Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik zal in het kort mij "probleem" proberen uit te leggen... Het zit namelijk zo:

Op 22 augustus heb ik studie aangevraagd. Ik heb toen gewoon een formulier via de post verstuurd.
Ongeveer 8 weken later heb ik opgebelt naar de IB omdat ik geen niks heb thuis ontvangen. Volgens de medewerker zou het formulier niet aangekomen of verwerkt zijn... :? Daarom heeft meneer mij gevraagd om zsm een nieuwe formulier in te vullen en te faxen... Dat zou sneller zijn aangezien mij procedure al vertraagd was en het inmiddels halverwege oktober is.....
Dat heb ik toen ook direct gedaan... 2 weken later heb ik weer gebelt met de vraag of hij dit maal wel ingevoert is.. maar nee alweer niet... Nogmaals stelde de IB-groep voor dat ik het formulier opnieuw zou faxen... Dat heb ik toen weer gedaan... Dit maal heb ik direct naar het verzenden opgebelt met de vraag of hij nu wel eindelijk aan is gekomen... Maar nee :( ...Dus toen ben ik dezelfde middag nog het formulier maar zelf gaan brengen bij hun op kantoor in Rotterdam.. Ik heb daar mij verhaal gedaan... Mij is daar toen verteld dat mij recht op studie van de maanden sep t/m nov is komen te vervallen en ik dus het niet met terugwerkende kracht krijg... :|

Ik heb gelukkig netjes van elke fax die ik heb gestuurd de verzendbevesteging bewaard. O-) .. Die heb ik daar ook laten zien... maar mevrouw zei dat ze daar niks mee kan .... en dat ik die moet meesturen als ik bezwaar dien tegen hun besluit... Dat ik dus vanaf dec pas studie krijg terwijl ik al bijna 3 maanden op school zit....
Ik zit nu natuurlijk met opgestapelde studie kosten die ik natuurlijk van 1 maand studie nooit kan aflossen!!
en voordat ik bezwaar kan indienen en die verwerkt word zal het waarschijnelijk pas feb zijn..
Dus kort samengevat... EEN LASTIGE SITUATIE VOOR EEN STUDENT!! |:(

Heeft iemand meschien hier ervaring mee?? Zijn de faxbevestegingen die ik heb voldoende juridisch bewijs om te kunnen aantonen dat de fout niet bij mij ligt? OF kan ik gewoon naar mij studie fluiten en heeft bezwaar indienen helemaal geen nut...??

Wie kan mij hierbij helpen????????? 8)7

Groetjes Pablo

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Bel je studie op of ga langs en leg de situatie uit ;)

Of bel je ouders om even in te springen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al langs geweest en heb alles uitgelegd alleen is volgens hun de enigste manier om bezwaar in te dienen..

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

En hoeveel tijd heb je na bezwaar indiening om te betalen. En ik neem aan dat dat met de school besloten is en niet de ib groep?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
nee mij school heeft er eigelijk weinig mee te maken ik heb dit allemaal zelf via de IB geregeld... Volgens hun moet ik bewijzen dat het niet mij schuld is dat het is vertraagd... ik heb alleen faxbevestigingen vanaf ongeveer 17 oktober.... is dat voldoende bewijs om te kunnen aantonen dat de oorzaak niet bij mij ligt?

Verwijderd

Topicstarter
nog iemand een reactie of tips aub?????

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Omdat dit een probleem met je inkomen betreft even een tikje naar Werk en Inkomen, met Hardware & Spielerij Algemeen heeft het natuurlijk helemaal niets te maken ;). Je hebt mazzel dat die er is, want de andere reguliere fora zijn bijna allemaal pas bereikbaar na een bepaald aantal posts hier op het forum. En die heb jij nog niet na één dag geregistreerd te zijn ;) Dit blijft immers een technische website.

Ook nog het verzoek om niet zo snel te kicken. Tussen 04:22 en 04:44 komen er nu eenmaal niet zoveel Nederlanders op het internet. Als je je topic wil kicken om het onder de aandacht te brengen is het de bedoeling dat je eerst even 24 uur een reactie van een ander afwacht.

[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 27-11-2009 09:11 ]

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

IANAL: Bij een bezwaarprocedure lijkt het me dat je verzendbewijzen idd bewijzen zijn dat je dingen verstuurd hebt. Geen idee of je ook kunt bewijzen wat je verstuurd hebt?

Maar goed, een bezwaarprocedure kan best lang duren, 'k kan me nog herinneren dat ik van november tot december 't jaar erop 'n keer 'n procedure (t/m rechter aan toe, gewonnen overigens) gevoerd heb tegen de IBG.

Ik vraag me af hoezo je naar je studie zou kunnen fluiten? Je recht op Stufie is dan wel (voorlopig) vervallen voor 'n paar maanden, maar dat betekent toch niet direct dat je niet kan studeren? Bij mijn weten is de Stufie nou niet zo hoog dat dat een onoverkomelijk probleem zou moeten zijn...

Je hebt het over studiekosten, om wat voor studiekosten gaat het? Je kan altijd met degene gaan praten aan wie je zou moeten betalen, wellicht dat die vaker met dat bijltje gehakt heeft.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ardana schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:34:
Bij mijn weten is de Stufie nou niet zo hoog dat dat een onoverkomelijk probleem zou moeten zijn...
Basisbeurs van 90 euro thuiswonend en 210 uitwonend, met daar bovenop eventueel nog een aanvullende beurs van maximaal 120 euro oid? Het is voor de meesten vast wel te overkomen, maar een totaal a-relaxte situatie. Als het al gaat.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Klopt, maar hij had 't niet over leefkosten (die heeft 'ie al gemaakt neem ik aan) maar over studiekosten en dat hij daardoor z'n studie op moest geven. En op 't moment dat je kennelijk wel kunt leven zonder Stufi, lijkt het me dat je niet in onoverkomelijke problemen komt als die 90/210 met terugwerkende kracht ontvangt.
Studiekosten zijn (imho) over het algemeen niet zo heel hoog - en met scholen is vaak goed te praten.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik zou een bezwaarschrift indienen zodra je een eerste besluit hebt ontvangen. Het bezwaar moet je dan richten tegen de ingangsdatum van de stufi, uitgaande van het feit dat de stufi verder gewoon wordt toegekend... De ingangsdatum zou dan moeten zijn datum aanvraag, of de datum waarop je hebt aangetoond aan de voorwaarden te hebben voldaan.. (zo ff uit mijn hoofd) De datum aanvraag zou dan zijn de datum waarop je de eerste keer de stufi hebt aangevraagd.. ik weet niet of je een kopei van al je stukken hebt, maar anders kom je denk ik uit op je eerste fax verzendbewijs.... Heb je toch een beetje minder verlies..

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 10:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

bij IBG kantoor in utrecht waren ze stuk relaxter. Nou ja dat is relatief. Ik studeerde nog maar dat had IBG niet door. Of ik even per maand (o.b.v. niet afgemaakte studie (immers: ik studeerde nog)) even de volle pom per maand wilde afrekenen. Ik niet willen betalen en aanmaningen. Na klein half jaar er persoonlijk langs. Dame achter balie scharrelt letterlijk 10 minuten tussen bureaus en paperassen en voila: oh we hebben een formulier (fax) van je gevonden en draaien het stante pede terug. :x

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:12

alienfruit

the alien you never expected

Ach ja, IBG een groot drama is dat. Ik moest jaarlijks weer een formulier invullen zodat ze mij alleen de basisbeurs gaven ipv ook het maximaal te lenen bedrag. Jaarlijks melden ze weer dat ik het volle bedrag wilde lenen. Knettergek werd ik er van... acht jaar lang...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:54

Haan

dotnetter

.
was al gezegd

[ Voor 91% gewijzigd door Haan op 28-11-2009 14:11 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 22:56 ]