HDMI kabel nodig bij een computer?_?

Pagina: 1
Acties:

• NiTz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-10-2025
Hallo ik heb een SyncMaster P2370(beeldscherm) met ATI radean4800 HD series en heb bij mijn beeldscherm ook een Hdmi kabel erbij gekregen maar is die wel nodig want ik heb het geprobeerd aan te sluiten maar dat lukt niet, dus heb je met een standaard kabel van je computer naar je beeldscherm evenveel kwaliteit of is het dan minder??? :?
En zo ja hoe sluit ik het dan aan me hdmi kabel is ongeveer 5cm lang en daar kan ik dan weer een andere beeldscherm kabel op aansluiten die dan in mijn beeldscherm kan maar dan heb ik zwart beeld.. |:(

Alvast bedankt

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
De kwaliteit van HDMI is in ieder geval beter dan VGA. Maar heb je er een HDMI kabel bijgekregen of een verloopstukje?

Desktop | Server | Laptop

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Wat is "een andere beeldscherm kabel" en "standaard kabel"?
Er zijn namelijk meerdere soorten:

-VGA
Afbeeldingslocatie: http://easy-xs.net/images/vga.jpg

-DVI
Afbeeldingslocatie: http://easy-xs.net/images/DVI.jpg

-Displayport
Afbeeldingslocatie: http://www.dpk.com.ua/files/pics/image/cyclone/974548056DisplayPort%20white.jpg

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 15:27
Volgens de specs van de monitor zit er een DVI ingang op, gebruik die kabel en het zou moeten werken.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:35
En zo ja hoe sluit ik het dan aan me hdmi kabel is ongeveer 5cm lang en daar kan ik dan weer een andere beeldscherm kabel op aansluiten die dan in mijn beeldscherm kan maar dan heb ik zwart beeld.. |:(
Hieruit maak ik op dat het inderdaad op een verloopstukje gaat, vermodelijk HDMI>DVI.

[ Voor 10% gewijzigd door ShitHappens op 27-11-2009 08:07 ]

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-03 23:12
Ik heb hetzelfde scherm. Voor zover ik weet zit er bij het scherm geen verloopstukje. Wel 2 kabels , eentje dvi dvi en eentje vga - analoog dvi. Op de Ati kaarten zit ook dvi uitgang , dus gewoon aansluiten en gaan.

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

• NiTz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-10-2025
Nu gebruik ik alleen VGA.
En het die andere beeldschermkabel is een DVI. HDMI kreeg ik bij me Video kaart :)
Maar die DVI doe ik dan op dat HDMI kabeltje en dat doe ik dan in me beeldscherm maar dan heb ik geen beeld
Maar maakt het uit voor de beeld kwaliteit of ik via VGA alleen doe of Via HDMI>DVI ?????_??????

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door NiTz op 27-11-2009 16:24 ]

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 10:38

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ja er zit wel een verschil tussen VGA en DVI maar ik vraag mij af of je dat gaat zien.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

?_?
?????_??????
Zo, dat moet wel een heel dringende vraag zijn! Die ga ik direct beantwoorden!

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

je HDMI is een aparte aansluiting die onder andere ook bij HD tv's gebruikt wordt. Volgens mij heeft je videokaart geen HDMI uitgang (correct me if I'm wrong) dus heb je aan die HDMI kabel niets.
Het beste kun je de DVI aansluiting gebruiken, die zit in ieder geval op je videokaart en je monitor ondersteund dat ook en daar heb je geen verloop stukje voor nodig.

P.S. Niet alles wat "in the box "zit hoef je te gebruiken. 1 DVI kabel van videokaart naar monitor en draaien maar.

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
i7x schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:26:
Ja er zit wel een verschil tussen VGA en DVI maar ik vraag mij af of je dat gaat zien.
op resoluties van een 23'' monitor zie je bijzonder duidelijk het verschil tussen vga en dvi. vga is m.i niet geschikt voor resoluties boven de 1280x1024, zeker niet op TFT's, op een CRT valt het nog wel mee.
Pagina: 1