Toon posts:

Arial Bold werkt niet in Firefox 3.5 op Snow Leopard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn upgrade naar Snow Leopard deed Firebug het niet meer in Firefox 3.5. Ik ben eerst teruggegaan naar Firefox 3, maar heb 3.5 plus Firebug werkend gekregen door mijn FF-profiel te verwijderen en opnieuw aan te maken. In eerste instantie leek alles weer te werken.

Nu loop ik tegen het rare probleem aan, dat in webpagina's teksten in Arial bold niet worden weergegeven. Het gaat specifiek om tekst met
Cascading Stylesheet:
1
2
font-family:arial,sans serif;
font-weight:bold;

Ik krijg de betreffende tekst dan met schreef te zien. Logisch, want sans-serif is de fallback. Met een normale font-weight krijg ik wel Arial in beeld.

Safari heeft dit probleem niet, dus ik ga ervan uit dat het niet aan mijn geïnstalleerde fonts ligt, maar dat Firefox op een of andere manier niet met Arial Bold uit de voeten kan.

Heeft iemand een idee in welke richting ik de oplossing moet zoeken?

Edit:

Oké, heb het al gevonden.

In Font Book zie ik dat er ineens een enorme hoeveelheid dubbele lettertypen zijn. Bij Arial stonden alle varianten er twee keer in en een van de twee was inactief. De varianten in /Library/Fonts/Microsoft/Arial waren inactief en de ttf-bestanden in /Library/Fonts/ actief.

Ik heb dit omgedraaid, dus de loss ttf's inactief gemaakt de font suitcase actief en daarmee was het probleem verholpen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 10:08 ]