CHKDSK bij iedere boot

Pagina: 1
Acties:

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-01 20:52
Beste Tweakers,

Momenteel heb ik 2x een Samsung F3 1TB HD103SJ in RAID1 draaien. Hierop heb ik drie partities gemaakt:
C:\
D:\
E:\

Elke keer als mijn pc opstart wil CHKDSK tijdens het opstarten mijn E:\ partitie controleren. Als ik CHKDSK de partitie laat controleren vind hij geen fouten en repareerd daarom ook niks, maar bij de volgende herstart herhaald dit zich weer.

De E-partitie heb ik met 'foutcontole' al gecontroleerd wat geen fouten opleverde. Tevens heb ik het raid volume opnieuw laten initialiseren met de 'Intel Matrix Storage Manager'.
Het heeft helaas niks opgeleverd.

Wat mijn conclusie hieruit is dat het mogelijk een 'dirty bit' is, maar hiervan snap ik niet zoveel :9 Ik heb gelezen dat een mogelijke manier om het probleem op te lossen is gewoon de hele partitie formateren, maar daar heb ik niet echt behoefte aan. Is er nog een andere manier om het probleem van CHKDSK op te lossen of een andere reden waarom dit gebeurd?

Ik heb nog een lege Samsung F3 1TB HD103SJ in mijn pc zitten waarmee ik eventueel een schijf van het raid1 volume kan wisselen, maar waarschijlijk lost dat het probleem niet op, omdat hij dan de gegevens van de 1ste schijf ook op deze schijf zet (waarmee ook het probleem hierop komt)...

Any tips?

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Kan zijn dat je checkdisk in de registry staat
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControllerSet\Control\SessionManager\BootExecute

Of er kan een flag in je pagefile staan. Misschien helpt je pagefile verplaatsen en weer terugzetten.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Heb je al geprobeerd om chkdsk met de opties /f /r te laten runnen (duurt wel even), dus:

code:
1
chkdsk e: /f /r

Instagram / YouTube

• srdevil
Ik ben momenteel bezig met het uitvoeren van Aramdin zijn tip.
Zit momenteel op 84%, dus als de resultaten bekend zijn zal ik dit bericht editten.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Het duidt er m.i. toch wel op dat er problemen met de schijven zijn. Doe anders in aanvulling hierop als je een keer tijd hebt ook een complete test d.m.v. de Samsung utility. Als daar (voldoende) SMART errors uitkomen: vervangen. Nu kan het misschien nog onder garantie.

[ Voor 8% gewijzigd door pinockio op 27-11-2009 20:39 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:25

GmR

Draai je toevallig windows 7 en Avira?
Die combo levert nl vaker dit probleem op en ze werken aan een oplossing:
http://techblog.avira.com/2009/11/26/chkdsk-in-windows-7/en/

• srdevil
Ik draai inderdaad Windows 7 x64. Toevallig heb ik gisteren Avira verwijderd (ivm net virusmelding met CoDMW2) en Avast geinstalleerd.

Vandaag toen ik de pc opstarte kreeg ik nog wel een CHKDSK (met uiteindelijk weer geen fouten), dus heel misscihen was het probleem daarna verholpen, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Ik heb de tip van Aradin opgevolgd en nu ik net mijn pc opnieuw opstarte kreeg ik geen CHKDSK meer :)

het probleem is dus verholpen, maar geen idee of het nu aan Avira lag of dat chkdsk e: /f /r geholpen heeft. Maar toch beide bedankt voor de hulp :)

[ Voor 3% gewijzigd door srdevil op 27-11-2009 23:25 ]

Pagina: 1