Toon posts:

Nieuw gebouwde PC start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag avond,

Ik heb een probleem met mijn nieuwe PC een X58-UD5 moederbord met I7-920 processor, OCZ 2000 Mhz Ram low voltage 3x2Gb. Het systeem start niet op.

Ik heb alles al ontkoppeld dat werkt ook niet en nu weet ik niet goed wat er mis kan zijn. Aan gesloten is momenteel een fan op de crosair HX850 het moederbord met ram CPU en CPU fan. Via de startknop op de kast en de start op het moederbord is er geen reactie.

Met alles erin schijven, ect gebeurd er ook niks. Geen lampjes, fans of schijven die het doen.

PS. Wel kunnen je de PSU horen klikken.

Kan iemand mij helpen?

Mvg Maarten

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 16:28 ]

Verwijderd

Ik zou terug gaan om te laten checken.
Mijn mening is dat jou bordtje DOA is.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 10:30

job

PSU's die klikken vind ik ook maar apart.
Test die psu ook eens. Dus psu uitbouwen.. groene draad met zwarte verbinden terwijl je er bijvoorbeeld een oude HD aan hebt hangen.

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 20:14
Het kan o.a. zijn dat je sluiting hebt op je moederbord.
Het klikken van de voeding is waarschijnlijk de kortsluitings/overbelastingsbeveiliging.

Is het moederbord goed vrij van de metalen backplate (op busjes gezet?)
Is er geen schroefje achter gevallen?

Je kan ook testen door het moederbord uit te bouwen en op bv een boek te leggen (geen geleidende voorwerpengebruiken)
Zo kan je alle kaarten inbouwen zonder interferentie van de kast.

Alle kabels zitten ook goed? (misschien een domme vraag, maar het kan nooit kwaad alles nogmaals na te lopen)

[ Voor 10% gewijzigd door DrEvil1986 op 27-11-2009 17:37 . Reden: uitbreiding ]

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-12 10:09
Is de POWER SW kabel wel goed aangesloten :9

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net zelf het moederbord uit de case gehaald en toen werkte hij gewoon. Dr Evil heeft het probleem gevonden denk ik, maar ik weet niet hoe ik het moet oplossen de schroeven niet zo strak aan draaien?

Edit hehe ooooh nu weet ik wat die goude dingetjes doen

Bedankt jongens

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 17:55 ]

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-12 10:09
Je mag blij zijn dat alles nog werkt :')

Facts don't care about your feelings

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:51:
Edit hehe ooooh nu weet ik wat die goude dingetjes doen
Je eerste zelfbouw pc?

Al doende leert men en je mag inderdaad blij zijn dat alles nog werkt. :)

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

Topicstarter
Ja je leert enorm veel alles werkt nu. Alleen nu vraagt hij weer om een cd en ik moet een knop indrukken. Maar waarom kan het dan weer geen usb toetsenbord zijn?

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Instelling in BIOS legacy usb devices.

Verwijderd

Topicstarter
Een pc bouwen is toch lastig..

Hij gaat aan en alles blijft hij steken bij vertifying dmi pool.. Ik de sata schijven ontkoppelen en alleen de ssd schijf eraan geen verandering.

Nu haal ik de cd speler uit het moederbord en van af dit moment slaat de stop door als ik stroom op de kast zet. Waar zit nu de fout?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 10:30

job

Die gouden dingetjes (afstandbusjes).. heb je die maar lukraak in je kast geschroefd? Of heb je ook gekeken waar ze moesten. De plek waar ze moeten zitten moet namelijk precies overeenkomen met de schroefgaten in je moederbord.
Als je er teveel van plaatst krijg je alsnog kortsluiting..
Dat je stop doorslaat is geen goed teken.. Dus ik hoop dat het nu nog een probleem is met zo'n afstandbusje.. of je hebt toch wat stuk gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb de dvd-speler terug geplaats en geen stop die doorslaat Tevens de SSD eruit en de twee sata schijven er in. Nu zie ik opeens wel een windowsscherm maar ik wil mijn besturings systeem op die SSD schijf. Hoe krijg ik die ssd schijf er in zonder te blijven steken op "verifying dmi pool?"
Pagina: 1