online bestanden downloadable maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04 18:48
Als ik verwijs naar een map die in de directroy httpdocs/ staat dan krijg ik de melding : Forbidden You do not have permission to access this document.

Ik kan wel direct verwijzen naar een foto die in die map staat en dan komt die wel op mijn scherm.

Nu zou ik het graag zo hebben dat als ik in mijn browser intyp: www.mijndomein.nl/zichtbaremap/ dat ik dan een lijst krijg met alle bestanden die in die map staan (en dat ik dan de bestanden zelf kan kiezen en kan opslaan cq bekijken)

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? (of waar moet ik kijken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zoek eens op headers en force download :)

edit:
Aangezien je dat in principe met een server-side taal / techniek doet, past dit topic beter in PRG. Ik wil je wel ten strengste adviseren om voortaan iets meer zelfinzet te tonen en ook aan te geven wat je allemaal zelf hebt geprobeerd. Nu klinkt het als een scriptrequest of afhaalbalie voor oplossingen :)

[ Voor 79% gewijzigd door BtM909 op 27-11-2009 12:27 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een .htacces in je /zichtbaremap/ zetten die een lijst laat aanmaken van de inhoud of even [google=ftp dirlist]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkars
Oke bedankt allebei. Ik heb wel degelijk gezocht (had inderdaad niet vermeld) maar ik kon geen termen vinden waarop ik resultaat kreeg, ik ga met deze termen weer even het google afstruinen. Bedankt voor de vlotte hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Maak een bestand met de naam .htaccess in het mapje en zet het volgende erin :)

code:
1
2
Options +Indexes
IndexOptions +FancyIndexing

Meer info: http://www.clockwatchers.com/htaccess_dir.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hapkars schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:38:
Oke bedankt allebei. Ik heb wel degelijk gezocht (had inderdaad niet vermeld) maar ik kon geen termen vinden waarop ik resultaat kreeg, ik ga met deze termen weer even het google afstruinen. Bedankt voor de vlotte hulp
Mijn suggestie is trouwens niet relevant, aangezien je een directory listing wilt hebben ipv een bestand forceerbaar downloadable maken :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkars
@michiel_ : Ik heb het voor elkaar, bedankt
Pagina: 1