[PM G5] Vervanging van videokaart door 7800GS

Pagina: 1
Acties:

• Holograph
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-11-2015
Hee!

Ik heb een vraag, ik wil mijn videokaart van mijn Pwrmac G5 (late 2004, 1.8ghz single) vervangen. Er zit nu een GeForce FX 5200 64 mb in. Nou wil ik toch eens upgraden naar een 7800GS. Ik zag er 1tje te koop staan, maar moet ik per se de Mac editie hebben?Is het niet mogelijk om de videokaar te 'kraken' om te werken op een Mac OS? Of werkt ie gewoon natively?

Gr. Sjors

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ja, je moet of een Mac versie hebben of als het een PC versie is de videokaart flashen om 'm te kunnen gebruiken in je PowerMac G5. Als je zoekt via Google naar powermac g5 7800gs, zijn er diverse websites met instructies hoe je dit moet doen. Wat heb je zelf al gevonden?

[ Voor 11% gewijzigd door Daedalus op 26-11-2009 22:36 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Holograph
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-11-2015
Ja ik had ook al zoiets gevonden, maar dat ging over een andere videokaart. Ik heb nu een website gevonden, Strangedogs, die een tutorial hebben om te flashen. Nu zie ik dat ik een DOS-Diskette nodig heb. Maar dos draait toch helemaal niet op een PPC, en ik heb geen geen computer met een AGP (behalve mijn PM G5), de rest is allemaal PCI-E. Is er ook nog een andere manier om een videokaart te flashen?

Gr