Toon posts:

[Airport Express] Verbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na ontzettend veel opstart problemen had ik mijn Airport Express aan de praat. Sind een week of twee echter, word ik om de vijf minuten van mijn netwerk geknikkerd. Soms heb ik dan na vijf minuten weer verbinding, soms na een half uur en nu alleen nog als ik een harde reset uitvoer. Dit heb ik dus al vijf keer gedaan, maar om nou telkens een harde reset uit te voeren zodat ik een paar minuten kan internetten, nee liever niet.

Voor de duidelijkheid:

Ik heb Ziggo kabel internet met een Motorola modem waar mijn Express aan hangt. Ik probeer met mijn iMac en zowel met een computer met Windows XP en een Netgear dongel, verbinding te maken. Mijn iMac staat naast mijn Express. Op de kabel werkt alles prima. De melding geeft aan dat ik geen IP adres kan krijgen, het lampje gaat weer oranje knipperen. Beide computers hebben tegelijkertijd last van dit probleem. Het is dus niet zo dat de een wel verbinding heeft en de ander niet. En als laatste heeft dit apparaat maanden prima gewerkt.

Overigens ben ik af en toe ook redelijk simpel, dus misschien dat het daar aan ligt. 8)7 Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen afgezien van dit ding in de magnetron te stoppen?

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
De airport express moet je instellen als : Publiek IP delen. Dan deelt de Express ook interne ip adressen uit, terwijl hij de external ip aan zich bindt.

Windows Veteran turned Apple Addict

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

3 weken geleden zelfde probleem gehad. Het probleem was dat er teveel draadloze netwerken op het zelfde kanaal zaten te werken (bij mij 6 en 7 en 11). Ik heb hem daarna ingesteld op 3 en voila een N netwerk waar je U tegen zet wat betreft kwaliteit en stabiliteit.

Dus even met kiss-mac bepalen welke draadloze netwerken aanwezig zijn en op welk kanaal en daarna minimaal op een kanaal gaan zitten wat 3 lager of hoger is.

Hoop dat dit ook voor jou helpt.

Kanaal 1 heb ik trouwens in alle 2 de situaties negatieve indruk van. Weet niet waarom deze daar haast geen bereik geeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Falcon op 27-11-2009 13:44 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Hij stond al op publiek IP delen. Nu doet ie het weer even, eens kijken hoelang ie het nu volhoudt. Iemand anders nog suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Falcon, thanks dat ga ik nog even proberen!

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Indien je Netgear dongel het ondersteunt, kun je hem ook op 5Ghz proberen te schakelen.

Windows Veteran turned Apple Addict

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 16:38

BaT

Ik kan Falcons oplossing bevestigen, had er zelf vorig jaar ook last van, KisMAC gedraaid en tot mijn verbazing waren er opeens tig WIFI access points bijgekomen (alsof iedereen in de straat ineens een WIFI router had gekregen, want eerst kon ik maar 3 netwerken in me woonkamer vinden), die ook nog eens bijna allemaal op hetzelfde kanaal zaten (de mijne dus). Heb toen ook een kanaal opgezocht wat niemand gebruikte, et voila : strakke verbinding.

Product Owner - Connec2

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een aantal andere kanalen geprobeerd, maar daar word ik ook afgegooid. Ik ben nu even het topic op het Apple forum aan het bekijken of daar nog wat tussen staat, maar als ik zie hoeveel mensen er problemen hebben word ik nog depressiever. |:( Mocht dit morgen nog niet werken, dan gaat ie toch echt in de magnetron.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:42
Wel even op youtube zetten dan he :)

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Verwijderd

heb je al gekeken naar de logs op de airport express? misschien dat je daar meer kunt leren over de reden waarom de led geel knippert.
Pagina: 1