klikaanklikuit alleen bij schemer of s'nachts

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326385

Topicstarter
Gewenste situatie: Ik kom onze woning binnen en het licht gaat aan.
Ik denk dat te realiseren middels onderdelen van klikaanklikuit.

Op de deur de AMST-606
Afbeeldingslocatie: http://www.vego.nl/klikaanklikuit/25/amst_606_1.jpg

Achter de schakelaar die zich niet in de buurt van de deur bevind een AWMR-230.
Afbeeldingslocatie: http://www.vego.nl/klikaanklikuit/34/awmr_230_1.jpg

In dit geval zal de verlichting altijd aangaan, ook overdag.
hoe er voor te zorgen dat dit alleen gebeurd als het schemert of donker is?

(en als er al iemand thuis is, met de verlichting aan, en er komt nog iemand binnen gaat de verlichting dan uit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

lampen aansluiten op zo'n keychain waar het licht op aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

(en als er al iemand thuis is, met de verlichting aan, en er komt nog iemand binnen gaat de verlichting dan uit?)
Uiteraard, wat dacht je dan? :)

Zie je deur gewoon als een grote lichtknop waar je een tik op geeft als je hem opent. Staat het licht al aan, dan zal het weer uit gaan. Het wordt nogal lastig om het lekker werkend te krijgen (dus alleen aan als je thuis komt, en alleen uit als er echt niemand binnen is).

Oplossing: gewoon zelf op een knop drukken als je licht nodig hebt :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Voor als het donker wordt: Een schemerschakelaar ertussen zetten: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=702370

Maar dan heb je idd nog steeds het probleem dat hij uit gaat als er iemand anders thuis komt. Dit kan je alleen oplossen door overal in het huis bewegingsmelders te plaatsen, zodat je weet dat er nog iemand thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik verwacht eigenlijk dat als je de deur open doet het licht aan gaat, maar zodra je de deur sluit het ook weer uit gaat. Eventueel met enige vertraging tussen de 2 en 20 minuten.

Is het niet handiger om gewoon een draadloze schakelaar naast de deur te plaatsen, dan kan je het licht gewoon aandrukken indien nodig. http://klikaanklikuit.nl/product_detail.asp?id=32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05 13:52

E-Vix

Nu met sneeuw!

Anoniem: 326385 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:16:
Nog erger. Als je deze twee achter elkaar zet gaat waarschijnlijk het licht aan als je de deur open doet, en weer uit op het moment dat je de deur weer sluit!

De beste manier is het gebruik van bewegingsmelders met een ingebouwde schemerschakelaar. Het enige nadeel hier van is dat als je even gezellig een kwartiertje op de bank stil zit het licht ook weer uit gaat.

Een ander idee:
Ze hebben ook sleutelhangers met een afstandsbediening voor het klikAan - KlikUit systeem. Als je voor de deur staat druk je dus op het knopje van je afstandsbediening, en het licht gaat bij jou in huis aan. En nog mooier, je gaat weg, je zit al in de auto en dan zie je dat het ligt in huis nog brand. Je drukt op het knopje van je afstandsbediening, en het ligt gaat weer uit!

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326385

Topicstarter
Thanks voor de ideeën.

De draadloze schakelaar is dan het handigste. Om nou met een afstandsbediening te gaan lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:50

franssie

Save the albatross

ach is sleutelhanger formaat dus dat valt wel mee, je gaat er iig niet krom van lopen.
en het een sluit het ander natuurlijk niet uit want het is allemaal draadloos.

[ Voor 31% gewijzigd door franssie op 27-11-2009 21:41 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
Ik heb zoiets ook in mn gang.

Alleen niet moeilijk gedoe met klikaan spul enz. Ik heb gewoon de schakelaar van de lamp doorverbonden (heb er een wcd van gemaakt om het gat op te vullen) en heb aan het plafond gewoon een pir gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.futurlec.com/Pictures/LX20_CEILING_SENSOR.jpg

Dat ding kun je lichtgevoeligheid regelen en tijd. Beetje slim plaatsen en gaan.
Als ik binnen kom springt lamp aan (bewegingssensor) en die gaat na 5min geen beweging vanzelf weer uit.

Kosten: 8 eur totaal incl verzend, en geen gedoe met contactjes enz (en het werkt ook andersom als ik vanuit de woonkamer de gang in loop, anders moet je op elke deur contactjes zetten)
Pagina: 1