Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen "hakkelt" win7 hier ondraaglijk. Als ik dan wil scrollen, of iets (wat dan ook) aanklik, duurt het 2-3 seconden, voordat er werkelijk wat gebeurt. Voordat dit is ontstaan, was mijn PC erg snel en voelde ook snel aan. Alles stond instantly op het scherm, maar nu is dat niet meer zo. Ik kan zo niet aanwijzen wat qua software de oorzaak kan zijn. Naar mijn weten heb ik niets extra's geinstalleerd. Verder met ik ook een kleine performance drop in MW2. Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken. Systeem is virusvrij trouwens. Ik gebruikt W7 RTM. Naar mijn idee zijn er ook geen services bij gekomen de laatste tijd

Specs PC:

AMD Phenom 2 955
4 (2x2)GB 1333 OCZ
Intel postville 160gb SSD als systeemschijf
1TB WB black als dataschijf
Club3d 4890 superclocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Probeer eens in safe mode te gaan, is het dan niet zo hakkelig weet je in ieder geval dat het een driver/programma is welke normaal mee opstart, en dan uitzoeken wat/welke het is.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Overal de laatste drivers van? Temperaturen zijn ook okee?
(Ik zie een 'superclocked' staan, wordt-ie niet te warm?)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:55
Ik had met de RC van Windows 7 ook regelmatig haperingen, maar voor mij scheelde het door het power scheme op high performance te zetten ipv balanced. Wat het precies uitmaakt weet ik niet, maar het scheelt in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@HXK-clan

Goeie tip! probeer ik straks even

@anandus

Alles up to date. superclocked wil zeggen dat die af fabriek overclocked is, maar het zit ook een betere cooler op. Temps zijn normaal. Vreemd genoeg is het ook helemaal niet load-afhankelijk

@ rvinke
ik ga het proberen, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Welke firmware draai je op de SSD en hoeveel ruimte is er vrij? Mogelijk heb je last van performance degradatie, draai eens Crystaldiskmark op 1000MB en post een screenie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zien de mensen boven mij iets over het hoofd :P (behalve wagenveld dan)

sinner2stroke heeft de handel op een SSD staan, misschien dat dat het probleem veroorzaakt

de problemen die je beschrijft lijken er iig wel op :Y
hoeveel vrije ruimte heb je nog op je ssd?
kijk eens of je firmware goed up-to-date is en of je SSD wel garbage collect doet
weet niet precies hoe dat met intel's zit, mijn 60gb vertex doet het automatisch

(spuit 11 :P)

wagenveld was iets sneller :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 16:32 . Reden: F5 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/8813/crystalmark.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/3651/gebruik.jpg

Dit is zojuist gemeten.
wat betreft de firmware: ik wacht op een bugvrij versie van intel. De laatste update maakte je SSD dood, dus die heb ik maar even overgeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Je kan de schijfindexering uitzetten en ook het virtuele geheugen kun je uitzetten, kijk dan nog eens wat de performance doet. Ik dacht ergenst te hebben gelezen dat SSD's hier niet goed mee overweg kunnen.
Pagina: 1