar is nogal irritant met gemiste oproepen enzo, als je 'm boven opneemt staat beneden een gemiste oproep, erg verwarrend.
ja dat is waar. ik dacht ook wel dat het gaat met 2 basisstations op een lijn, maar idd de gemiste oproepen wordt leuk :*) .

toch maar een extra losse handset dan maar.

weet iemand of je de batterijen in zo'n handset wel kan vervangen voor betere? zijn gewoon nimh AAA batterijen (2x).

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Geen enkel probleem, ook grotere of kleinere (qua capaciteit) is geen probleem, grotere kan je langer op bellen en moeten langer laden als ze leeg zijn, maar dat lijkt me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 00:58
Er zijn merken (dacht Siemens met hun gigaset) die stations verkopen die elkaar samenkoppelen tot 1 geheel, dan werkt 't prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichaelValee schreef op zondag 13 december 2009 @ 10:39:
Er zijn merken (dacht Siemens met hun gigaset) die stations verkopen die elkaar samenkoppelen tot 1 geheel, dan werkt 't prima ;)
Dit zijn meestal wel wat duurdere systemen. Vergelijk het maar met zakelijke DECT-systemen. De logica zit in een centraal component en er worden geen basisstations gebruikt, maar "domme radio's".
Pagina: 1