• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 20:11

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Wij gaan binnenkort de badkamer verbouwen en hebben het idee om tv te kunnen kijken terwijl we in bad liggen. Nu zijn er allerlei speciale badkamer tv's en ik heb ook al topics hier gezien die hier overgaan. Maar ze zijn nogal prijzig en functioneel bieden ze nou ook niet echt veel mogelijkheden.

Nu kwam ik op het idee om een portable tv te gaan toepassen. Die zal alleen tijdens het badderen in de badkamer worden neergezet op een krukje oid, dus niet constant daar staan.

Hoe groot zal in dit geval het probleem zijn met zaken als vocht en warmte in de badkamer en het gebruik van de tv? Ik snap dat je beter een waterproof tv kunt gebruiken, maar ik vermoed dat zo'n portable tv één of twee keer per maand een uurtje in de badkamer zal komen te staan. En dan zal de douche niet aanstaan en het bad al gevuld zijn. Misschien kan ik hem zelfs aan de designradiator hangen, dan wordt ie nog iets verwarmd en misschien niet zo vochtig. En anders eventueel het schermpje inwrijven met anti-condens middel.

Voordeel van deze portable vond ik:
- Kan opgeladen worden via accu, dus geen 230v nodig
- Kan ook op andere plekken worden gebruikt (vakantie/auto).
- Heeft DBV-T, dus zonder kabel Ned1, 2 en 3
- Heeft ook gewone kabelaansluiting, dus even een kabeltje leggen en alle zenders beschikbaar
- Mogelijkheden om divx via USB/SD af te spelen, dus geen DVD die vochtig wordt en overslaat

Afbeeldingslocatie: http://www.wedodigital.co.uk/custom/images/products/agen1003_0025-3-260.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wedodigital.co.uk/uploads/DVD120B/DVD120B.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wedodigital.co.uk/uploads/DVD120B/stand.jpg

• hars73

hars73

Topicstarter
Hmm niemand die hier een mening over heeft en wel of niet vindt dat dit een goed idee is?

Verwijderd

erg handig idd! maar elke keer die kabel leggen is wel weer lastig, maar goed wanneer inbouwen geen optie is, dan is dit een goede(kope) oplossing!

ik heb net ook een item ergens anders op de site geplaatst:

Ik heb 2 weken lang in de kerstvakantie mijn badkamer verbouwd en ik heb ook een tv ingebouwd. het is idd erg decadent, maar HEEL leuk :-)

omdat ik eigenlijk nergens op internet nuttige informatie kon vinden vind ik het mijn taak om hier even duidelijk te vermelden dat het gemakkelijk te doen is en zeker de moeite waard.

Enige voorwaarde die er is, is dat er achter de muur waar de tv inkomt ruimte is voor de tv en een eventuele dvd speler. In mijn geval zit er een kast achter, dus bij mij volstond een simpel gat in de muur. wanneer je een tv in gaat bouwen in een muur waar geen kast achter zit wordt het een stuk lastiger, en heb ik geen idee of en hoe dit kan.

Wanneer je dus wel een ruimte hebt achter de muur van de tv, maak je gewoon een gat van bijvoorbeeld 35cm x 55 cm en plaatst vanuit de binnenkant een stuk plexiglas die je zelf heel makkelijk op maat kunt zagen (breken). je lijmt deze gewoon simpel met bizon kit vast van binnenuit en voor het tegelen aan de voorkant zorg je dat de naden goed zijn dicht gekit met sanitair kit. na het tegelen een mooi sierrandje bevestigen en het ziet er heel profi uit.

het was voor mij als amateur de eerste keer dat ik dit deed en naar mijn idee is het goed gelukt. als er nog vragen zijn, twijfel dan niet om die te stellen.

ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen.

• hars73

hars73

Topicstarter
Ik heb deze inmiddels besteld en zal komende week wel binnenkomen. Nadeel is inderdaad een kabel leggen als je tv wilt kijken. Maar goed, eerst maar eens proberen en dan kan ik in de toekomst altijd nog een echte badkamertv aanleggen als ik dat zou willen.