Dremel schijfjes 420 - 409

Pagina: 1
Acties:

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Hallo beste mensen,

Op het moment heb ik deze schijfjes voor de Dremel:

Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/83/108453683_full.jpg

Dremel - Heavy Duty - No 420.

Nu raken deze op (zitten er 20 in zo'n verpakking) dus ben ik op zoek naar nieuwe. Nu zag ik de 420's bijvoorbeeld hier. 20 stuks voor 8,52.

Na wat bladeren zag ik de 409's: 36 stuks voor 8,52..

Ik ga de schijfjes gebruiken voor het doorzagen van kunststof en dun metaal (casemod). Welke zijn dan het beste om te nemen?

Ik weet dat schijfjes met glasvezel erin of diamantschijfjes veel langer mee gaan, maar opzich leken mij deze prijzen niet heel gek.

Heeft iemand ervaring met deze schijfjes? Ik had ook gehoord dat je alleen 'officiële' Dremel-schijfjes moet nemen omdat deze vele malen beter waren. Nu zie ik bij de 420 wel een doosje met sticker 'Dremel' erop, maar bij de 409 niet.

Wat zouden jullie doen?

Bij voorbaat dank.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:22
Ik neem altijd die heavy-duty, die goedkopere zijn voor mijn gevoel gemaakt van pindakaas ofzo :/

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Wat het leuke is: bij de goedkopere, 409, staat 'heavy duty'. Terwijl er bij mijn 420's op de verpakking ook 'heavy duty' staat :|

Verder vond ik nog deze bij de Conrad: Klik.

Tjah, ik weet niet of dat goed spul is. Ik koop dit haast nooit :p

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

maakt allemaal niet zoveel uit die verschillen in die 'zand' schijfjes, ik doe er meestal 2 op elkaar dat maakt ze al een stuk steviger :)
Merk maakt ook niet zoveel uit van die 'zand' schijfjes

Diamandschijfje gaat wel lang mee.

Als je het een paar keer gebruikt hebt allemaal weet je wel wat je het fijnst vindt werken voor welk materiaal enzo is ook een beetje persoonlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Rebels op 26-11-2009 22:23 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
die 36 stuks zijn dunner, hiermee kun je precieser en sneller slijpen, daarentegen zijn ze wel wat zwakker.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Aha, bedankt voor jullie reacties.

Ik ben trouwens ook nog op zoek naar een graveerstift om plexiglas te graveren. (zoals hier te zien is)

Nu heb ik al standaard freesjes die bij je Dremel komen, maar volgens mij zijn die niet goed. Tenminste, ik had gehoord dat je diamantstiften nodig hebt. Moet ik dan zoiets hebben: Klik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

graveerstift zit standaard 1 bij je Dremel hoor :)

ik heb al veel logo's gemaakt in plexi met dat standaard stiftje

[ Voor 40% gewijzigd door Rebels op 27-11-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
deze gaan echt 100x langer mee, ze zijn dan wel iets duurder maar in levensduur verdien je dat makkelijk weer terug ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Flythe schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:51:
deze gaan echt 100x langer mee, ze zijn dan wel iets duurder maar in levensduur verdien je dat makkelijk weer terug ;).
Hmm, volgens mij heb ik die nog liggen, nog niet uitgeprobeerd... 8)

Bedankt voor jullie reacties in elk geval :)
Pagina: 1