Toon posts:

Paar essentiele vragen over AGP bus speed etc.

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een systeem aan het bouwen met een abit be6 met een celeron 433. De bus speed is 66 mhz (joh).
Is de AGP bus speed nu ook 66 mhz?
Want bij mijn pentium III op mijn abit be6 (weer een andere natuurlijk) draait de AGPclk/CPUclk op 1/1 dus 100 mhz.
Staat de AGPbus nou op 66mhz bij die celeron set? en mijn geheugen enz ook en de pci op een 1/3?
want die kan dan heus wel hoger i.v.m overclocken enz. zoiets van 6.5 x 81 ofzo

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Voor -niet overgeklokte- celerons moet je agp divider van 1/1 nemen zodat je agp op 66 draait...lijkt me sterk dat die PIII van je ook met een agp divider van 1/1 werkt, dan heb je je agp flink overgeklokt. Wat voor videokaart zit er in?
Voor je pci heb je een aparte divider (of zoals bij de asus een automatisch toegewezen divider) die bij 66 op 1/2 staat, bij 100 op 1/3 staat en bij 133 op 1/4 staat.

Verwijderd

Je AGP-bussnelheid is afhankelijk van de FSB van je mobo. Dit heeft o.a. te maken met de AGP-divider :
1/1 voor een FSB van 66 Mhz tot 100 Mhz (bij jou dus)
2/3 voor een FSB van 100 Mhz of hoger
1/2 voor een FSB van 133 Mhz (nu alleen nog bij de nieuwe VIA chipset met een FSB van 133 Mhz)

Je AGP-bus zal dus bij 66,100 en bij de VIA chipset van 133 Mhz FSB standaard draaien op 66 Mhz (waar die officieel voor geclocked is). Door je FSB te verhogen kun je dus ook je AGP-bus verhogen.
Bij sommige mobo's kun je ook je divider veranderen.

Lees het allemaal maar na in het artikel :
"AGP Sidebanding vs. AGP Overclocking" gepost op 21 jan. hierbij Tweakers.net

Verwijderd

Hmmmm, net iets te laat met posten, maar dat artikel is de moeite waard om te lezen....

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
een AGP ding die op 100 mhz draait bestaat niet ik geloof 89 is het hoogst wat je kan instellen 124 is de bus dan ofzo maar dat kan je agp waarschijnlijk toch niet aan (die van mij kan niet eens 83 aan). dus
bij fsb 66/100/133/200 = pci 33 agp 66
bij alles hoger heb je agp divider 1/1 en bij pci 1/2 toch?

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-09 09:37
sommige geforce kaarten kunnen het wel degelijk aan. Ik durf echter niet te zeggen of het voor alle geforce kaartjes opgaat.

Maar kennis van me heeft inderdaad ook zijn AGP bus op 100Mhz lopen, hijzelf behoorlijk verbaasd dat het kon. maar als tweaker natuurlijk zeeeer tevreden

3kwp pvoutput

Verwijderd

Topicstarter
Nou moeten jullie je me wat uitleggen
Mijn PIII 500 staat zo in de BIOS

AGPCLK/CPUCLK 1/1 staat die nou op 66mhz de AGP of op 100 mhz? 100 mhz kan toch niet??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens een Geforce DDR

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit dat dan met de Bus speed van de PCI poorten?!? Ik heb een abit BE6 trouwens
Pagina: 1