• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:38
Ik heb 2 dvi-d monitoren en wil deze op mijn 8400gs aansluiten en daarmee mijn bureaublad uitbreiden. Ik heb ze aangesloten via een dvi splitter kabel. De 2e monitor geeft nu hetzelfde beeld als de eerst en daarnaast kan ik de optie bureaublad uitbreiden niet aanzetten. Er wordt maar 1 monitor gevonden dus. Dit zijn 2 Iiyama's: een e2207ws-1 en een ws2207-2.

Kan ik met deze setup het bureaublad uitbreiden of moet ik een andere videokaart kopen? Welke dan? Ik koop met plezier een nieuwe maar als het met deze kan, dan heeft dat de voorkeur. Heb al eea opgezocht maar het is me niet echt duidelijk.

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-12 14:02

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Je moet 2 DVI kabels hebben, geen splitter. Dus één kabel per beeldscherm en die splitter er tussen uit.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je moet elk scherm z'n eigen aansluiting op de 8400GS geven, dan verschijnt automatisch in je Nvidia control Panel dat je meerdere bureaubladen op kunt zetten.

De splitter moet er dus tussenuit.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• pennywiser
wjjkoevoets schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:46:
Je moet 2 DVI kabels hebben, geen splitter. Dus één kabel per beeldscherm en die splitter er tussen uit.
Oftewel een videokaart met 2 dvi aansluitingen is de enige optie?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

pennywiser schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:47:
Oftewel een videokaart met 2 dvi aansluitingen is de enige optie?
Nee, een verloopstuk van D-Sub naar DVI moet ook gaan werken, al kan het wel zo zijn dat met 2x DVI het beeld wat prettiger kijkt dan D-Sub+DVI

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-12 12:26
Als je schermen alleen een dvi poort hebben wel ja. Anders kan je de ene op dvi en de andere op dsub aansluiten. Andere mogelijkheid is ook nog een d-sub ---> dvi signaal converter te kopen, maar dan kan je beter je geld in een leuke 2 hands 4770 steken oid. Die d-sub ---> dvi converter kastjes zijn vrij duur en lastig te verkrijgen (50eurie).

Wat je ook kan doen is kijken of er een versie van je scherm is met een dsub aansluiting en kijken of iemand wil ruilen tegen jouw dvi uitvoering.

Om van d-sub naar dvi heb je imho een echt kastje nodig, niet zomaar een converter. Alhoewel ze hier op het werk wel d-sub naar dvi kabels hebben voor de thin clients. Hoe dat precies werkt, weet ik ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Gizzy op 27-11-2009 13:53 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

• pennywiser
Ok het is me duidelijk, jammer van de splitter. Die is dus voor andere doeleinden. Iemand interesse? Ik zet m wel in de v&a.

• pennywiser
Nog 1 vraag. Mijn mobo heeft een 2e pcie x16 slot, als ik nu een 2e videokaart koop, kan ik daarmee dan eveneens mijn bureaublad naar die 2e monitor (dvi) uitbreiden?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ja, dan sluit je scherm 1 op kaart 1 aan en scherm 2 op kaart 2, zo heb ik het hier ook draaien omdat anders Folding@Home de tweede kaart niet vond.

• pennywiser
Sorry indien ik erg lastig ben hoor, maar ik heb een videokaart op het oog met een dvi en een hdmi uitgang. Kan ik deze 2 uitgangen gebruiken voor een dual screen setup? Oftewel is een hdmi uitgang met een dvi adapter te gebruiken als 2e uitgang?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

pennywiser schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:13:
Oftewel is een hdmi uitgang met een dvi adapter te gebruiken als 2e uitgang?
Ja, HDMI is niets meer dan het digitale video signaal (net als DVI) plus audio die meegestuurd kan worden. Moet dus prima kunnen.

• pennywiser
Thanks allen, draai al even mee, maar van videokaarten weet ik echt te weinig :) Nu weer wat meer. :)

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:16

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Gizzy schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:51:
Als je schermen alleen een dvi poort hebben wel ja. Anders kan je de ene op dvi en de andere op dsub aansluiten. Andere mogelijkheid is ook nog een d-sub ---> dvi signaal converter te kopen, maar dan kan je beter je geld in een leuke 2 hands 4770 steken oid. Die d-sub ---> dvi converter kastjes zijn vrij duur en lastig te verkrijgen (50eurie).

Wat je ook kan doen is kijken of er een versie van je scherm is met een dsub aansluiting en kijken of iemand wil ruilen tegen jouw dvi uitvoering.

Om van d-sub naar dvi heb je imho een echt kastje nodig, niet zomaar een converter. Alhoewel ze hier op het werk wel d-sub naar dvi kabels hebben voor de thin clients. Hoe dat precies werkt, weet ik ook niet.
Ik heb bij mijn Xerox TFT scherm ook een convertertje voor dsub -> dvi gekregen hoor. Is hetzelfde als dvi -> dsub, maar dan omgekeerd.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-12 22:54

ByteDelight

Retro computing is alive!

pennywiser schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:56:
Ok het is me duidelijk, jammer van de splitter. Die is dus voor andere doeleinden. Iemand interesse? Ik zet m wel in de v&a.
Uhm, wellicht bedoel je met een splitter iets anders dan een kabel: Matrox heeft Dualhead2Go of Triplehead2Go kastjes waarmee je één aansluiting aan een videokaart kunt splitsen over meerdere schermen.
Heb je misschien zoiets?
FooLsKi schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:23:
[...]

Ik heb bij mijn Xerox TFT scherm ook een convertertje voor dsub -> dvi gekregen hoor. Is hetzelfde als dvi -> dsub, maar dan omgekeerd.
Jongens, pas op met je advies: veel monitoren accepteren op de DVI ingang alleen maar digitale signalen, geen analoge VGA signalen.
Videokaarten geven (bijna) altijd wel de analoge VGA signalen mee over de DVI uitgangen.

[ Voor 34% gewijzigd door ByteDelight op 27-11-2009 16:29 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Pagina: 1