Besten,
Allereerst; mooie site, met zoekfunctie kom ik altijd waar ik moet zijn.
Nooit vragen hoeven te stellen hier. Maar nu wel.
Want ook Google biedt geen uitkomst: teveel verschillende antwoorden, waaronder een aantal waarvan ik weet 'nonsens'. Hoop dat jullie vaststaande info komen brengen. Dank alvast.
Goed.
-ik had: compaq 6720s met Vista. Vista geinstalleerd op schijf C:
-in Vista schijf D: aangemaakt. In BIOS SATA native op disabled gezet
-Op schijf D: nu dan met succes XP geinstalleerd. Dual boot dus, maar zonder dat ik vista ooit nog wil starten of tiekelen.
-XP draait snel en volledig, drivers alles ok.
-let op: SATA staat nog steeds op disabled in BIOS.
-HOE nu veilig en volledig partitie C: Vista formatteren? Heb al veel voorbij zien komen - maar o o o.
Beste gelezen opties (want veeel zijn tenenkrommend):
-Veilige modus XP met f8 opstarten, C: formatten en boot.ini aanpassen met kladblok (lees: vista deel eruit). Niet bang aangelegd, maar nergens lees ik duidelijk wat je pcies doet in de boot.ini. Ook gelezen: staat boot.ini op de te formatteren schijf (C:) moet je overhevelen naar D: (XP) plus nog 2 bestanden?
-partition magic o.id. gebruiken - kan dit dan met XP?
-C: van NTFS naar FAT32 (ken dit dan) en dan wel kunnen formatteren?
-C: windows vista bestanden deleten en het er daarmee doen...mwah.
Ik kom er niet uit mijn besten. Heb al geprobeerd C: te formatteren via gewone weg, dat lukt uiteraard niet.
Hoop dat het sowieso duidelijk gemeld is.
Ik hoor t wel. Dank!
Groet,
t.c.z.
Allereerst; mooie site, met zoekfunctie kom ik altijd waar ik moet zijn.
Nooit vragen hoeven te stellen hier. Maar nu wel.
Want ook Google biedt geen uitkomst: teveel verschillende antwoorden, waaronder een aantal waarvan ik weet 'nonsens'. Hoop dat jullie vaststaande info komen brengen. Dank alvast.
Goed.
-ik had: compaq 6720s met Vista. Vista geinstalleerd op schijf C:
-in Vista schijf D: aangemaakt. In BIOS SATA native op disabled gezet
-Op schijf D: nu dan met succes XP geinstalleerd. Dual boot dus, maar zonder dat ik vista ooit nog wil starten of tiekelen.
-XP draait snel en volledig, drivers alles ok.
-let op: SATA staat nog steeds op disabled in BIOS.
-HOE nu veilig en volledig partitie C: Vista formatteren? Heb al veel voorbij zien komen - maar o o o.
Beste gelezen opties (want veeel zijn tenenkrommend):
-Veilige modus XP met f8 opstarten, C: formatten en boot.ini aanpassen met kladblok (lees: vista deel eruit). Niet bang aangelegd, maar nergens lees ik duidelijk wat je pcies doet in de boot.ini. Ook gelezen: staat boot.ini op de te formatteren schijf (C:) moet je overhevelen naar D: (XP) plus nog 2 bestanden?
-partition magic o.id. gebruiken - kan dit dan met XP?
-C: van NTFS naar FAT32 (ken dit dan) en dan wel kunnen formatteren?
-C: windows vista bestanden deleten en het er daarmee doen...mwah.
Ik kom er niet uit mijn besten. Heb al geprobeerd C: te formatteren via gewone weg, dat lukt uiteraard niet.
Hoop dat het sowieso duidelijk gemeld is.
Ik hoor t wel. Dank!
Groet,
t.c.z.