Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] spam op tweakblogs bij oude posts

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Zoals crisp al aangaf op zijn blog kan het voorkomen dat er gespammed wordt op oude blogposts. Zo kreeg ik zojuist ook twee replies op een oude post, waarbij ze een paar minuten achter elkaar gepost waren en de eerste een "normale" reply was, de tweede verwees direct door naar een of andere verzekeringsvergelijker. (allebei annonieme posters).

Ik heb nu al mijn oude posts gelocked, waarmee je dus dit soort dingen kan voorkomen. Nu vroeg ik me af of jullie ergens tijd en vooral zin kunnen vinden om een auto-lock-after-x-time functie te maken.
Dus dat ik in mijn weblog-admin kan instellen dat na bijvoorbeeld een maand automagisch bij de oude posts geen reacties meer mogelijk zijn.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:05

crisp

Devver

Pixelated

Dat lijkt mij idd ook een nuttige feature :)

Intentionally left blank

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik zou het dan wel optioneel houden. Recentelijk kreeg ik een reactie op een 6mnd oude blog. Weet niet meer of deze anoniem was, maar de inhoud van zijn bericht was zeker geen spam. Wanneer dat uitgeschakeld wordt mis ik interactie met mijn lezers :X
Zelf heb ik anonieme posts wel toegestaan. Omdat reacties van (tijdelijk)[Verwijderde gebruiker] users nog wel mogelijk zijn :+ . Neem die Eve blogs van NitroX infinity, volgens mij wordt zijn blog ook door niet T.net users gelezen (en op beantwoord).
Op veel websites zie je dat captivia (??) maar dat vind ik vaak frustrerend omdat de letters te onduidelijk zijn. Maar recentelijk kwam ik op een pagina waarbij het posten geverifieerd moest worden d.m.v. een simpel reken sommetje. Dat bleek effectief gezien er geen spam reacties stonden. En een sommetje is beter begrijpelijk dan die cryptisch vervormde teksten

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wij hebben al captcha's voor anonieme racties. Feit is echter dat sommige spam gewoon door mensen wordt gedaan...

Intentionally left blank

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

himlims_ schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 01:14:
Op veel websites zie je dat captivia (??) maar dat vind ik vaak frustrerend omdat de letters te onduidelijk zijn. Maar recentelijk kwam ik op een pagina waarbij het posten geverifieerd moest worden d.m.v. een simpel reken sommetje. Dat bleek effectief gezien er geen spam reacties stonden. En een sommetje is beter begrijpelijk dan die cryptisch vervormde teksten
Dat is een zogenaamde human captcha. Probleem is dat er ook daar oplossingen voor zijn vanuit de spammerscommunity, zo zijn er tegenwoordig geautomatiseerde diensten die je per 1000 inkoopt en je het recht geven om een captcha te uploaden die vervolgens binnen enkele seconden door een Chinese medewerker wordt gefixt. Systeem haalt stiekem enkele tientallen procenten efficiency.

Zolang er reacties mogelijk zijn is spam mogelijk, je kunt het alleen heel moeilijk maken.

Professionele website nodig?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
himlims_ schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 01:14:
Ik zou het dan wel optioneel houden.
Vandaar ook dat ik schreef:
dat ik in mijn weblog-admin kan instellen
Recentelijk kreeg ik een reactie op een 6mnd oude blog. Weet niet meer of deze anoniem was, maar de inhoud van zijn bericht was zeker geen spam. Wanneer dat uitgeschakeld wordt mis ik interactie met mijn lezers :X
Dat is de afweging die je moet maken, hoewel ik dan direct een nieuwe request krijg die zo bij mij opkomt.
Na de ingestelde tijd het anonieme reageren uitschakelen ipv compleet het reageren uitschakelen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dit is er inmiddels :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.