• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik hebgister een pc in elkaar gezet met een MSI P55-GD65 en I5 processor.
Alles werkt zoals het hoort alleen ik zit met een oude bios van mijn moederbord (V1.2, dit moet naar V1.5).
Nu heb ik een bootable usb stick gemaakt waar ik ook de nieuwe bios op heb gezet.
Het probleem is dat ik tot geen enkele andere schijf als C:\ toegang heb in dos.
Als ik elk ander schijf/usb stick intick E: etc. dan geeft hij aan 'Invalid Drive Specification' .
Weet iemand hier een oplossing voor, een andere manier om de bios up te daten is ook welkom uiteraard.
Alvast bedankt.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
heb je de stick FAT geformateerd?

(waarom ga je trouwens een bios updaten als alles goed werkt? En bios updaten kan vaak ook vanuit de bios zelf en heel soms zelfs vanuit windows)

[ Voor 29% gewijzigd door Rupie op 27-11-2009 10:05 ]

Desktop | Server | Laptop

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

@Rupie,
de bios updaten is aan te raden, zeker bij MSI bordjes geeft dit bij eerdere biosversies nog een best leuke toename in prestaties.

@haagseblowin,
is C: niet gewoon je USBstick dan? NTFS drives worden immers in DOS niet gezien. Maar flash gewoon vanuit de bios, dat is echt doodsimpel bij MSI bordjes.

• Reticulum
Ik wil graag up to date zijn, het zijn wel 3 bios versies dat ik achter loop.

• Reticulum
Ik zal even in mijn bios gaan zoeken hoe dat gaat... In de handleiding staat dit niet namelijk.

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-02 08:53
Ik heb ook een gd 65 voor mij vriend geupdate via het windows programma MSI liveupdate ! Zeer fijn en betrouw baar programma omdat het zelf zijn drivers en updates zoekt om alles up te daten je hoeft er niks voor te doen ! Wel zou ik als ik jou was nadat je MSI liveupdate! geinstalleerd heb rebooten en alles uitzette ook de virus scan. Daarna het progje zijn werk laten doen en hoppa

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
TERW_DAN schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:09:
@Rupie,
de bios updaten is aan te raden, zeker bij MSI bordjes geeft dit bij eerdere biosversies nog een best leuke toename in prestaties.
Goed dat je het zegt. Ik heb deze week zelf een MSI 790FX-GD70 aangeschaft dus das een tip die meer dan welkom is! Normaal gesproken heb ik zoiets van waarom zou je het risico lopen als het normaal werkt, maar als het duidelijk bijdraagt aan de prestaties heb je natuurlijk een goede reden ;-)

Desktop | Server | Laptop

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat staat gewoon in je handleiding hoor. Pagina 68 bij M-Flash.

• Reticulum
MSI live update werkt helaas niet met windows 7.

• Jeffrey0416
Integendeel. Mijn vriend had windows 7 32 bit draaien en werkte perfect ! ik zelf heb windows 7 64 bit draaien werkte ook perfect !

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarom dan ook liveupdate gebruiken? Leuk en aardig, maar het is altijd nog veiliger gewoon vanuit DOS of direct vanuit de bios zelf te flashen. Daarbij is het met M-Flash nog eens doodsimpel.

• Jeffrey0416
Waarom niet? Hij geeft zelf aan dat hij het niet snapt en moeilijk vind. Voor jou is M-flash mischien dood simpel maar voor deze gebruiker blijk baar niet. Als je gewoon de pc met rust laat wanneer MSI liveupdate bezig is is er niks aan de hand gewoon 100 veilig. Ook checkt en download die gelijk de laaste firmware voor de bios van MSI zelf en hoef je dus niet apart op zoek te gaan.

• Frostbite
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Van de week ook nog mijn Gigabyte P55-UD4 vervangen door een MSI P55-GD65.
Windows 7 x64 geïnstalleerd en via MSI live update de bios bijgewerkt van 1.2 naar 1.5
Downloaden en laten installeren geen centje pijn.

Ik vind het updaten via de bios in Windows gewoon fijn werken. Hoef je geen bootdisks te maken en commando's uit te voeren net als vroeger :P

Maar dat had ook wel weer zijn voordelen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Reticulum
Bedankt jongens, het is me gelukt via de M-Flash in het bios menu.
Pagina: 1