Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista] extra partitie aanmaken

Pagina: 1
Acties:

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 19:27
hallo.
Ik wou net een extra partitie aanmaken voor m'n downloads, omdat ik binnenkort ga upgraden naar windows 7. Maar als ik m'n C schijf wil shrinken kan dit maar voor zo'n 500 mb, ik heb zo'n gevoel dat dit komt omdat er helemaal aan het eind nog een bestand is genaamd $UsnJrnl:$J hij staat in C:\$Extend\ en die krijg ik daar ook niet weg. Hoe verplaats ik dat bestand, want ik las dat ik hem het best niet kon verwijderen omdat dat belangrijk was voor mijn hardeschijf ofzo (snapte het niet helemaal)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik neem aan dat je genoeg vrije ruimte hebt.. hoe dan ook kan het verstandig zijn eerst een keer te defragmenteren voor een shrink.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

JKDefrag kan dat blijkbaar voor je oplossen, zie ook: http://social.technet.mic...f6-4ac1-89d9-c0c281607c3f

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Lubbers92
o sorry ik was vergeten te zeggen dat ik al ontelbare keren heb gedefragmenteerd... met defragler en cleanup utilities beide zonder het gewenste resusltaat. ik zal even kijken naar JKDefrag

• Lubbers92
Helaas het heeft niet gewerkt... rotbestand wil niet moven...

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Live cd van eender welke Linux distro?
Partition Magic of een van dat type software?

• Lubbers92
linux cd heb ik niet en ik ken ook helemaal niemand die dat heeft. maar voor partition magic moet je betalen en andere programma's als acronis moet je ook betalen weet iemand misschien een leuk gratis programma?

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
linux cd brand je gratis, programma heet gparted, zit volgens mij standaard op de ubuntu 8.04 livecd. Je moet wel een recovery cd voor vista bij de hand hebben om alles weer werkend te krijgen na je shrink.
Je mag ook best wel meer detail geven over hoe je partities schijven er nu uit zien en hoe je wilt dat ze eruit zien.

[ Voor 22% gewijzigd door jayvol09 op 27-11-2009 00:23 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Er is zelfs een Linux distributie die enkel maar bedoeld is voor partitionering :)
http://distrowatch.com/table.php?distribution=partedmagic
40MB groot.

• Lubbers92
Ik wou mijn hardeschijf in 2 partities verdelen die ong. dezelfde grootte hebben (heb een hardeschijf van 300GB) Ik heb nu een C schijf van 290 GB en 2 HP shijven die samen 10 GB bevatten. ik heb nu nog zo'n 140 gb vrij dus dat wou ik als D schijf maken. Maar hoe werkt zo'n linux distro? gewoon een bootable disk/ usb ding van maken en er in pleuren? en dan? moet ik vista dan ook nog recoveren ofzo? of wat?

-edit-

krijg hem niet aan de praat als ik deze handleiding volg loopt hij vast zodra ik syslinux moet gebruiken... hij herkent hem namelijk niet als uitvoerbaar bestand

[ Voor 23% gewijzigd door Lubbers92 op 27-11-2009 21:05 ]

• Lubbers92
niemand?
Pagina: 1