[Exchange 2003]active sync pushmail

Pagina: 1
Acties:

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-02 15:32
Beste mede tweakers,

Ik heb een vaag probleem bij een klant. Ze willen mail op hun pda's/telefoons gaan gebruiken dus heb ik een thawte certificaat aangevraagd en geinstalleerd. In eerste instantie lijkt alles goed te gaan maar als we beter kijken blijkt dat de agenda half en de contactpersonen helemaal niet te worden gesyncroniseerd. Het rare is dat er verder geen foutmeldingen verschijnen op de telefoons.
We hebben het zowel geprobeerd met windows mobile toestellen als met nokia's voorzien van Mail for Exchange.
Uit de log bestanden van zowel de nokia's als de windows mobile toestellen kan ik verder geen nuttige informatie halen.
Het vreemde is trouwens wel dat wanneer ik op het toestel een contact aanmaak deze wel wordt gesynchroniseerd naar de server toe, dus die kant op gaat wel goed.

De server is een sbs2003 server welke helemaal is uitgerust met de laatste service packs, we hebben zelf al geprobeerd om de virtual directories te resetten en form based authentication uit zetten.
Maar helaas alle 2 de oplossingen zonder resultaat.

Wie o wie kan mij in de goed richting helpen?

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 08:15
Test hem hier eens:

https://www.testexchangeconnectivity.com/

Kom je door heel de test heen of krijg je een foutmelding?

Wilde altijd al iets over computers weten

• Focus
SirDarkAngel schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:33:
Test hem hier eens:

https://www.testexchangeconnectivity.com/

Kom je door heel de test heen of krijg je een foutmelding?
Bedankt voor de reactie, deze had ik al geprobeerd, kom er zonder foutmeldingen door heen, deze checkt volgens mij ook alleen maar op postvak in.

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Laatst zoiets dergelijks ook meegemaakt, na een herstart van de server was dit opgelost, nog steeds geen idee waarom?

• Focus
Server restarten had ik al geprobeerd, ik zal straks de firewall ook even restarten.

• Focus
Firewall restart ook geen verschil.
We hebben ook al de logs nagekeken die in C:\WINDOWS\system32\LogFiles\W3SVC1 staan maar daar staan ook geen foutmeldingen in heel vaag.

Het vreemde is ook dat de telefoon wel het aantal contactpersonen telt, maar wil ze niet synchroniseren.
Tijdens de synchronisatie komt dan bijv voorbij: 10/422

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 11:21
Focus schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:23:
Firewall restart ook geen verschil.
We hebben ook al de logs nagekeken die in C:\WINDOWS\system32\LogFiles\W3SVC1 staan maar daar staan ook geen foutmeldingen in heel vaag.

Het vreemde is ook dat de telefoon wel het aantal contactpersonen telt, maar wil ze niet synchroniseren.
Tijdens de synchronisatie komt dan bijv voorbij: 10/422
Je zegt dat van device naar server wel goed gaat. Is het niet een instelling in het toestel om 2-weg communicatie open te zetten?

In active directory van exchange server alles op enable staan? Voor zekerheid?
Afbeeldingslocatie: http://blog.raffaeu.com/Images/blog_raffaeu_com/WindowsLiveWriter/RealguideconfigureExchange2003SP2andiPh_E8D0/image_4.png

Wellicht dat je hier nog eens overheen kunt lezen, mbt device security.

Geeft het mobile device trouwens een foutmelding, of is hij echt 'klaar ' met synchroniseren??

[ Voor 4% gewijzigd door the-edge op 30-11-2009 11:24 ]

• Focus
Ik heb het gevonden!!!

Bleek een bug te zijn ivm exchange store scanning van virusscanners.

Exchange ActiveSync cannot synchronize items in a store when the virus scanner on the Exchange Server 2003 server is configured not to scan that store

http://www.sophos.com/sup...gebase/article/13186.html

thanx people

[ Voor 9% gewijzigd door Focus op 30-11-2009 11:55 ]

Pagina: 1