Beveiliging .net applicatie

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programma geïnstalleerd dat vraagt om online te registreren (e-mail harvesting...).
Het programma geeft een code van 4 cijfers en streep en nogmaals 4 cijfers (bv. 1234-1234) die blijkbaar gelinkt is aan de computernaam.
Na online registratie van deze code krijg ik een code terug van hetzelfde formaat (vb. 9876-9876).
Nu wil ik wel eens weten hoe dit juist werkt. Kan iemand me enkele pointers (keywords) geven hoe zoiets geprogrammeerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:05

Reptile209

- gers -

Het zal wel één of andere variant op een public/private key cryptograhpy zijn. Je geeft de server een code, die berekent daar een andere code mee, die de app weer kan controleren op validiteit.
Overigens heeft zoiets geen klap met .Net te maken, dat kan in iedere programmeer of ontwikkelomgeving, of zelfs via TNT Post :).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet heel ingewikkeld. Je kunt er van uit gaan de het opgezet volgens een client-server model.
De client (jouw applicatie) stuurt via het internet de door jou ingevoerde code naar de server, deze server genereert op basis van jouw code een andere code middels een daarvoor ontworpen algoritme. Vervolgens krijg je de betreffende code teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al vanalles gevonden met AES en DES encryptie en dergelijke, maar ik vind geen enkel voorbeeld van hoe een string van willekeurige lengte (in case de computer naam) wordt omgezet in een 2 x 4 cijfer combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Met een hash functie lijkt me.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is gewoon een specifiek algoritme voor geschreven. Echt geen rocketscience.
Kort door de bocht kun je stellen dat ze een functie hebben geschreven, deze functie verwacht een parameter (in jouw geval de de jou ingevulde code), vervolgens voert de functie zijn functie uit :+ en wordt er een andere code teruggegeven (de zogenaamde return value).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zonder meer informatie valt er sowieso weinig over te zeggen. Er zijn zoveel mogelijke one-way functions om van bijvoorbeeld een naam naar een getal te gaan.

De eenvoudigste is gewoon een random number generator seeden met iets wat uit de computer naam word berekend, en dan 2 getallen tussen de 0 en 10000 laten genereren.

Verder is het niet een concreet programmeer probleem, en mis ik nogal wat informatie van jou kant. Zo vermeld je totaal niet wat je allemaal al geprobeerd/gezocht hebt, en wat daar niet mee wilde lukken. Dus dit topic gaat op slot.

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 27-11-2009 16:35 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.