Q9450 loopt onder load op tot ruim 60 graden

Pagina: 1
Acties:

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-01 15:59
Hallo,

Ik heb een vraagje over het in de titel genoemde verschijnsel, mijn cpu wordt zeer warm onder volle belasting. Nu zijn er nog geen problemen, maar nu is de ruimtetemperatuur ook nog relatief laag (19 graden). Ik ben bang dat dit een probleem gaat worden zomers, kan dit kwaad of niet? Mijn cpu schommelt bij idle zo rond de 45 tot 50 graden. Als cooler gebruik ik een Coolermaster Hyper TX 3, mijn behuizing is voorzien van 5 120mm fans die op 5v draaien. Graag jullie meningen/ evt advies

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

niks bijzonders hoor, zo een monster koeler is de TX3 nou ook weer niet. en een cpu kan tot een graad of 85 prima werken zonder dood te gaan.

Signature

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zie niet echt een probleem tbh, redelijk normale temperatuur in mijn optiek,

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:22

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De load temp is niet zo heel vreemd. CM TX3 is ook geen highend koeler.
Idle vind ik hem wel wat aan de hoge kant. Maak je geen gebruik van EIST of wel? Dat de idle temps Is natuurlijk niet erg, want ze zijn echt geen probleem, echter wel opvallend vergeleken met wat ik haal.
De idle temperaturen van mijn Q9550 is 34 graden Celcius, die zit echter wel onder een Thermalright HR-01 Plus met een 120mm Scythe S-Flex (op zo'n 500rpm), Arctic Silver 5 en de CPU is gelapped, airflow in de case wordt hier ook verzorgt door 5 120mm casefans.
Onder load ga ik zo richting de 55 graden, met IntelBurnTest.
Als ik de fans harder zet kan ik dat omlaag krijgen, maar ik houd van stilte.

Al met al zijn je temps dus prima.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit past beter in Cooling dan in Processors, Moederborden & Geheugen.

Verder sluit ik me aan bij bovenstaande reacties, zo heel slecht zijn die temps niet.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
tx3 is niet geweldig, probeer mischien andere cooler + andere pasta erbij en heb je een goede airflow met je fans + kast ( kabels)?

ja, daag.

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-01 15:59
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb ik mijn BIOS (p35-dq6) EIST enz gewoon enabled staan dus energiebeheer zou moeten werken. Kan het niet zijn dat de sensoren in de cpu afwijken? Ik bekijk de temperatuur namelijk aan de hand van de 4 ingebouwde sensoren. Airflow lijkt me het probleem niet, kast is naar mijn idee redelijk opgeruimd (is trouwens een Lian-Li PC V2000 plus) Misschien dat ik toch moet overwegen een andere cooler te kopen. Pasta is overigens Arctic Silver 7, lijkt mij vrij aardig?
Pagina: 1