*Spam?* wineenslof.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 965 views

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:07

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
Vandaag kreeg ik in mijn school mail..(Hogeschool Rotterdam)
From: "Wineenslof.nl" <noreply@actiemailing.nl>
To: undisclosed-recipients:;
Date: Thu, 26 Nov 2009 18:13:40 +0100
Subject: Wineenslof.nl - Win gratis een slof sigaretten!

Roken te duur?

Baal jij er ook zo van hoeveel je steeds weer kwijt bent voor elk pakje sigaretten dat je koopt en dat de prijs tegenwoordig elke week wel hoger lijkt te worden?

NU is er een oplossing! Op www.wineenslof.nl kun je nu je dagelijkse behoefte aan nicotine winnen in de vorm van een slof sigaretten naar keuze. Zorg ervoor dat jij ondanks alle maatregelingen van de overheid weer relaxed een sigaretje kan roken.
Leuk, een slof sigaretten winnen dus. Maar even verder op de site gekeken en er gingen direct alarm bellen rinkelen..
Iedereen die gebruik maakt van MSN/Live messenger heeft de kans op 1 keer gratis mee te spelen met ons spel! Dit kun je doen door je vrienden op de hoogte te stellen van onze site.

Het enige wat je hoeft te doen is je MSN/Live messenger gebruikersnaam en wachtwoord op te geven. Door dit te doen ontvangen alle mensen in je contactlijst een mail met daarin de vermelding van onze site.

Je gebruikersnaam en wachtwoord worden NIET door ons opgeslagen, deze worden eenmalig gebruikt om deel te nemen aan het spel: "1 slof sigaretten" en je vrienden op de hoogte te stellen!

Let op: Indien je minder dat 25 contacten in je lijst hebt staan heb je sowieso verloren. Dit is om tegen te gaan dat er meegespeeld wordt met zojuist aangemaakte msn adressen om fraude te voorkomen.
Iemand bekend met deze website?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

•Klik in het menu op "speel mee"
•Kies de prijs waarvoor je wilt spelen
•Bel het telefoonnummer wat in beeld verschijnt
•Toets de code in die aan de telefoon aan je verteld wordt
•Klik op de knop: "heb ik gewonnen?"
•Indien je gewonnen hebt dien je al je gegevens in te vullen en je kunt je prijs binnen 1 week thuis verwachten!

Denk je zelf? :/

Simpel, ze gebruiken je MSN contacten om nog meer te spammen, geld komt uit dat telefoonnummer, die 10 sloffen in een jaar kunnen ze er makkelijk van betalen.

(reden waarom ik amper meer nederlandse mensen op mijn MSN heb, of ze zijn gewoon dom of ze vinden het leuk mij met spam vol te gooien met deze onzin)

[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 27-11-2009 00:40 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Het enige wat je hoeft te doen is je MSN/Live messenger gebruikersnaam en wachtwoord op te geven
Wat denk je nu zelf? 8)7

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:07

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
Hoe kan je zo'n website aanpakken?

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:58

painkill

Pain(k)(ill)

Het feit dat jij het hier post moet al genoeg zeggen.

Het is bijna zeker een site die je gegevens WEL opslaat, aangezien er zeer goed aan die gegevens te verdienen is :)

Mijn SNES verzameling!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:58

Snuffel

Vroem!

Als het te mooi klinkt om waar te zijn......

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Verwijderd

Gewoon een mailtje sturen naar de hosting provider, voor zover je kan uitzoeken wie dat is.
Zonder veel moeite kom je erachter dat het in het netwerk van Leaseweb zit, dus met een abuse mail die kant op, zorgen zij vast wel dat de juiste persoon de juiste stappen neemt.

Ik zou dit namelijk gewoon onder de noemer "phishing" scharen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het kan zijn dat ze het gebruiken om je msn contacten te spammen het daarna verwijderen maar ik vind dit ook onder "phishing" vallen en zou er ook een mailtje naar Microsoft/MSN aan wagen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:39

Sebazzz

3dp

Ik kreeg het inderdaad ook in mijn Hogeschool mail. De vraag is, wie heeft op welke manier mijn email adres gekregen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Marzman schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:31:
Het kan zijn dat ze het gebruiken om je msn contacten te spammen het daarna verwijderen maar ik vind dit ook onder "phishing" vallen en zou er ook een mailtje naar Microsoft/MSN aan wagen.
Leuk dat je dat vind, maar het is absoluut geen phishing.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

PuDy schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 00:40:
Hoe kan je zo'n website aanpakken?
Slecht. Er zijn altijd mensen die domweg blijven proberen voor gratis dingen. Bij het importeren van een hotmail account heb je natuurlijk heel veel contactpersonen, die tegelijkertijd ook op de hoogte worden gehouden. Dit zorgt voor een toestroom aan bezoekers en toekomstige mailingslists.
painkill schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 00:40:
Het is bijna zeker een site die je gegevens WEL opslaat, aangezien er zeer goed aan die gegevens te verdienen is :)
Jup. Mailinglists. Ik krijg nog steeds mail vandaag de dag waarvan de herkomst onbekend is. Ik ben blijkbaar dus ooit via een hotmail / msn account toegevoegd, en zo'n webmaster verkoopt al die mail-adressen aan andere partijen. Een lijst van 100 email-adressen is nutteloos, maar wordt pas interessant vanaf 3000 stuks. Het liefste ook een bepaalde doelgroep.
Sebazzz schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:32:
Ik kreeg het inderdaad ook in mijn Hogeschool mail. De vraag is, wie heeft op welke manier mijn email adres gekregen?
Als jij al met iemand ooit een mail hebt uitgewisseld met een hotmail account is de kans groot dat jij bent opgeslagen als contactpersoon in zijn of haar hotmail-account. Door het ingeven van je hotmail/pass in dat systeem, kopieert die gewoon het complete contactpersonen-bestand wat erin staat. De term minimaal 25 contactpersonen is bullshit. Hoe meer hoe beter, en hoe vaker er ingebeld wordt de kans groter is dat je uiteindelijk iets verdiend. Maar dan ben je wel 25 euro uit je zakken getild en hebben zij een gigantisch groot aantal email-adressen.

Het is smerig, maar legit.

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:34:

Leuk dat je dat vind, maar het is absoluut geen phishing.
Klopt, maar het hangt er wel heel dicht tegenaan, omdat het hetzelfde doel heeft. Gewoon wachtwoorden jatten dus :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:37:
[...]

Klopt, maar het hangt er wel heel dicht tegenaan, omdat het hetzelfde doel heeft. Gewoon wachtwoorden jatten dus :)
Het is een voorwaarde om deel te nemen aan het spel.

Geen phishing. Er wordt immers 1 malig een mail verstuurd.

Dat er een contactlist wordt opgeslagen in 1 grote database voor verkoop later is een ander verhaal.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:39

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:35:
[...]

Als jij al met iemand ooit een mail hebt uitgewisseld met een hotmail account is de kans groot dat jij bent opgeslagen als contactpersoon in zijn of haar hotmail-account.
Ik heb nooit naar externe adressen gemaild, behalve naar een softwarebedrijf, maar je mag aannemen dat dat wel goed zit.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:46
Sebazzz schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:32:
Toevallig een studentenbox besteld met dat mailadres? ;)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:38:
[...]

Het is een voorwaarde om deel te nemen aan het spel.

Geen phishing. Er wordt immers 1 malig een mail verstuurd.

Dat er een contactlist wordt opgeslagen in 1 grote database voor verkoop later is een ander verhaal.
Wat denk denk je dat er met wachtwoorden van webmails gebeurd die door phishing worden verkregen? Daar wordt eenmalig een mail mee verstuurd waarna de provider klachten krijgt en het account afsluit en dat heet phising.

/▌

Verwijderd

Marzman schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:41:
[...]

Wat denk denk je dat er met wachtwoorden van webmails gebeurd die door phishing worden verkregen?
Geen idee. Maar hotmail een webmail-interface ? Volgens mij gaat het hier om contactpersonen in je hotmail/msn account. Niet van je contactpersonen per bijv tele2 webmail. Lijkt me serieus dom om je echte user/pass van je provider mee te sturen voor aanmelding.
Daar wordt eenmalig een mail mee verstuurd waarna de provider klachten krijgt en het account afsluit en dat heet phising.
Als je van mening bent dat je spam binnenkrijgt is het beste advies om nog altijd richting de opta een klacht te sturen. Het versturen van spam mag niet meer en daar staat een boete op. Ook is de hoster verplicht actie te ondernemen (Anders worden zij aansprakelijk gehouden).

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:43:
Als je van mening bent dat je spam binnenkrijgt is het beste advies om nog altijd richting de opta een klacht te sturen. Het versturen van spam mag niet meer en daar staat een boete op. Ook is de hoster verplicht actie te ondernemen (Anders worden zij aansprakelijk gehouden).
Spamklacht invullen kan hier: https://www.spamklacht.nl/klacht-indienen/klachtformulier/

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Klinkt natuurlijk direct als spam maar t zal je verbazen hoeveel dombo's gewoon overal hun msn username/password invoeren. Ik krijg dagelijks mails van (vooral vrouwen) die zogenaamde "blockcheckers" gebruiken en daarna iedereen mailen uit hun adresboek. Als je ze daarop aanspreekt is t meestal iets als "er staat toch bij dat ze t niet opslaan"...uh-huh...alles wat op internet staat is waar 8)7

sites met een dergelijk systeem zijn al jaren verboden "elke 50ste beller wint". Weet alleen niet welke instantie dat gemeld moet worden, ook opta?

[ Voor 15% gewijzigd door Cartman! op 27-11-2009 09:01 ]

• steppert
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
ahh inderdaad ik had ook iemand in hotmail die zo stom was om die blockchecker te gebruiken. Ik kreeg daarna opeens vreemde poolse mails van software en andere koopjes. MAar echt heerlijk naief, nooit je paswoorden afgeven.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Cartman! schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:59:
Klinkt natuurlijk direct als spam maar t zal je verbazen hoeveel dombo's gewoon overal hun msn username/password invoeren. Ik krijg dagelijks mails van (vooral vrouwen) die zogenaamde "blockcheckers" gebruiken en daarna iedereen mailen uit hun adresboek. Als je ze daarop aanspreekt is t meestal iets als "er staat toch bij dat ze t niet opslaan"...uh-huh...alles wat op internet staat is waar 8)7

sites met een dergelijk systeem zijn al jaren verboden "elke 50ste beller wint". Weet alleen niet welke instantie dat gemeld moet worden, ook opta?
Het is ook lastig. Waar ligt de lijn, sociale netwerksites laten je ook wel eens inloggen op andere netwerken om te kijken of je overlappende vrienden hebt. Om behulpzaam te zijn. Vaak moet je dan nog extra toestemming laten geven op de betreffende site zelf (ze zouden dat nog wat extra kunnen beveiligen door iedereen ook een read-only wachtwoord aan te laten maken voor dit soort toepassingen als er dan toch dingen voor ingebouwd worden).

/▌

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:37:
[...]

Het zal misschien hetzeflde doel hebben, maar het is geen phishing, simpel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Avalaxy
  • Laatst online: 26-01 22:00
Ik kreeg hem ook van de HRO. Moet niet gekker worden 8)7

• zkiwi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:16
ik heb een linkje over soortgelijke praktijken.
http://www.hackblog.nl/21...er-geheim-bericht-nl.html
Als iemand deze ook hieraan kan linken, dan zou het mooi zijn.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ten eerste: overduidelijke spam, dus niet echt een topic waard.
Ten tweede: dit heeft niks met shopping te maken en hoort dus niet in SF thuis. Als je wilt discussieren over dit soort spamacties en hoe ze aangepakt kunnen worden dan lijkt me SG daarvoor een geschikte plek :)

Oftewel: Dit topic gaat op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.