Eerder gebruikte TrackTrace code?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:46
Vandaag kreeg ik van de vrienden van bol.com de melding dat mijn bestelling verzonden is. Bij controle via de tracktrace site met combinatie van code en postcode valt het mij op dat ik naast de verzending naar mij ook de gegevens van een andere verzending in beeld krijg:

Zending opgehaald en in sorteerproces 31-07-2009 Dordrecht , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 01-08-2009 Dordrecht , intern transport pakketten
Zending zit in afleverroute 01-08-2009 Ridderkerk , pakkettendistributie
Voorgemeld en gescand op rit 01-08-2009 Ridderkerk , pakkettendistributie
Chauffeur is onderweg 01-08-2009 Ridderkerk , pakkettendistributie
Zending is uitgereikt 01-08-2009 Ridderkerk , pakkettendistributie
Zending opgehaald en in sorteerproces 27-11-2009 Zwolle , intern transport pakketten

Dit gebeurd echter alleen als ik via de 'oude' site check (https://securepostplaza.tntpost.nl/tracktrace/), de 'nieuwe' site (www.tracktrace.nl) geeft het probleem niet. Iemand anders die dit wel eens meegemaakt heeft?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat kan, heb ik ook wel eens gezien. Nummers worden gerecyled.

Alles tot en met de laatste "Zending is uitgereikt" zou eigenlijk verborgen moeten worden, imho.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 27-11-2009 11:34 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-05 14:51
Waarschijnlijk heeft Bol een foutje gemaakt en een foute T&T code gekoppeld aan de zending, in combinatie met een bug in de oude T&T site (die misschien niet naar postcode kijkt) gaat dit verkeerd.

Zelf vaker gehad dat er een code dubbel voorkwam in het systeem (had ik 2 pakketten met dezelfde code voor hetzelfde adres op dezelfde dag).

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:46
Ik heb ook wel vaker vreemde dingen gezien inderdaad, maar was de eerste keer dat ik de gegevens van een compleet andere zending zag. Was er meer over verbaasd dat dit kan terwijl je een code en postcode invult, je zou toch verwachten dat hij naar beide kijkt en dat ze eventuele oude verzendingen zouden moeten kunnen onderdrukken ;)
Het jammere van die nieuwe site vind ik dat je niet de url aan kunt passen zodat je direct bij de juiste verzending terecht komt, op die nieuwe site moet je elke keer die hele code intypen als je de verzending wil checken. Maar goed, dat is meer mijn luiheid dan wat anders ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 11:47
Ook al voorgehad met een DHL zending. Totdat ze de gegevens ontvangen en invoeren in hun systeem zie je de afhandeling van een oude zending.