Beste mede Tweakers
Heb een jaar lang een werkende pc gehad.
Had op mijn oude systeem een nieuwe sata hdd samen met een een oudere IDE schijf. na een virus xp er op nieuw opgezet maar toen bleek dat alle schijf letters door elkaar waren zo stond windows op F in plaatd van C
Maar alles deed gewoon zo als het hoord dus dacht niks meer aan doen.
Nu na ruim 3/4 jaar bleek mijn MSI K9A2 defect.
en heb vanavond mijn nieuwe Asus croshair 2 formula aangesloten.
Hij loopt gewoon door de bios heen en dan krijg ik de melding NTLDR ontbreekt.
(dit heeft iedereen natuurlijk wel is gezien en iedereen weet wat dit betekend)
dus in bios gezocht maar alles stond goed.
Ook met orginele XP cd proberen te repareren maar kon windows niet vinden.
Het vreemdste is nog als ik hem bij een Sharkoon dockingstation bij mijn broer (ICTer) aansluit staat windows op de F
Maar als ik hem in mijn eigen PC laat zoeken met Archonis dan ziet hij hem op C staan
Dus hoe los ik dit op? mijn broer zegt dit nooit gezien te hebben en dat hij normaal ook op mijn oude systeem niet op hoorde te starten als Windows niet op de C staat.
Gr,
Bas
Heb een jaar lang een werkende pc gehad.
Had op mijn oude systeem een nieuwe sata hdd samen met een een oudere IDE schijf. na een virus xp er op nieuw opgezet maar toen bleek dat alle schijf letters door elkaar waren zo stond windows op F in plaatd van C
Maar alles deed gewoon zo als het hoord dus dacht niks meer aan doen.
Nu na ruim 3/4 jaar bleek mijn MSI K9A2 defect.
en heb vanavond mijn nieuwe Asus croshair 2 formula aangesloten.
Hij loopt gewoon door de bios heen en dan krijg ik de melding NTLDR ontbreekt.
(dit heeft iedereen natuurlijk wel is gezien en iedereen weet wat dit betekend)
dus in bios gezocht maar alles stond goed.
Ook met orginele XP cd proberen te repareren maar kon windows niet vinden.
Het vreemdste is nog als ik hem bij een Sharkoon dockingstation bij mijn broer (ICTer) aansluit staat windows op de F
Maar als ik hem in mijn eigen PC laat zoeken met Archonis dan ziet hij hem op C staan
Dus hoe los ik dit op? mijn broer zegt dit nooit gezien te hebben en dat hij normaal ook op mijn oude systeem niet op hoorde te starten als Windows niet op de C staat.
Gr,
Bas