Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sipadres kiezen dmv dialplan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot voor kort gebruikte ik Mysipswitch voor het koppelen van een nummer aan een sipadres, zodat ik vanaf een gewone telefoon met een simpele sip-adapter naar een sipadres kon bellen.
Bijv. het nummer 123456 wordt dan omgezet naar jantje@sip.provider.com.
Mysipswitch is (definitief) uit de lucht dus heb ik een probleem.
Ik kan uiteraard een nieuwe sip-adapter kopen waarin ik zelf een dialplan kan opgeven, maar dat zie ik als laatste redmiddel.
Wie weet een andere gratis provider (of oplossing) waarbij ik sipadressen in het dialplan kan opgeven ?
Voorzover ik weet lukt dit niet met pbxes of liberailvoip (of wel .....?).

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

Je kan met een pbx gewoon een dailplan maken die via een andere sip trunk gaat bellen. Dus ja, het kan via een pbx.

Hacktheplanet / PVOutput

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11 22:48
voxalot.com
budgetphone.nl, als je al account hebt

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Verwijderd

Topicstarter
Bij Mysipswitch had ik in het dialplan "when 123456 then sys.Dial("jantje@sip.provider.com")" staan.
Hoe doe ik dat bij pbxes.org of voxalot.com (Budgetphone is, dacht ik, niet gratis toch) ?
Ik kan pbxes.org of voxalot via trunk of route "sip.provider.com" laten bellen zodra het nummer "123456" is, dat lukt wel, maar hoe zet ik numeriek "123456" om in alfanumeriek "jantje" ?
Als ik 123456 kies moet hij niet "123456@sip.provider.com" kiezen maar "jantje@sip.provider.com".

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 00:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ?

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11 22:48
om te proberen(ik heb geen recente ervaring):
voxalot:
in dialplan _123456 replace by jantje@sip.provider.com ?
of speeddial gebruiken

budgetphone(inderdaad niet gratis, maar voor het geval je toch account hebt):
met snelkeuzes?

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt sipjohn ! _/-\o_
Soms moet je even een duwtje in de juiste richting hebben !
Als ik bij voxalot in het dialplan als pattern _123456 met replacement jantje opgeef bij provider provider, werkt het.
Probleem opgelost. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 01:09 ]

Pagina: 1