Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WORD2003: laatst gebruikte printinstelling worden onthouden

Pagina: 1
Acties:

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Ik heb op een aantal machines (Windows XP, Office 2003 standard) het volgende probleem. Wanneer een gebruiker een document afdrukt en daarbij bijvoorbeeld een andere lade kiest of een groter aantal afdrukken wil hebben, dan houdt Word die instellingen voor alle daarna geopende bestanden vast.

Wat zoeken op Google leverde op dat wanneer er een nieuw bestand geopend wordt zonder dat Word tussendoor wordt afgesloten, deze instellingen behouden blijven. De oplossing die werd aangedragen was in Outlook in te stellen dat Word niet langer als HTML-editor gebruikt mag worden. Inderdaad staan daarna de instellingen weer op standaard, MITS ook Word tussendoor nog even afgesloten wordt.

Ik kan natuurlijk niet van mijn gebruikers verlangen dat ze iedere keer Word even afsluiten. Dat werkt gewoon niet intuïtief. Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:38

Reptile209

- gers -

* Reptile209 vindt dit juist (meestal) handig. Vaak wil je juist dat je een serie printjes naar dezelfde printer stuurt (hoewel ik ook wel eens voor jan l*l naar boven loop om dan te ontdekken dat ik op mijn eigen etage moest zijn...) It's not a bug, it's a feature :)

Edit: misschien helpen deze macro's als work-around voor je. Of maak een macro die na een printopdracht altijd weer de default settings herstelt. Ik zou er gek van worden, maar doe er je voordeel mee ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Reptile209 op 27-11-2009 21:47 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Ik had de conclusie dat het een feature is ook al getrokken. Maar de gebruiker is er natuurlijk 100% zeker van dat het eerst wel altijd werkte....

Anyways, ik heb 't trucje met Outlook bij haar uitgevoerd en aangeraden om Word uit te schakelen na ieder gebruik. De default settings staan dan ook weer ingesteld.