[LCD 24"] LG W2442PA-BF vs Samsung 2494HM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-07 15:14

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een opvolger voor mijn 22" 226CW monitor. Destijd heb ik deze monitor voor 330 euro gekocht en deze is prima bevallen in deze prijsklasse!

Maar ik heb het scherm altijd al wat aan de kleine kant gevonden.. (tussen bureau en voeteneinde bed zit ongeveer 2 meter) Ook de resolutie van 1680x1050 ondersteund geen Full-HD films. Verder stoor ik me vooral an het feit dat de monitor niet naar voren kantelbaar is (icm slechte verticale inkijkhoek) en zwart niet echt zwart is, dit valt vooral erg op als ik in het donker films kijk met donkere scenes..!

Ik zal even iets meer vertellen waarvoor en hoe ik het scherm wil gebruiken.

Bijna elke avond voor het slapen gaan en smorgens tijdens het ontbijt kijk ik wel een filmpje/tv serie of aflevering op uitzendingen gemist ofzo. 's Avonds dus vanuit bed met mijn MCE Remote in het donker en smorgens achter mijn bureau.

Voor de rest game ik veel waaronder ook serieuze online first person shooters als MW2. Verder surf ik veel op internet en werk ik geregeld met photoshop mbt het ontwerpen van website layouts.

Als ik al mijn gebruiken optel moet de monitor ongeveer de volgende eigenschappen bezitten:
  • Minimale schermdiagonaal:
    24"
  • Minimale resolutie:
    1920x1080
  • Design:
    Zwart met eventueel zilvere accenten en blauwe LED's ivm de rest van mijn hardware. Ook mag de power led niet te fel zijn of eventueel uitschakelbaar zijn want dit is een hekel punt van de 226CW
  • Verstelbaarheid:
    Moet naar voren te kantelen zijn omdat hij op mijn bureau staat en deze hoger is dan mijn bed
  • Aansluitingen:
    DVI is voldoende, HDMI is mooi meegenomen.
  • Contrast:
    Zwart moet zwarter zijn dan bij mijn 226CW.
  • Kleurechtheid:
    Als de kleuren net zo mooi of mooier zijn als op mijn 226CW (CW is de Wide Color Gamut versie van de BW met gegarandeerd samsung paneel) dan ben ik meer dan tevreden.
  • Speakers:
    Liever niet.. ik gebruik ze toch niet en alles wat er extra op zit wat ik niet gebruik gaat af van de kwaliteit van het scherm binnen mijn budget
  • Snelheid:
    Het scherm mag geen merkbare ghosting of inputlag bij het gamen vertonen.
  • Prijs:
    < 330 euro
Met wat zoek en graafwerk kom ik dan uit bij 2 schermen: De LG W2442PA-BF en de Samsung SyncMaster 2494HM

Beide schermen scoren goed in de reviews. De LG nog wat beter in deze test: Hardware.info - Testdata 16:9 Full HD monitoren

De LG scoort zowel met de helderheid als het contrast zeer veel beter in de test dan de Samsung wat het kijken van films in het donker plezieriger moet maken. Het energie verbruik van de LG is bij het weergeven van zwart ook meer dan de helft lager dan bij de Samsung. De rest van de specificaties zijn ook meer dan zeer goed te noemen als ik kijk naar de prijs.

De Samsung oogt naar mijn mening stukken mooier maar scoort minder op de helderheid en contrast. Wel heeft de samsung een zeer welkome USB hub aan boord welke ik goed zou kunnen gebruiken omdat mijn usb poorten zo goed als vol zitten en ik mijn usbstikkie altijd met circus taferelen achter in moet pluggen.

Kan iemand mij helpen bij het laatste zetje? of heeft iemand toevallig nog een andere optie?

[ Voor 11% gewijzigd door Cidious op 27-11-2009 18:36 ]

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-07 15:14

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Het is de Samsung geworden.

Mede door het mooiere design en de USB hub die mij erg goed van pas komt heb ik deze monitor gekozen.

Helaas is zwart niet echt zwart en heeft het scherm behoorlijk last van backlight bleeding.. misschien dat de LG dit minder had gehad. Maar daar wil ik nu niet meer naar terug kijken.

De kleuren van mijn 226CW vond ik wel kleurechter dan van de 2494HM en ook de touch menu knoppen zijn niet geweldig in de bediening..

Voor de rest is het een heerlijk scherm! Gamen en film kijken is een werkelijk genot!

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zellaz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-01 19:49
Grappig. Ik twijfel ook tussen deze twee schermen. Maar ook ik ga waarschijnlijk de Samsung kopen, gewoon omdat het naar mijn idee een betrouwbaar merk is. Goed om te horen dat je er (redelijk) tevreden mee bent.