Mythbuntu Media Center

Pagina: 1
Acties:

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik ben de overstap aan het maken naar een Mythbuntu media center en zit nog een beetje met de hardware in mijn maag.

Ik heb mythbuntu echt goed en snel zien draaien op onderstaand filmpje maar waar het mij natuurlijk om gaat is het afspelen van Blu-Ray. Is onderstaand moederbord een goede keuze met de HDMI poort? Is de Chipset en grafische processor snel genoeg?

Het is een Gigabyte GA-G41M-ES2H moederbord met een G41 chipset en X4500 grafische chip.

http://www.youtube.com/watch?v=TncvINtL1rM

Er komt 2GB geheugen op en en 3Ghz processor. Is dat voldoende voor een media center die blu-ray gaat afspelen?

[ Voor 21% gewijzigd door Kenny_026 op 27-11-2009 09:11 ]

• Pyronick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 16:20

Pyronick

Vorsprung durch gas geben.

kbloem schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:35:
Ik ben de overstap aan het maken naar een Mythbuntu media center en zit nog een beetje met de hardware in mijn maag.

Ik heb mythbuntu echt goed en snel zien draaien op onderstaand filmpje maar waar het mij natuurlijk om gaat is het afspelen van Blu-Ray. Is onderstaand moederbord een goede keuze met de HDMI poort? Is de Chipset en grafische processor snel genoeg?

Het is een Gigabyte GA-G41M-ES2H moederbord met een G41 chipset en X4500 grafische chip.

http://www.youtube.com/watch?v=TncvINtL1rM

Er komt 2GB geheugen op en en 3Ghz processor. Is dat voldoende voor een media center die blu-ray gaat afspelen?
De grafische chipset is niet doelreikend voor Blu-Ray films, een dikke processor zou wel Blu-Ray vloeiend kunnen spelen.
Maar een moderne AMD of nVidia IGP is toch echt wel aan te raden.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:01
Waarom Mythbuntu?

Heb je XBMC al eens geprobeerd? Daar is ook een Linux versie van (en ook een LiveCD versie zodat je het kunt proberen zonder iets te installeren :) )

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
ThinkPadd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:06:
Waarom Mythbuntu?

Heb je XBMC al eens geprobeerd? Daar is ook een Linux versie van (en ook een LiveCD versie zodat je het kunt proberen zonder iets te installeren :) )
Waarom niet allebei ? Kom je er snel genoeg achter waar je voorkeur ligt.

Om antwoord te geven op de TS, blu-ray wordt niet ondersteund onder linux, dus ik neem aan dat je mkv's of iso's wil gaan gebruiken ?
Ik heb hier een ion based atom die de meeste blu-ray en highdef prima afspeelt, mythbuntu heeft sinds 9.10 (mythtv .22) hardwarematige versnelling voor nvidia videokaarten (VDPAU), dus je wil zeker iets met een nvidia chip erop.

[ Voor 33% gewijzigd door Mitch op 27-11-2009 23:18 ]

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik heb ook een hekel aan intel gpu's, die van mij hapert zodra t een beetje zwaar wordt.
Een atom ION systeem kan blurays afspelen. Dus zolang je een igp/gpu hebt die t aankan (785G of nvidia variant of discrete gpu) kan elke cpu het decryptiewerk op zich nemen.
Als je vraag over bluray afspelen ging snap ik je topic titel niet echt.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ok bedankt voor de reakties..

Ik ben erachter gekomen dat de grafische onboard kaar leuk is voor dvdtjes en een mkv van 1,2 GB. Dat zijn over het alemeen de series van 45 min uit amerika. Dat gaat dus allemaal prima. Nu had ik een Band of Brothers mkv van 7,7 GB op 1080p en dat trekt ie toch echt niet...... op windows 7.

Ik kwam er namelijk achter dat de onboard hdmi dus de tv niet goed aanstuurt. Binnen windows 7 kun je met de intel configuratie je beeld iets kleiner maken waardoor het wel klopt. Kan dit binnen Linux ook?

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ja met ATI iig wel. ;)

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Pagina: 1