Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"out of memory" win7

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views

• otherwise777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
ik draai op mijn computer een programma dat "Mirc" heet, dat is een chatprogramma waar je ook in kan scripten,
met dat scritpen kan je weer een bot make en nog veel meer, ik heb hiervoor een bot gemaakt,
mijn bot werd populair en 1 mirc was alang niet meer genoeg, dus had ik er meer nodig, nu staan er dagelijks 7 mirc's te draaien op mijn computer, elk met 6 connection windows open.

nu is het probleem alleen dat ik soms geen andere programma's meer kan openen of rechtsklikken op mijn bureaublad, totdat ik wat programma's afsluit, en mijn cpu blijft bijna altijd onder de 50% in dit proces,

nu kreeg ik te horen dat ik een "out of memory" probleem zou hebben: "Out of Memory" error message appears when you have a large number of programs running
dit zou betekenen dat ik teveel windows open zou hebben, dit krijg ik ook als ik alleen maar Mirc open heb (7 keer dan), ik heb het artikel van KB gelezen, maar die is niet van toepassing voor windows 7,

weet iemand een oplossing voor dit probleem op windows 7?

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 20:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zonder de specs van je systeem te weten kunnen we moeilijk weten waar het probleem ligt maar ik gok op meer geheugen kopen :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• otherwise777
procesor: intel(r) core(tm)2 quad CPU q9300 @2.5GHz 2.50 GHz
RAM 6gig

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:33
Kijk eens bij taakbeheer en dan bij de processen. Welke processen gebruiken veel processortijd en/of geheugen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
Met 6GB zul je wel een Windows x64 versie draaien? Heb je ook de bijbehorende x64 client? Verder geen ervaring met irc, maar misschien dat dit een alternatief is?

[ Voor 33% gewijzigd door Nielson op 26-11-2009 19:51 ]

• otherwise777
Nielson schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:48:
Met 6GB zul je wel een Windows x64 versie draaien? Heb je ook de bijbehorende x64 client? Verder geen ervaring met irc, maar misschien dat dit een alternatief is?
misschien wel maar dan moet ik alles opnieuw gaan programeren dus, en dat is best veel werk,

en ja ik draai een x64

ok schrap dat, ik heb hiervoor de oplossing gevonden, nu heb ik weer een ander probleem maar daar maak ik een nieuw topic voor aan

[ Voor 13% gewijzigd door otherwise777 op 26-11-2009 21:33 ]

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:29

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik vrees dat er geen makkelijk antwoord is op je vraag. Als ik het zo lees dan zijn die "out of memory" berichten gewoon correct. Het is typisch een probleem waar beginnende programmeurs tegen aan lopen. Ik weet niet wat jouw botjes doen, maar je machine zou sowieso genoeg geheugen moeten hebben en een voldoende snelle processor.

Waarschijnlijk zit er een fout in je programma waardoor het steeds nieuw geheugen aanvraagt zonder het oude geheugen weer vrij te geven. Er is helaas geen kant-en-klaar antwoord voor.

Lees een boekje over programmeren en/of het scripten van Mirc. (Programmeren bestaat voor 90% uit het opsporen en het verbeteren van je eigen fouten :/ )

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik stel inderdaad voor dat je eerst eens onderzoekt of je inderdaad te weinig geheugen hebt, en waar dat geheugen dan wel niet verdwijnt. Ik gok dat je dan je probleem al hebt gevonden; mocht dat niet het geval zijn kun je uiteraard een topic starten in het juiste subforum :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.