Toon posts:

42PFL9664H speelt videobestanden niet af vanaf PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben nieuw hier, ik hoop dat ik alle forumregels goed volg.
Ik heb gisteren mijn Philips 42PFL9664H TV geinstalleerd. Prachtig mooi ding, helemaal goed. Inmiddels heb ik via WiFi toegang tot mijn router en daarmee ook tot Net TV. Daarna kreeg ik geen contact met de laptop die draadloos verbonden is met de router. Eerst heb ik TVersity geinstalleerd, dat leek niet te werken. Na installatie van Philips Media Manager 3.3 heb ik wel toegang gekregen tot alle mediabestanden op de laptop. De foto's kan ik openen, de muziek kan ik afspelen, maar de videobestanden niet. Ik krijg bij een poging de bestanden vanaf de TV af te spelen de foutmelding dat het bestand niet herkend of niet gevonden kan worden. Het einge dat wel goed afgespeeld wordt zijn de videobestanden van Windows zelf, in .WMV formaat. De fimpjes die ik op mijn laptop heb staan zijn divers. Voornamelijk van die flauwe homeviedeos opgenomen met de (video)camera. Die hebben o.a. een AVI, MPG en MP4 extensie. Dat zou toch niet al te moeilijk moeten zijn dacht ik naief...

Volgens de websites van Philips moet de TV het volgende allemaal af kunnen spelen:
MP3, WMA versie 2 tot versie 9.2, Diapresentatiebestanden (.alb), JPEG-afbeeldingen, MPEG1, MPEG2, MPEG4, AVI, H.264/MPEG-4 AVC, MPEG-progammastream PAL, WMV9/VC1

Ik snap er al niet zoveel van,wat dat betreft is het een wonder dat ik nog zover ben gekomen... Is er iemand die mij kan helpen de oplossing te vinden? Philips heb ik ook al gebeld, maar die weten nog minder dan ik. Dank,
Tony

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-02 16:41
Kan je de video's wel in Philips Media Manager op je pc afspelen?

Zo te zien is het programma een UPnP-server die de data naar je tv streamt. Meestal doen apparaten als tv's en dvd-spelers erg moeilijk over bestandsformaten, codecs en bitrates. Het zou kunnen dat je de films eerst om moet zetten naar een ander formaat. Werken je eigen WMV's niet?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi en bedankt. ik heb geen eigen WMV's op de laptop staan dus dat weet ik niet. Ik probeer Philips Media Manager ook op mijn PC geinstalleerd te krijgen omdat ik daarop meer viedeobestanden in allerlei formaten heb waaronder VOB en Dvix enzo. Maar PMM wil daarop nog niet installeren, want daar krijg ik ok weer een foutmelding over. Naar wat voor formaat kan ik het beste overzetten dan?