[Windows 7] Media player repareren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik gebruik Windows 7 (ultimate) puur als HTPC, ding staat onder de TV en er gebeurd niks mee.
Ik was dan ook verbaasd dat spontaan uitzending gemist het niet meer deed. De melding "De video kan niet worden afgespeeld" is een bekende en betekend normaal gesproken dat er codecs missen. In dit geval vreemd want er zijn nooit codecs geinstalleerd. Ik gebruik alleen de met Windows 7 meegeleverde codecs.
Ook rtl gemist doet het niet. Beide uitzending gemist sites doen het ook niet vanuit de browser (ie en chrome) als media player gekozen wordt. Gebruik ik in de browser silverlight dan werkt uitzending gemist wel.

Wat uitzoek werk laat een aantal dingen zien, de event viewer geeft aan dat er een beschadigd bestand is, dit kan gebeurd zijn doordat de stroom is uitgevallen toen de htpc aanstond.
sfc /scannow geeft idd aan dat er beschadigde bestanden zijn en dat deze niet allemaal gerepareerd kunnen worden.

Ik heb de conclusie getrokken (weet niet of dit de juiste is) dat een standaard codec van Microsoft kapot is. Volgens mij normaal gesproken wel op te lossen door een nieuwe media player te installeren. Maar die is er nog niet voor windows 7 dus moet de huidige versie gerepareerd word. Ik heb niet kunnen vinden of dit mogelijk is.

Weet iemand hoe media player te repareren of eventueel codecs te repareren? Windows geeft netjes aan welke dll's gebruikt worden, zou het werken om deze te kopieren (en registreren) vanuit een andere windows 7?

Anders ga ik een backup terug zetten, maar dat kost wat tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Kan je WMP niet uitvinken bij de windows onderdelen? Wat gebeurd er als je hem vanaf daar verwijdert en vervolgens weer aanvinkt?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Dat heb ik gedaan, al mijn eigen instellingen zijn verdwenen maar het werkt nog niet.

Overigens doen alle andere mce onderdelen (video, dvd, live tv) het nog wel.
ik ga proberen handmatig codec bestanden te kopieren.

Ik heb ook het idee dat ik dot topic verkeerd geplaatst heb, was bedoeld om in windows clients te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem! Zodra er bij bijvoorbeeld rtlgemist windows media player geforceerd wordt, kan ik die uitzending niet terugkijken. Hij connect even, staat vervolgens op ready en er gebeurt niets...

Helaas nog geen oplossing gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zet je geen restore point terug van voor het probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het probleem er gewoon sinds ik Windows 7 gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
@ altijd_lastig, heb je sfc /scannow gedraaid met je windows DVD erin? Anders misschien ff in safe mode proberen? Dat zou toch echt files moeten kunnen fixen. Anders kan je nog proberen te booten vanaf je DVD en vanaf daar repair te doen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Ramon schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:49:
@ altijd_lastig, heb je sfc /scannow gedraaid met je windows DVD erin? Anders misschien ff in safe mode proberen? Dat zou toch echt files moeten kunnen fixen. Anders kan je nog proberen te booten vanaf je DVD en vanaf daar repair te doen.
Ja. had ik gedaan, heeft niet geholpen.
Overigens werkt het alweer, sinds Windows 7 wordt er elke zondag een image van mijn c:schijf naar een netwerkschijf gezet. Deze heb ik teruggezet.

Daarna nog wel geprobeerd het probleem te reproduceren maar mijn uitzending gemist werkt nog steeds...

Een repair met windows 7 werkt overigens alleen voor opstart problemen e.d. Een repair zoals windows XP had (eigenlijk een downgrade van je systeem naar de oorspronkelijke CD versie) zit er niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:12

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

Ik loop hier al enkele weken met hetzelfde probleem rond, mijn mediaplayer en media center spelen geen online content meer af. Eerst dacht ik dat het aan externe oorzaken lag, maar toen het probleem lang aanhield moest het andere oorzaken hebben. Wat ik al geprobeerd heb om het probleem op te lossen:
1. WMP uitvinken bij windows onderdelen en weer aanvinken
2. sfc /scannow gedraaid, maar dit mocht ook niet baten.

Zijn er al nieuwe inzichten, of zal ik mijn windows 7 er opnieuw op moeten zetten?

Mocht dit een te late reactie zijn, dan gaarne het topic sluiten en dan zal ik een nieuwe aanmaken.
Pagina: 1