Netwerk uitbreiden naar een ander gebouw.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nxr.
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-11-2014
Hallo,

ik leg eerst even het scenario voor dan snappen jullie ook waar het over gaat.

een vriend van mij heeft een huis, met verderop een grote schuur, daar willen we een leefruimte van maken.
thuis heeft hij een netwerk met internet. maar hier willen we in de schuur ook gebruik van maken.
we willen hier wel een aantal pc's kwijt kunnen en ook kunnen gamen en natuurlijk het reguliere internet gebruik.

ik dacht aan wireless accespoints, maar aangezien hij geen draadloze router heeft houd dat al op.

nou bestaat er ook dat netwerk via stopcontact. ik ben nog al een leek op dat gebied, en heb daar totaal geen ervaring mee.. misschien dat jullie je ervaring daarmee kunnen delen, of hebben jullie een heel ander advies,

van huis naar schuur is ongeveer 150 meter en zitten dikke muren tussen.
kabels leggen is sowieso geen optie.

Alvast bedankt, :)
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:29

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nxr. schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:10:
ik dacht aan wireless accespoints, maar aangezien hij geen draadloze router heeft houd dat al op.
Want?

Hou er wel rekening mee dat je waarschijnlijk met richtantennes moet gaan werken als je 150 meter gaat overbruggen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:12
tja.. Wireless points op 5Ghz gaat waarschijnlijk het makkelijkste werken..

Je zegt nu ook niet echt een budget etc..
Internet over kabel is ongeveer 100meter (stroomkabel dus).. en moet je weten dat dat niet optimaal is voor de snelheid als je dat effectief hebt die lengte..

Gerichte antenne's is de beste optie ..

[ Voor 11% gewijzigd door Icekiller2k6 op 27-11-2009 14:16 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nxr.
bedankt voor de reacties,

kabels leggen is geen optie,

het budget maakt verder niet zoveel uit, het moet gewoon goed zijn voor zo min mogelijk natuurlijk,
( we zijn met groep vrienden dus de kosten worden verdeeld )

aan welke prijzen moet ik denken dan met die antenne's? dan moet ik er natuurlijk 2 kopen hoe gaat dat voor de rest in zijn werking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Als de prioriteit voor internet laag is en jullie het alleen voor LANparty's gaan gebruiken, zou je er mee weg kunnen komen door alleen een switch daar neer te leggen.

Als er wel een verbinding naar het huis nodig is, ontkom je niet aan bekabeling of een draadloze AP met richtantenne/schotel.

Je geeft in je startpost aan dat hij geen draadloze router heeft, dus geen draadloos netwerk kan neerleggen, maar kabels leggen kan ook niet.
Tenzij je met 3G dongels wilt werken, is er geen optie om dit te realiseren.

De schuur zal stroom nodig hebben, dit zal hoogstwaarschijnlijk uit het huis komen.
Hiervoor zullen (stroom) kabels gelegd moeten worden.
Als je hiernaast een buis voor je benodigde utp kabels kan leggen ben je klaar.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

kKaltUu schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:21:
Je geeft in je startpost aan dat hij geen draadloze router heeft, dus geen draadloos netwerk kan neerleggen, maar kabels leggen kan ook niet.
Tenzij je met 3G dongels wilt werken, is er geen optie om dit te realiseren.
Mis ik iets? Waarom heb je per se een router met Wifi nodig om Wifi in je huis te krijgen? ;)

Sluit een AP aan en je hebt gewoon een draadloos netwerk.

In dit geval: neem twee APs en laat die als bridge werken tussen de twee locaties. Klaar.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nxr.
stroom is er genoeg.

kabels leggen blijft geen optie, het draadloze netwerk met accesspoints en richtantennes. is erg prijzig maar blijkt de beste optie,

waarom gaan jullie niet in op het netwerk via het stopcontact, geen ervaring mee of is dat zo slecht ontwikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:32
Ik zou toch ethernet over power nog even goed bekijken. Geen topsnelheden, maar die haal je met wifi over 150 meter ook niet. Bovendien is dat laatste ook nog eens afhankelijk van het weer. Aan de kant van de schuur een switch neerzetten met een kabeltje naar de ethernet over poweradapter, bij het huis hetzelfde, en ik maak me sterk dat het dan werkt.

Heb zelf goede ervaringen met ethernet over power, maar dat is geen afstand van 150 meter...

http://www.redcoon.nl/ind...id/8230/D_Link_DHP_303_E/

[ Voor 20% gewijzigd door Poltergeist op 27-11-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Nxr. schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:27:
stroom is er genoeg.

kabels leggen blijft geen optie, het draadloze netwerk met accesspoints en richtantennes. is erg prijzig maar blijkt de beste optie,

waarom gaan jullie niet in op het netwerk via het stopcontact, geen ervaring mee of is dat zo slecht ontwikkeld?
Deze moeten vzviw op dezelfde stroomgroep zitten.

[ Voor 79% gewijzigd door kKaltUu op 27-11-2009 14:31 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158552

2 van deze dingen kopen:

http://www.wifishop.nl/pr...esspoint-bridge-11b-g.htm

en een wireless bridge aanleggen. Heb dit ook bij een klant geïnstalleerd over een iets grotere afstand en het werkt perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 158552 op 27-11-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:32
kKaltUu schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:31:
[...]

Deze moeten vzviw op dezelfde stroomgroep zitten.
Nope. Ze moeten wel in dezelfde fase zitten, maar dat is achter een meterkast altijd het geval (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 14:13
Anoniem: 158552 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:35:
2 van deze dingen kopen:

http://www.wifishop.nl/pr...esspoint-bridge-11b-g.htm

en een wireless bridge aanleggen. Heb dit ook bij een klant geïnstalleerd over een iets grotere afstand en het werkt perfect.
Over 150meter? ik heb ook twee senao's gebruikt met richtantenne's en dat werkte super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

ik dacht aan wireless accespoints, maar aangezien hij geen draadloze router heeft houd dat al op
En een draadloze router kost hoeveel of losse AP die je in een port ingeplugged? :z

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 27-11-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nxr.
Oke, kKaltUu

je haalt DE oplossing even onderuit.
want volgens mij hebben zij wel 50 stroomgroepen daar thuis.

Iemand enig idee wat voor spul ik nodig heb, wanneer ik zou kiezen voor de richtantennes met acces points.
dan kan ik een indicatie maken wat dit gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nxr.
Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:36:
[...]

En een draadloze router kost hoeveel of losse AP die je in een port ingeplugged? :z
True, dat gedeelte was ik even vergeten.
maar de richtantennes word wel een duur grapje..
tevens denk ik dat die vader niet blij is met zo een ding op zijn dak

[ Voor 19% gewijzigd door Nxr. op 27-11-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nxr. schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:38:
[...]
maar de richtantennes word wel een duur grapje..
Dan maak je zelf antennes van Pringles bussen. Bestaan genoeg tutorials over.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 27-11-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je een goede stabiele verbinding over deze afstand wilt dan zou ik gaan voor Senao accespoints met degelijke richtantennes (geen zelfbouw). Dat is inderdaad niet goedkoop, je zal snel aan 500+ euro moeten denken maar dan heb je ook wel een perfect stabiele verbinding met lage pingtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:39
Nxr. schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:37:
je haalt DE oplossing even onderuit.
want volgens mij hebben zij wel 50 stroomgroepen daar thuis.
Waarom dat? Zolang de groepen op dezelfde invoeradres zitten gaat het prima.
Een zekering houdt dit niet tegen. Als de nul en de fase maar hetzelfde zijn.

Koop een setje op de voorwaarde dat als het niet werkt je ze terug mag brengen.
Heb hetzelfde namelijk gedaan bij een klant (jaren geleden al) die een loods achterop het terein hebben staan en de stroom krijgt uit de hoofdlocatie; werkt prima, op 300meter werd er zelfs nog 11Mbit gehaald (dat waren ook de eerste serie die niet sneller konden).

[ Voor 32% gewijzigd door Uberprutser op 27-11-2009 16:15 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1