• milanvdh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-03-2023
Beste Medetweakers,

Ik kan een 2e hands Kiss DP-508 kopen voor 50 euro via via, puur om filmpjes op te kijken op een normale TV, zonder HD/Wide etc.
Nu weet ik de meeste voordelen van een nieuwe WD TV Live, garantie, meer bestandsformaten, 1080 etc.
Op dit moment zal ik echter niet echt veel van die dingen gebruiken.
Nou heb ik 3 concrete vragen:

Is de chipset van de WD TV Live, zichtbaar beter ook op een oudere TV?

Is een Kiss DP-508 2e hands nog 50 euro waard?

Wat zou in dit geval jullie keuze zijn.

Dit wordt mijn eerste mediaspeler, vandaar ook dat ik de keuze ingewikkeld vind omdat ik niet echt een referentiekader heb.

(Ik heb deze post in het algemene forum gezet aangezien ook oude Kiss users dan feedback kunnen geven en ik wilde hem niet dubbel posten in het WD Live topic, als dit topic hierbij verkeerd geplaatst is excuses.)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 17:06

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Geen ervaring met de WD, maar wel met de Kiss:
Laat de Kiss aub liggen. Op zich zijn de apparaten niet te vergelijken, maar ik ken meerdere personen (incluis mijzelf) die geen goede ervaring hebben met de Kiss. Brakke voeding, slecht loopwerk, en een hardeschijf die er wel eens mee kapt. Volgens mij is er ook geen support van de fabrikant zelf meer.

Hier staat tekst

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 15:09

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Heb ook een Kiss DP-508 met custum firmware.

Was een tevreden gebruiker, maar heeft z'n tijd gehad.
Geen HDMI uitgang, enkel scart
Geen HD 720p of 1080p ondersteuning
Beperkte bestandsformaten, Divx en Xvid met Qpel worden niet ondersteund.
80 GB HDD wat klein is ten tijde van nu.
Trage lan

Kijk liever naar moderne mediaspelers zoals de PCH-A110

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik zou je - net zoals Ra_gdd - ook aanraden om voor een Full HD player/NMT te gaan.

Ik heb jaren een KiSS DP-500 gebruikt omdat die de allereerste (en lange tijd enige) DivX-speler was met een Ethernetaansluiting. Een fantastisch toestel maar nu toch echt achterhaald.
Een jaar geleden heb ik dan een Popcorn Hour PCH-A110 NMT gekocht.
Dat is pas een echte allesspeler met een zeer grote userbase en support. Het gebruiksgemak en de betrouwbaarheid zijn uitstekend. Met zo'n toestel kan je blijven genieten van alle functies wanneer je nadien dan een HD televisie zou kopen.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Als je voor een KiSS gaat, dan zou een DP600 of een DP1600 wel het minste zijn. Ook deze kun je voor een prikkie ophalen: Ethernet, wireless G, HDMI, SCART, component en een DVD drive. IK heb de DP600 sinds de eerste release en met de laatste versie firmware werkt het apparaat prima voor DiVX, Xvid, WMV, AVI etc.

MKV, VC-1 en H264 slikt de speler niet, de enige HD variant die dit apparaat kan afspelen is WMV-HD. Ik converteer de HD streams even naar Xvid HD op de PC en voila, goede kwaliteit.

De WD daarentegen speelt bijna alles en is gewoon moderner, de KiSS apparaten zijn eerste generatie.