ATi HD3850 AGP, welke stroomstekker ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukagp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 23:29
Beste tweakers,

Ik heb 2 weken geleden de ati 3850 HD agp gekocht. Ik sloot hem aan eerste paar minuten deed hij het maar dat kwam omdat ik een 6 pin en 2 pin erop aansloot daarna schoot hij uit. Ik dacht dus dit ligt aan de pins die ik erin deed.

Dus ik hier vragen of er een connector is voor 4 naar 8 pin en ja hoor ik kreeg een paar links en info. Gister heb ik hem ontvangen maar helaas ik alles proberen maar ik kreeg de 8 pin maar niet goed in de videokaart. Dit is de connector : 1 x Internal Power Cable 2 x 4-pins Molex -> 8 pins ATX connector (T-82432)

Vandaag probeerde ik nog 1x die 8 pin erin te doen en nu met force en hij zat erin maar niet goed omdat het met force was. Ik heb gecontrolleerd waar het aanlag en de 8 pin heeft een prisma te weinig in plaats daarvan een vierkantje dus het was wel duidelijk dat hij het niet deed toen ik hem aansloot.

Dus ik vraag jullie nog maals wat te doen :)? Ik ben nu echt radeloos heeft iemand een idee waarom mijn computer geen beeld geeft als de videokaart erin zit, en als dit ligt aan de pins die ik erin doe dan help mij met welke ik dan maar moet kopen :)

mvg Luuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:21

mvh

State Governor

Is je voeding krachtig genoeg, en heb je misschien links naar de producten die je bedoelt? Ik zie in de pricewatch dat er twee 3850 AGP's zijn.

Zit er niet een handleiding bij de kaart die vertelt welke draadjes in welk aansluitpunt moeten?

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 21:18
Welke voeding heb je? En zoals deblaauwn al aangeeft, kijk eens in de handleiding welke draadjes waar moeten :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:24
Waarschijnlijk heb je nu een connector voor de power van je CPU. Die kunnen namelijk ook 8-pins zijn maar de plastic randjes zijn net iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:08

Bolletje

Moderator Harde Waren
8-pin?

Dude, een HD3850 heeft een 8-pins PCI-e ook niet nodig. Nu heb je zoals gezegd, de P4 stekker (EPS) erin gestopt :')
Geen wonder dat die het niet doet, die vormen zijn heel anders en spanningen ook..

[ Voor 25% gewijzigd door Bolletje op 27-11-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:54

ByteDelight

Retro computing is alive!

Met geweld een voedingsstekker in je videokaart gepropt?
Dat is vragen om problemen. En jij hoopt dat je nog garantie op de kaart hebt hierna?

Maak eens 2 foto's: één van de aansluiting op de videokaart en één van de stekker die je nu probeert te gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door ByteDelight op 27-11-2009 15:30 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukagp
Mijn voeding is 550 watt en mijn kaart is de sapphire kaart :)

Mijn voeding heeft een cpu pin 4 en die zit gewoon goed daarna nog 2x 6 pin en 1x 2 pin weet niet welke die zijn maar goed.

Ik heb dus een connector ding gekocht zoals ik al zei waarvan ik dacht dus goed was voor mijn videokaart maar dat blijkt dus niet zo.

Dus kan iemand mij helpen met het vinden van de juiste verlenger/connector om 2x 4 molex naar een 8 pin voor de videokaart te veranderen :)?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6 pins, niet 8 pins. Je hebt er een moederbord stekker in gedaan, zoals aan gegeven.

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-051324

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Anders kan je ook een advertentie bij V&A zetten. Meeste mensen hebben zo'n omvormer niet nodig en ze worden vaak bij videokaarten geleverd.

Anders ben je duur uit met de nog bijkomende verzendkosten...

Als je het niet zeker weet, maar dan eens foto's van je stekkers. Maak er gelijk ook een van je voeding en dan weten we precies wat je nodig hebt...

[ Voor 26% gewijzigd door Bolletje op 27-11-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukagp
mijn videokaart heeft in totaal 8 pins nodig dus die 6 pin werkt echt niet hoor , ik wil best een foto maken maar dat kan niet mijn mobiel zijn printplaat is kapot en moet hem dan opsturen voor 3 weken en dat doe ik nu nog even niet :)

Maar ik heb 2x 6 pin 1x 2 pin 1x 4 pin en de rest molex, 24 pin en nog veel meer maar ik moet zoals aangegeven of 2x 4 pin in die videokaart steken volgens mij of 1x 8 pin maar dan molex 4 (2x) naar 8 pin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukagp
Maar ik ben niet de exper als jullie zeggen 6 pin moet erin hoe herstel ik dat gat dan met 2 kleine pinnetjes over :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:12

M2M

medicijnman

het is ook eigenlijk niet simpel gemaakt. Die 8 pins cpu stekker is zo snel te verwarren met een 8 pins PCI-E stekker...

Maar ik hoop dat je videokaart nog leeft, nu je misschien 12V op je videokaart gezet hebt, terwijl het ding misschien maar 5V vroeg.

Enfin, beschrijf dan eens je stekkertjes. Niet het stekkertje zelf, maar de blokjes in de stekkertjes (half maantje, driehoekje, vierkantje) en vertel daar dan bij welke kleur de kabel heeft die aan het blokje vast zit. Dan kunnen we iets meer, zonder dat je een foto hoeft te maken.

edit: simpeler: kies hieruit: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html

[ Voor 7% gewijzigd door M2M op 27-11-2009 17:57 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukagp
ow nvm ik lees daarnet ietsje hierboven en je hebt helemaal geen 8 pin nodig hoe dom :P

dan maar een 6 pin kopen waar kon ik een advertentie plaatsen om een goedkope te krijgen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
bij de specs van een webshop staat: Stroomaansluiting :Connector 1 x 8-pin (6+2pin PCIe)

Volgens mij is dat zown aansluiting:

Afbeeldingslocatie: http://lian-li.com/v2/tw/product/upload/image/pss/psu%20pcie%206%202pin.jpg

Komt mij niet echt bekend voor, heb je de kaart nieuw gekocht? zo jha dan lijkt mij dat er wel zown verloopje bij zat.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Waarschijnlijk werkt de kaart ook als je een 6-pins stekker erin doet. Dat moet sowieso genoeg zijn voor een HD3850, geen idee waarom er een 8-pins aansluiting op zit. Je kunt die andere 2 gaten gewoon leeg laten. Mocht dat niet werken kan je altijd nog een verloopje naar 8-pins kopen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukagp
lol fijn heb ik nu perongeluk mijn videokaart opgeblazen als het tegen zit :S

Naja ik heb die connector met 1x 6 en 1x 2 :) op dat plaatje.

Wel even iets wat ik moet vertellen : ik heb die 1x 6 en 1x2 aangesloten in het begin en toen deed hij het en daarna schoot hij ineens uit en toen lukte het niet meer dus ik kan nu beter maar een andere stekker kopen toch :)? zo 1x 6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom niet verder in het andere topic?

Iig welke heb je gekregen?
Ik had nog gezegt je moet wel een 8 pins hebben voor het moederbord die past alleen in de videokaart. Een normale 8 pins voor de videokaart past niet (dan zit ground en +12 omgedraaid en heb je kortsluiting)

Heb je dus wel deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.precisionmicro.net/docs/product_pictures/PA-2xFM-1x8ME.png
gekregen?
Gele draden aan de zijde van het lipje en niet de zwarte draden aan de kant van het lipje.
Bolletje92 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:19:
8-pin?

Dude, een HD3850 heeft een 8-pins PCI-e ook niet nodig. Nu heb je zoals gezegd, de P4 stekker (EPS) erin gestopt :')
Geen wonder dat die het niet doet, die vormen zijn heel anders en spanningen ook..
Moet ook henk als die een 8 pins voor de videokaart erin drukt sloopt die de boel, eerst inlezen voordat je iets doms roept. (geld ook voor de andere henkies hier) :>

[ Voor 30% gewijzigd door -The_Mask- op 27-11-2009 18:33 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
-The_Mask- schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 18:31:
Moet ook henk als die een 8 pins voor de videokaart erin drukt sloopt die de boel, eerst inlezen voordat je iets doms roept. (geld ook voor de andere henkies hier) :>
Wat nou inlezen? Wat ik zeg klopt wel.

Hij praat over een forcering, dat gaat dus met die 8-pins EPS stekker. Als je die erin hebt doet hij het ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bolletje92 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 18:50:
Als je die erin hebt doet hij het ook niet...
Die 8 pins EPS/ CPU power connector moet er juist in...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
-The_Mask- schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:02:
[...]

Die 8 pins EPS/ CPU power connector moet er juist in...
Huh? Heb je het nu over de videokaart of het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukagp
ja the mask ik heb gister dat draadje binnen gekregen maar hij past niet :S Dat is nou het vervelende erachter dus heb ik of de verkeerde gekocht of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bolletje92 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:05:
[...]

Huh? Heb je het nu over de videokaart of het moederbord?
Videokaart.
Luukagp schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:05:
ja the mask ik heb gister dat draadje binnen gekregen maar hij past niet :S
Welke? Aan welke kant zit de gele en zwarte draden bij jouw?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Zit je nou gewoon te fucken? Of wat is je intentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukagp
zwart boven onder geel :) en aan de linkerkant zwart draadje onder en boven dus misschien geeft dat de doorslag dat ik waarschijnlijk de verkeerde heb gekocht?

ik ga even boodschappen doen dus ik reageer ongeveer voor 30 minuten niet :)

hopelijk komen jullie eruit

[ Voor 33% gewijzigd door Luukagp op 27-11-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee dat wil niet als ik achter de PC zit...
Of wat is je intentie?
Hem helpen? :?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Luukagp schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:24:
zwart boven onder geel :) en aan de linkerkant zwart draadje onder en boven dus misschien geeft dat de doorslag dat ik waarschijnlijk de verkeerde heb gekocht?
Ik had nog zo gezegd let nu op welke je koopt, maar ja dat is dus de verkeerde. Dat is een 8 pins PEG (PCIe stekker) ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukagp
Oké damn de verkeerde ik moest nog even snel de topic checken voordat ik wegging :)

Maar dat verklaart het dus kan jij mij helpen om de juiste te vinden a.u.b. dan doe je mij een groot plezier ;)

mvg luuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik bedoelde meer: hoe wil jij de EPS 8-pins stekker in een 6 pin PCI-e connector op de videokaart krijgen? Uitgaande dat dit de 8-pins PCI-e stekker is waar de vormen anders van zijn en die EPS stekker niet zal passen zonder te forceren (wat met als gevolg heeft dat de videokaart het niet doet).

M.a.w. wat heb ik fout gezegd?

[ Voor 9% gewijzigd door Bolletje op 27-11-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De vorige keer had ik je deze aangeraden heb je die ook genomen?
Want ik zei er toen ook bij dat de beschrijving wel klopt, maar het plaatje niet en dat je even moest vragen welke je kreeg, maar dat heb je vast niet gedaan, of wel? ;)
Wie zegt dat zijn videokaart een 6 pins aansluiting heeft, dat heb ik nergens gezien. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door -The_Mask- op 27-11-2009 19:41 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
-The_Mask- schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:39:
Wie zegt dat zijn videokaart een 6 pins aansluiting heeft, dat heb ik nergens gezien. ;)
Ik heb 2 weken geleden de ati 3850 HD agp gekocht. Ik sloot hem aan eerste paar minuten deed hij het maar dat kwam omdat ik een 6 pin en 2 pin erop aansloot daarna schoot hij uit. Ik dacht dus dit ligt aan de pins die ik erin deed.
En een HD3850 AGP heeft een 6+2-pin PCI-e nodig. Maar daarmee krijg je de EPS stekker nog niet in de PCI-e poort.

[ Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 27-11-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bolletje92 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:43:
En een HD3850 AGP heeft een 6-pin PCI-e nodig.
Nee....
En een HD3850 AGP heeft een 6+2-pin PCI-e nodig. Maar daarmee krijg je de EPS stekker nog niet in de PCI-e poort.
Ook niet, doe aub even vooronderzoek anders blijf ik bezig. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door -The_Mask- op 27-11-2009 19:47 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Huh? Waarschijnlijk zie ik dus iets over het hoofd. Wat bedoel je nu precies dat de EPS stekker in de videokaart moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bolletje92 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:51:
Wat bedoel je nu precies dat de EPS stekker in de videokaart moet?
Ja dat zei ik de 10 keer hier voor ook. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
-The_Mask- schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:53:
[...]

Ja dat zei ik de 10 keer hier voor ook. :P
Hmm, zal wel aan mij liggen dan. ;( Nu ik dit lees (in het andere topic):
Ik bedenk bij in eens.
Volgens mij heeft jouw videokaart niet een 8 pins PCIe power connector nodig, maar een 8 pins CPU power connector.
Snap ik wat je bedoeld.

Dat was voor mij nog niet duidelijk.

Hier zag ik namelijk wel een HD3850 AGP met een 6-pins...

[ Voor 11% gewijzigd door Bolletje op 27-11-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bolletje92 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:03:
[...]

Hmm, zal wel aan mij liggen dan. ;(
Valt wel mee in het begin van het topic raadde iedereen hem iets aan dat niet ging werken. ;) Sommige mensen. :z :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukagp
Ik ben terug en the mask die connector die je aanraden had heb ik gister binnen gekregen en die past niet dus die is waarschijnlijk verkeerd en ja heb het niet gevraagd mijn domme fout ;) ik leer hier van om voortaan altijd te vragen :)

Het maakt verder niks uit het koste wat geld en tijd maar als straks een oplossing komt waardoor ik mijn 3850 erin kan doen en ermee kan spelen vind ik het geweldig ;)\

dus tweakers leden laten we gaan brainstormen en erachter komen wat ik moet gaan kopen om het ding tot leven te wekken :)

[ Voor 9% gewijzigd door Luukagp op 27-11-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
-The_Mask- schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:15:
[...]

Valt wel mee in het begin van het topic raadde iedereen hem iets aan dat niet ging werken. ;) Sommige mensen. :z :P
offtopic:
Mijn excuses dan maar. ;)

@ Luukagp

Je moet nu die andere bestellen en je bent klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukagp
en dat is deze ?

http://www.mnm-computers....nfo.php?products_id=14152 (wil nu echt zeker zijn anders weer een miskoop :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Vergelijk de connector van je kaart dan is met die stekker. Dan kom je er wel uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukagp
Het plaatje klopt niet ;) dat weet ik want kijk maar eens naar de atx die is precies hetzelfde daarom is het moeilijk ik heb iig die atx dus moet er een PCI-E connector erin? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 12:58
Nu wil ik toch echt niet lullig zijn maar dat is een standaard PCIe 8 (6+2)pins aansluiting. Overigens volstaat een 6 pins PCIe aansluiting
Since the AGP slot can’t render sufficient voltage for the HD3850 core, the HD3850 uses an eight-pin PCI-E power connector, but the standard 6-pin connector will provide enough voltage. If you haven’t got either, do not panic, because Sapphire HD3850 comes with a 4-pin Molex to 6-pin PCI adaptor in the box.
link

[ Voor 13% gewijzigd door Blastpe op 27-11-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Nogmaals: als je de kaart NIEUW gekocht heb zit de juiste verloop erbij! (dus een simpele molex>pci) de ene kant in een kabel van je voeding pluggen en de andere kant in je kaart. Tatsit!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukagp
stel nou dat je hem niet nieuw hebt gekocht wat dan? sorry maar zulke dingen zoals that's it en such moet je niet bij mij komen want als het erbij zat zou ik heus geen topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukagp
Maar wat moet ik nou nemen een 8 pin PCI-E of een 6 pin PCI-E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Luukagp schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:07:
Maar wat moet ik nou nemen een 8 pin PCI-E of een 6 pin PCI-E?
Maakt niet uit zoals eerder gequote 8 zorgt voor meer stabiliteit kwa overclocking 6 voldoet gewoon ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Blastpe schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:30:
Nu wil ik toch echt niet lullig zijn maar dat is een standaard PCIe 8 (6+2)pins aansluiting. Overigens volstaat een 6 pins PCIe aansluiting

[...]

link
Ik wil ook niet lullig zijn maar hij heeft toch echt geen 6+2 pins nodig hoor. ;)
Ten eerste op de site van Sapphire staat 2x4 pins geen 6+2 pins.
Ten tweede ik heb de kaart zelf een paar maanden geleden gezien (voeding was kapot van de PC waar die in zat)
Ten derde hij heeft nu een 6+2 pins en die past niet....

Dus zoals ik al zei hij moet een 8 pins EPS (CPU power) stekker in zijn videokaart steken.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 28-11-2009 13:54 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Sorry dat ik hier over door blijf gaan, maar volgens mij wel:

HD3850 AGP:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tXutqa3bHHvE46cPS2NmEaG4/full.jpg
2 vierkante boven, 1 onder.

8 pin EPS
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fSxkKup17kcPHJ5TaMuc4h9Q/full.jpg
2 vierkante boven, 2 onder.

8 pin PCI-e
Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/dl_molex-8pin-pci-express.jpg
2 vierkante boven, 1 onder.
8 pin power connector !, don't worry for old-school owner in the bundled device it have adapter cable 4pin molex to 8pin pci-e
Bij de bundel komt ook 2 * molex -> PCI-e 8 pins. (5 x GND, net als bij PCI-e, EPS heeft 4 GND.)

[ Voor 36% gewijzigd door Bolletje op 28-11-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je met je kaart nou eens gewoon een pc winkel binnenloopt en om een passend priktouwtje vraagt?
waarschijnlijk hebben ze er 100 op voorraad liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een 3850 agp van sapphire werkt gewoon met 6 pins aansluiting,ik heb dat ook gedaan met mijn kaartje en die werkt gewoon prima :)
Pagina: 1