iMac 21,5 inch of iMac 24 inch?

Pagina: 1
Acties:

• debioloog
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02-2021
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum, en heb meteen een vraag voor jullie. Ik ben van plan om mijn eerste Mac te kopen en was zo'n beetje overtuigd dat het de nieuwe 21,5 inch ging worden, gewoon het instapmodel. Inclusief studentenkorting kost die me net iets meer dan 1000 euro.
Nou loop ik vandaag een apple dealer binnen en krijg ik te horen dat ze nog een 24 inch model hebben staan, een 2,93 ghz met 4gb en een 130gt videokaart van 512 mb. Dit alles voor 1350 euro, en daar kan dus ook nog de studentenkorting vanaf, waardoor het op zo'n 1250 euro komt.

Nou is de vraag, is dit een goede deal?
Ik wil de Mac vooral gaan gebruiken voor Photoshop en InDesign (grote bestanden), eens een film kijken, af en toe een spelletje en verder gewoon de standaard zaken als mailen, browsen, enz. Ik ben geen fanatieke gamer, daar heb ik nu gewoon de tijd niet voor. Maar als ik 5 jaar met zo'n machine vooruit wil, is het wel fijn dat het zou kunnen mocht het nodig zijn. Verder is een groter scherm natuurlijk ook mooi meegenomen, hoewel ik de 21,5 inch in principe groot genoeg vind. Verder is een nadeel van de 24" dat er geen draadloze TB en muis bij zit, wat ik toch wel graag wil hebben.

Dus mijn vraag is of jullie iets van advies kunnen geven. Ik vind het scherm van de nieuwe 21,5" echt heel mooi, is de 24" wel van dezelfde kwaliteit?
Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groeten, Thomas

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:00
Het scherm van de 21,5 inch is veel beter dan die van de 24 inch. Ik zou alleen daarom al voor de 21,5 inch gaan.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• WiebeV
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-01 14:44
Zelfde resolutie als de 24" ook, dus ik zou voor de 21,5 inch gaan.
Naar mijn idee zijn dit de voordelen van de 21.5":

Voordelen 21.5":
  • LED backlight
  • Snellere processor
  • 250 euro goedkoper

[ Voor 53% gewijzigd door WiebeV op 27-11-2009 14:39 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gezien je er 5 jaar mee wil doen met af en toe een game zou ik eerder de 24" pakken, de GT 130 is een stuk sneller dan de 9400M van de instap 21,5". Het 24" scherm is ook een IPS scherm, dus van vergelijkbare kwaliteit als dat van de 21,5", al willen sommige 24" modellen wel eens last hebben van gelige randen.

Maar als je je iMac bij Apple bestelt met korting ben je ook iets van 1250 kwijt voor een 21,5" iMac met ATI Radeon HD 4670 videokaart. Daar krijg je dan ook nog een draadloos toetsenbord en een muis bij.

[ Voor 59% gewijzigd door Frietsaus op 27-11-2009 14:42 ]

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:00
Frietsaus schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:36:
Gezien je er 5 jaar mee wil doen met af en toe een game zou ik eerder de 24" pakken, de GT 130 is een stuk sneller dan de 9400M van de instap 21,5".
Klopt. Maar het hangt er vanaf of de TS daar ook wat aan heeft.Je kan ook gaan voor de duurste (1250) 21,5 imac. Die heeft een betere GPU.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Frietsaus
  • Niet online
Ik denk dat de TS daar wel wat aan heeft ja, als de TS wel eens een spelletje speelt dan zou ik hem geen 9400M aanraden, zeker niet gezien de resolutie van deze schermen.

Ik zou inderdaad de duurste 21,5" nemen o.a. voor de LED backlight en de Radeon HD 4650.

Verwijderd

Zou zeker voor de 21,5 inch gaan gezien genoemde voordelen (met name betere scherm met LED backlight). Als je toch 1250 wilt spenderen dan, zoals Eldariel al aangeeft, de duurdere 21,5 inch overwegen gezien de betere GPU.

• debioloog
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02-2021
Bedankt mensen voor de reacties! Het is uiteindelijk een 21,5 inch geworden met 1tb en radeon 4670, waarmee ik nu ook dit bericht aan het typen ben :-D
Het kost wat extra, maar ik weet in ieder geval zeker dat ik de komende jaren er alles mee kan doen wat ik wil. Ik ben nu al blij, in 3 minuten geinstalleerd en meteen online en alles. En WAT EEN BEELD!!!!

• Frietsaus
  • Niet online
Nice, veel plezier ermee. :)
Pagina: 1